Wyciekł? Przypadkiem?! Gravel Giant Revolt X z amortyzatorem i napędem SRAM 1X

Zaledwie w zeszłym roku Giant całkowicie odmienił swojego karbonowego gravela Revolt z myślą o trudniejszych, nowoczesnych wyścigach szutrowych. Wygląda jednak na to, że w 2023 r. nastąpi wprowadzenie nowej generacji pod nazwą Revolt X lub uzupełnienie serii o nowy model wyposażony w przednie zawieszenie, aby sprostać jeszcze trudniejszym wyzwaniom. Czujny internauta z antypodów dał nam znać o pojawieniu się z nowych rowerów szutrowych MY23 Giant Revolt X, okraszonych widelcami Fox i RockShox o skoku 40 mm oraz napędami SRAM 1x o szerokim zakresie przełożeń.

Nowy Giant Revolt 2022 przekształca się w Giant Revolt X 2023 lub będzie mieć większego brata 😉

Zeszłoroczny, odnowiony Revolt został zbudowany jako szutrowa wyścigówka – lżejsza, bardziej podatna i dłuższa, z geometrią o wyścigowym zacięciu, aby utrzymać wyższe prędkości na dłuższych dystansach. Mimo że, dzięki flip-chipowi w na tylnej osi, udało się zwiększyć prześwit na opony do 700 x 53 mm, Giant doszedł do wniosku, że może stworzyć jeszcze bardziej sprawny terenowo rower szutrowy do pełnej przygód jazdy w najtrudniejszej terenie i wyścigów na bardzo długich dystansach… Oto nadchodzi Revolt X!

Wypatrzony na stronach australijskich sklepów, nowy Giant Revolt X prawdopodobnie pojawi się lada dzień…

Czego możemy się spodziewać?

Najbardziej oczywistą zmianą jest to, że Giant Revolt X 2023 ma zawieszenie z przodu, ale to coś więcej niż tylko zamontowanie amortyzatora do istniejącej ramy. Karbonowe „serce” Revolta X Advanced zostało przeprojektowane, aby współpracować z widelcem o skoku 40 mm. Zmieniono kształt ramy, zastosowano nowy, wzmocniony układ włókien w przedniej części i całkowicie przeprojektowano geometrię, nastawioną teraz na bardziej agresywną jazdę w terenie i wymagające, techniczne zjazdy. 

Dostosowanie ramy do widelca o skoku 40 mm, z masywną koroną z przodu lub z tyłu (w zależności o producenta) oznaczało odsunięcie dolnej rury od przedniego koła i przeprojektowanie dolnej części główki ramy. W rezultacie, mimo że wartość axle-to-crown widelca w Revolt X jest większa, wysokość główki ramy zmniejszyła się o 35 mm w każdym rozmiarze. A rzeczywisty wymiar „stack” jest zmniejszony o 7-10 mm w Revolt X z przednim zawieszeniem, w porównaniu do dotychczasowej wersji ze sztywnym widelcem.

Nowa geometria to coś więcej, niż tylko dopasowanie ramy do widelca amortyzowanego. Revolt X ma nieco większy reach, znacznie mniejsze obniżenie suportu, aby współgrać ze skokiem przedniego amortyzatora oraz zwiększony trail widelca, by zachować tę samą bazę kół odpowiednio dla każdego z sześciu rozmiarów (XS-XL). 

Szczegóły techniczne 

Mocowanie tylnego koła nadal posiada regulację typu flip-chip. Tworzy ona miejsce dla opony o maksymalnej szerokości 53 mm w ustawieniu tylnego trójkąta w pozycji 435 mm lub ogumienie do 45 mm przy krótszych, dolnych rurkach 425 mm. Podobnie jak zwykły Revolt. Revolt X zachowuje również możliwość zastosowania sztyc rożnego typu dla zwiększonej wszechstronności. Stosując karbonową sztycę D-Fuse o przekroju litery D, uzyskujemy maksymalny komfort. Zamiana na okrągłą sztycę 30,9 poprawia sztywność. Z kolei sztyca regulowaną 30,9 pozwala opuścić siodełko nisko na trudnych zjazdach. Fabryczne konfiguracje Revoltów X standardowo zawierają droppery, które uzupełniają zawieszenie z przodu. 

Nowa wersja X ma tę samą liczbę punktów mocowania koszyków i akcesoriów na ramie, to samo konwencjonalne wewnętrzne prowadzenie linek przez porty z przodu główki ramy i te same pochłaniające wstrząsy, filigranowe górne rurki tylnego trójkąta, zapewniające zaprojektowaną podatność.

2023 Giant Revolt X Advanced — ceny i dostępność 

2023 Giant Revolt X Advanced Pro 0

Zauważyliśmy dwie specyfikacje na rynku australijskim. Jest topowy Giant Revolt X Advanced Pro 0 z 2023 roku za 9000 AUD z widelcem Fox 32 AX Performance Elite, grupą osprzętu Eagle (mieszanka SRAM Force i X01 AXS), sztycą regulowaną Giant Contact Switch oraz bezdętkowymi kołami z włókna węglowego Giant CXR1 z oponami Maxxis Rambler 50 mm. 

2023 Giant Revolt X Advanced Pro 2

Jest też bardziej przystępna opcja za 6200 AUD. Modelu Giant Revolt X Advanced Pro 2[?] z 2023 r. ma tę samą ramę, ale połączoną z widelcem RockShox Rudy XPLR, grupę osprzętu SRAM Rival1 11sp (co ciekawe, błędnie oznaczoną jako 12-rzędowa, co może być kolejną wskazówką pojawienia się tańszego, gravelowego napędu SRAM?), dropper Gianta i te same karbonowe koła Giant CXR1, ale z Ramblerami 45 mm.

Żaden z tych rowerów nie jest dostępny w Australii, ani nawet nie jest wymieniony jako opcja w USA lub Europie, więc pozostaje nam tylko gdybać, czy zostaną wypuszczone na rynek wiosną lub latem tego roku?

Zobacz także

Informacje o autorze

Autor tekstu: Kacper Lepieszkiewicz

Zdjęcia: Giant

2 KOMENTARZE

3 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Karol
Karol
1 rok temu

Kogo Wy zatrudniacie? Przecież to jest na stronie PL. https://www.giant-bicycles.com/pl/rowery/cross-i-gravel/gravel

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »