Rower hybrydowy
W rowerze Revolt E+ Pro Giant mówi o Hybrid Cycling Technology, czyli łączeniu mocy elektrycznego silnika z ludzką, by uzyskać najbardziej wydajne i naturalnego doświadczenie w jeździe na rowerze elektrycznym. Moc jest generowana przez najnowszy silnik SyncDrive Pro, który ma pomagać rowerzystom wspinać się po stromych wzniesieniach, utrzymywać wyższe prędkości i jeździć na dłuższych dystansach.
Silnik dostarcza moc na podstawie wprowadzonych danych i wybranego trybu wspomagania. Revolt E+ Pro oferuje pięć trybów do wyboru (Eco, Basic, Active, Sport, Power) i zapewnia maksymalny współczynnik wsparcia wynoszący 360%. Oznacza to, że w trybie mocy 100 procent momentu obrotowego wytwarzanego przez człowieka oferuje 360 procent mocy wspomagania. Został dostrojony tak, aby zapewnić szybką i bezpośrednią reakcję na nacisk pedałów, udostępniając moment obrotowy 80 Nm w mniej niż 19 milisekund, jak zapewnia firma. Technologia Smart Assist zastosowana w Revolt E+ Pro oblicza moment obrotowy, kadencję, nachylenie podłoża, obroty silnika, przyśpieszenie oraz prędkość i na tej podstawie określa wartość mocy wyjściowej silnika, jakiej potrzebuje rowerzysta.
Nowy wyświetlacz RideControl EVO ułatwia przeglądanie danych jazdy, takich jak prędkość, dystans, szacowany zasięg i pojemność akumulatora. Dzięki aluminiowej obudowie RideControl EVO jest bardziej odporny na wstrząsy i trwały, nawet w trudnym terenie. Oferuje także możliwość ładowania urządzeń poprzez złącze USB. Łączność Bluetooth zapewnia aktualizację RideControl.
Nowy zintegrowany akumulator EnergyPak Smart ma pojemność 375 Wh. W przypadku dłuższych wypraw istnieje możliwość dodania zwiększającego zasięg akumulatora EnergyPak Plus, który zapewnia dodatkową pojemność 250 Wh. Zaawansowana ładowarka 6A umożliwiając naładowanie akumulatora do 80% w około 90 minut.
Konstrukcja ramy bazuje na serii rowerów szutrowych Giant Revolt. Do produkcji ramy wykorzystano technologię aluminium ALUXX SL. Revolt E+ Pro jest również wyposażony w kompozytowy wspornik podsiodłowy D-Fuse, który ma przekrój litery D, co ma podnieść komfort jazdy.
Revolt E+ Pro jest wyposażony też w nowy układ napędowy Shimano i hydrauliczne hamulce tarczowe, zapewniając wydajność zmiany przełożeń i hamowania w zmiennym terenie. Wyposażony jest także w opony szutrowe Crosscut Gravel, 700×45 c, Tubeless Ready, które zwiększają wydajność toczenia, komfort i zmniejszają ryzyko przebicia opon.
W rowerze zastosowano sprytne zabiegi odchudzające sylwetkę – obudowa silnika jest czarna, przez to mniej widoczna
Rower jest też efektownie pomalowany, błyszczy brokatem w słońcu
Baranek i szerokie opony od razu pokazują, do czego jest przeznaczony – to gravel zdolny do przemieszczania się w terenie
Specyfikacja
Rozmiary | XS, S, M, ML, L, XL |
---|---|
Kolor | Zielony |
Rama | Aluminium – Aluxx SL |
Widelec | Kompozyt węglowy – Advanced, oś 12×100 |
Tylny amortyzator | N/A |
Kierownica | GIANT Connect, 31.8 mm |
Wspornik kierownicy | GIANT Contact, alu. |
Wspornik siodła | GIANT D-Fuse, kompozyt węglowy |
Siodło | GIANT Contact SL Neutral |
Pedały | Platformowe |
Manetki | SHIMANO RX600, 1×11 |
Przerzutka tylna | SHIMANO RX810 |
Hamulce | SHIMANO BR-RX400, tarcze 160, hydr. |
Dzwignie hamulca | SHIMANO ST-RX600 |
Kaseta / Wolnobieg | SHIMANO CS-M7000, 11-42T, 11s. |
Łańcuch | KMC e.11 Turbo, EcoProteq |
Mechanizm korbowy | GIANT by FSA, 42T |
Srodek suportu | N/A |
Obręcze | GIANT eX 2, Tubeless Ready, 700c aluminium |
---|---|
Piasty | GIANT Performance Tracker Road, łożyska maszynowe |
Szprychy | SAPIM E-Lite [P] Race [T], e-bike optimized |
Opony | GIANT Crosscut Gravel 2, 700x45c, Tubeless Ready |
Dodatki | Ładowarka GIANT EnergyPak 6A Smart |
Silnik | GIANT SyncDrive Pro powered by YAMAHA |
Sterownik | GIANT PedalPlus 6-czujnikowy |
Panel sterujący | GIANT RideControl EVO |
Akumulator | GIANT EnergyPak 375, 36V Lithium-Ion, zintegrowany |
Rowery elektryczne Gianta łatwo jest rozpoznać po literce E+ w nazwie
Za wspomaganie odpowiedzialny jest silnik Giant Syncdrive Pro
To konstrukcja powstała we współpracy z Yamahą, która ma bardzo duże doświadczenie w tym temacie
Port ładowania znajduje się tuż nad silnikiem – dodatkowo jest chroniony specjalną pokrywą
Silnik umieszczono centralnie, co pozwala uzyskać nisko umieszczony środek ciężkości
Centrum sterowania znajduje się na kierownicy – RideControl Evo pozwala wszystkie dane mieć pod kontrolą
Manetka po lewej stronie pozwala na wybór stopnia wspomagania, ale i funkcji wyświetlacza
Ten mały ludzik oznacza przycisk Walk Assist, czyli funkcję ułatwiajacą podchodzenie
Drobiazg przypominający o tym, że w środku ukryty jest akumulator – można go wyjąć albo wymienić
Z przodu znajduje się korba z jedną zębatką, sama zębatka to produkt FSA
Napęd 1×11 oparty jest o najnowsze Shimano GRX, z przerzutką ze sprzęgłem
Pomyślano o detalu – dodatkowej prowadnicy łańcucha, która może być przydatna na wybojach
Shimano GRX to specjalna grupa gravelowa, która sprawdza się w tego typu sprzęcie
Manetki zostały przystosowane do jazdy w terenie, m.in. przez specjalne profilowanie gum
Także hydrauliczne hamulce tarczowe pochodzą z grupy GRX
Zadbano też o praktyczne drobiazgi – w poprzeczce znajduje się otwór do mocowania błotnika
W rowerze znajdziemy więcej podobnych otworów do mocowania akcesoriów
Są też specjalne opon gravelowe o szerokości 47 mm, przystosowane do systemów bezdętkowych
Gumy mają niemal górski bieżnik – profil i szeorkość pozwala jeździć nie tylko po szosie
Kolejna cecha specjalna to sztyca D-Fuse o własności pochłaniania drgań
W rowerze znalazło się też siodło sportowe Gianta, z szerokim przodem ułatwiającym podjeżdżanie
Sztycę wyposażono w sprytny system regulacji kąta ustawienia z pokrętłem
I rower raz jeszcze w całej okazałości. Sugerowana cena detaliczna wynosi 17999 zł.
Info: giant-bicycles.com