BEZPROBLEMOWA GUMA
Nasza ciekawośc była tym większa, że połączono w niej duży rozmiar (szerokość aż 35 mm trudno uznać za typowy w szosie) z przystosowaniem do systemów bezdętkowych i dodatkową wkładką antyprzebiciową. W efekcie dostaliśmy gumę stanowiącą interesującą propozycję do rowerów gravelowych i niektórych szosowych (oraz klasycznych turystycznych). Tam, gdzie jest wystarczająca ilość miejsca na tak szerokie gumy i jednocześnie wyrazisty bieżnik odgrywa rolę drugoplanową. Montaż był bezproblemowy, podobnie uszczelnianie (bez strzelania ciśnieniem!).
NA TRASIE
Użytkowanie również jest bezproblemowe – gładka jazda po różnej jakości drogach, włącznie z gruntowymi czy wałami. Kamienie nie robią na gumie wrażenia, zabezpieczenie antyprzebiciowe jest bardzo skuteczne. Czuje się za to ponadprzeciętną szerokość, poziom komfortu wzrasta znacząco, nawet w porównaniu z oponami 28 mm. Wkładka antyprzebiciowa, która jest naprawdę gruba (co łatwo sprawdzić przy montażu), sprawia, że opona jest ciężka. Umiejscowienie ciężaru powoduje, że zauważa się dodatkową masę rotującą przy przyspieszaniu. Mimo zastosowania mieszanki gumowej z domieszką krzemionki (silika) nie jest to więc najlżej tocząca się opona na rynku. Oczywiście ostateczne podsumowanie możliwe będzie po sezonie, kiedy będziemy mogli ocenić trwałość!
PLUSY: wysoki poziom komfortu duża odporność na przebicie
MINUSY: wysoka waga
Waga 380 g | Cena: 229 zł
Dowiedz się więcej na: porebarowery.pl
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:
Szosa na hamulcach szczękowych – wymierajacy gatunek