Od rekreacji do komunikacji – czyli jak rowerowa rewolucja w miastach może zwiększyć sprzedaż rowerów

Poprawiająca się infrastruktura drogowa, wsparcie samorządów, aktywne działania na poziomie Unii Europejskiej oraz zachęty pracodawców, a także wzrost świadomości ekologicznej – wszystko to sprawia, że rowery na stałe wpisały się w styl naszego życia, a tym samym krajobrazy miast. Czy to zapowiedź tego, że już wkrótce staną się alternatywą dla samochodów oraz komunikacji miejskiej? 

Ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że potrafi jeździć na rowerze. Ale umiejętność tę wykorzystujemy głównie do rekreacji, ponieważ jak wynika z raportu opracowanego przez Ipsos, tylko 17 proc. respondentów wykorzystuje jednoślad jako środek transportu. Wszystko jednak wskazuje na to, że sytuacja ta może się zmienić i rower dla większości z nas nie będzie alternatywną, a pierwszym wyborem w przypadku codziennego środka transportu. Wraz z tą zmianą spodziewać się można wzrostu zainteresowana zakupem rowerów, które już teraz – jak podaje OLX, największy serwis ogłoszeniowy w Polsce – jest znaczące. Z danych wynika, że w 2022 roku kategorię rowery odwiedzało średnio prawie 2 miliony użytkowników miesięcznie.

Co napędza rowerzystów?

W lutym bieżącego roku Parlament Europejski przyjął historyczną rezolucję, wzywającą Komisję Europejską do opracowania strategii rowerowej, w myśl której –  w całej Europie – do 2030 roku podwoić się ma liczba kilometrów przejechanych rowerami. To znaczący impuls do rozwoju ruchu rowerowego, któremu sprzyjają  również wcześniejsze inicjatywy Unii Europejskiej, w tym ograniczanie prędkości w miastach do 30 km/h. Ale do wykorzystywania rowerów jako codziennego środka transportu zachęcają również samorządy, które inwestują w infrastrukturę rowerową. Równocześnie – wzorem Gdyni – planują programy dofinansowania zakupu przez mieszkańców rowerów eklektycznych.

Rowerzystów wspierają również pracodawcy, którzy w ramach benefitów, wręczają pracownikom części zamienne lub akcesoria, a niektórzy dofinansowują zakup roweru. Zdarzają się też nieliczne przypadki firm, które wspierają bezpośrednimi dopłatami osoby dojeżdżające do pracy rowerami. 

Poza czynnikami zewnętrznymi niezwykle istotnym jest fakt, że jazda na rowerze jest zbawienna dla naszego zdrowia i kondycji fizycznej. Poprawia krążenie, zwiększa wydajność i siłę płuc, wpływa na obniżenie cholesterolu oraz jakość snu i pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów. 

– Sprzedaż rowerów w Polsce pozostaje na wysokim poziomie. Spodziewać się można, że trend ten będzie się utrzymywał, ponieważ zmiany, zarówno na poziomie europejskim, jak i lokalnym, spowodują, że wielu z nas zacznie traktować rower jako codzienny środek transportu. W efekcie zaczniemy poszukiwać modeli jednośladów, które będą odpowiadały naszym nowym potrzebom. A to może  napędzać sprzedaż – mówi Paweł Starościak, category manager OLX. 

– Co więcej, zainteresowaniem będą cieszyły się zarówno rowery tradycyjne, jak i te z napędem elektrycznym. Sprzedaż tych ostatnich dodatkowo mogą napędzać przyjęte niedawno przez Unię Europejską przepisy, w myśl których od 2035 roku, w krajach członkowskich, nie będzie można rejestrować nowych samochodów z napędem spalinowym – dodaje Starościak.

Jak przygotować ofertę sklepu rowerowego?

Jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana – słowa te są stale aktualne i odnoszą się do wszystkich aspektów naszego życia. Również biznesu, który prowadzimy. Kierując się tą ponadczasową sentencją, właściciele sklepów rowerowych już teraz powinni przygotować się na przyszłość, a ta już puka do ich drzwi. W pierwszej kolejności warto prześledzić trendy, przeanalizować bieżącą sytuację, przyjrzeć się rynkowi i zweryfikować swoją ofertę. Być może warto wzbogacić ją o akcesoria rowerowe i usługi serwisowe. W kolejnym kroku warto zadbać o to, aby informacja z ofertą sklepu dotarła do jak największej grupy odbiorców. Tę widoczność zapewnia zaś internet. Okazuje się jednak, że budowanie własnego sklepu internetowego nie jest koniecznością. Dobrym, sprawdzonym i przynoszącym efekty rozwiązaniem jest umieszczenie swoje oferty na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce. 

OLX – najlepszy wybór sprzedawcy 

Uruchomienie sklepu rowerowego na OLX jest niezwykle proste – trwa tyle, co założenie konta, czyli statystycznie około minuty. Co ważne, wymaga minimalnych nakładów finansowych. Lista korzyści jest natomiast długa. Partnerzy korzystający z platformy mogą  – w domenie olx  – stworzyć stronę z nazwą swojego sklepu, na której mogą dodać opis swojej działalności oraz logo i baner. W ramach jej  funkcjonalności mogą również zarządzać ogłoszeniami oraz weryfikować ich skuteczność. Poza tym właściciel sklepu może przekierowywać potencjalnych kupujących do sklepu stacjonarnego. 

Osoby zainteresowane otworzeniem sklepu rowerowego na platformie OLX mogą odwiedzić specjalną stronę (https://akcjepromocyjne.olx.pl/rozkrec_sprzedaz/), na której znajdą więcej informacji na temat potencjału kategorii, a także będą mogły skontaktować się z doradcami OLX.  

Informacje o autorze

Autor tekstu: Artykuł sponorowany przez OLX

Zdjęcia: OLX

1 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »