Cannondale Habit 2023 w nowym wcieleniu

Mogłoby się wydawać, że konotacje słowa „nawyk” w języku polskim mają lekko pejoratywne zabarwienie… Na szczęście, w naszej branży, zwyczaje i nawyki, szczególnie te dobre, kojarzą się nam, rowerowym entuzjastom, tylko i wyłącznie w pozytywny sposób… Nie inaczej jest w przypadku najnowszej generacji bardzo udanej serii zawieszonych rowerów szlakowych Cannondale.

Najlepiej sprzedająca się kolekcja trailowych rowerów górskich z pełną amortyzacją marki z Wilton, w stanie Connecticut, została gruntownie odświeżona i poszerzona o nowe modele Habit i Habit LT.

Firma Cannondale zaprezentowała swoją najnowszą ofertę rowerów górskich – zupełnie nowy Habit. Znacząco zmodernizowany i udoskonalony, najlepiej sprzedający się i najlepiej oceniany rower górski amerykańskiej marki jest teraz dostępny w dwóch odmiennych konfiguracjach: Habit i Habit LT.

„Stworzyliśmy modele Habit w czystej i prostej formie” – powiedział Scott Vogelmann, dyrektor produktu ds. rowerów górskich Cannondale. „Dzięki tym dwóm platformom mamy coś dla każdego rowerzysty i każdego stylu jazdy, pomiędzy wyścigami wykraczającymi poza ramy cross-country oraz enduro na poziomie zawodów EWS. Jeśli szukacie dobrych chwil w błocie, Habit ma dokładnie to, czego potrzebujecie”.

Habit jest dla rowerzystów szukających płynnie działającego, lekkiego, szybkiego i dającego frajdę roweru na szlaki, a Habit LT jest dla tych, którzy poczują dreszczyk emocji dopiero tam, gdzie kończą się Twistery czy HipHopy i zaczyna się prawdziwa, ostra jazda w naturalnym terenie. Oba modele oparte są na pięknie przeprojektowanej ramie, wykonanej w całości z włókna węglowego lub aluminium, z dostosowaną do rozmiaru geometrią i kinematyką zawieszenia, a także prostymi funkcjami, które sprawiają, że są intuicyjne w użytkowaniu i łatwe do pokochania. Bez względu na to, na który padnie wybór, Habit został zaprojektowany z myślą o jak największej radości na szlaku. Warto zwrócić uwagę na elegancko i precyzyjnie wyfrezowany element węzła suportu ramy wykonanej ze stopu metali, z którego obróbki Cannondale jest znany od czasów wprowadzenia na rynek technologii CAAD około 30 lat temu.

Nowy Habit, ze skokiem 130 mm z tyłu i 140 mm z przodu, idealnie trafia w potrzeby riderów lubiących szybką i płynną jazdę po flow trailach, za sprawą lekkiej i wszechstronnej konfiguracji. Dzięki kątowi główki ramy 65,5° i stromemu kątowi rury podsiodłowej 77,5°, a także lekkim komponentom na szlaki oraz odpowiednim kołom i oponom, oferuje idealną równowagę między zwinnością, stabilnością, wydajnością i zabawą.

Natomiast Habit LT ma nieco większe ambicje. Skok zwiększony do 140 mm z tyłu i 150 mm z przodu, geometria nieco bardziej wypłaszczona (64,7° główki ramy i 77° rury podsiodłowej), co poprawia pewność siebie podczas zjazdów z dużą prędkością w wymagającym terenie oraz specyfikacja uzupełniająca awanturniczy charakter roweru. Mocne koła, opony z agresywnym bieżnikiem, większe tarcze hamulcowe, tylny amortyzator ze zbiornikiem wyrównawczym oraz sztywniejszy widelec oznaczają, że jest większy z bliźniaków Habit gotowy jest na ostrą szlakową jazdę. Trudniejsze linie, większe dropy, aż do prawilnych wyścigów Enduro – właśnie tam Habit LT naprawdę lśni.

Filozofia Cannondale’a dostosowania wymiarów ramy do anatomii użytkownika  – zwana  Proportional Response (Proporcjonalną Odpowiedzią) – zapewnia rowerzystom najlepsze osiągi podczas jazdy nowym Habitem, niezależnie od ich wzrostu. Cannondale dostosowuje geometrię roweru, długość tylnego trójkąta i kinematykę zawieszenia do każdego rozmiaru ramy. Gwarantuje to stałą wydajność w całym zakresie dopasowania do gabarytów użytkowników. Rezultatem są rowery ze zwiększoną kontrolą podczas hamowania, lepszą wydajnością podczas pedałowania i poprawioną stabilnością przy znacznej prędkości oraz przyczepnością w każdej sytuacji.

Zaprojektowane z myślą o prostocie i łatwości obsługi, oba modele Habit są wyposażone w standardowe amortyzatory metryczne, gwintowane suporty, uniwersalny hak przerzutki SRAM UDH, kompatybilny z najnowszym napędem Eagle Transmission; wewnętrzne prowadzenie linek i obowiązujący standard linii łańcucha 55 mm zapewniający prześwit dla tylnej opony. Wszystko to ułatwia modernizację, minimalizując jednocześnie czas potrzebny na konserwacje roweru.

Całkowicie nowe Habit i Habit LT będą dostępne jako 3 modele z włókna węglowego (Carbon 2, 1 i Ultimate oraz Carbon LT 1) w cenach od 24.299 PLN do 49.999 PLN oraz 3 modele ze stopów lekkich (4, 3 i LT 2) za równowartość, odpowiednio 15.999, 21.599 i 22.599 PLN, w rozmiarach XS-XL. 

Info: cannondalebikes.pl

Informacje o autorze

Autor tekstu: informacja prasowa

Zdjęcia: Cannondale

3 KOMENTARZE

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Rafał
Rafał
1 rok temu

Kupiłem ponad rok temu w Tychach rower elektryczny. Tragedia. Kosztował kupę hajsu a co chwilę coś nie tak . Był nawet w Brno w Czeskim serwisie. Niby naprawiony a dalej coś nie tak z napędem.. Poza tym rama carbonowa a wygląda jakby ktoś przed sprzedażą w sklepie ją wypolerował. Jestem szczerze zniechęcony i rozczarowany.
.

Rafał
Rafał
1 rok temu

Kupiłem ponad rok temu w Tychach rower elektryczny. Tragedia. Kosztował kupę kasy a od samego początku coś nie tak z napędem. Był nawet w Brno w Czeskim serwisie i niestety dalej coś nie tak. Mało tego carbonowa rama po kilku myciach delikatnych wygląda jakby ktoś ją wypolerował przed sprzedażą w sklepie. Czuję się oszukany i rozczarowany.

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »