Girls just wanna have fun czyli nowy Liv Lurra!

Kto powiedział, że tylko chłopaki mają czerpać przyjemność z jazdy na sztywniaku w dość wymagającym terenie?! Dziewczyny też chcą się zabawić! Dlatego powstała seria Liv Lurra!

Marka Liv, młodsza siostra Gianta, jedyna pod względem rozpiętości oferty w branży, zaprezentowała dziś nową serię agresywnych hardtaili Lurra. Sercem tej linii produktów jest lekka rama z aluminium ALUXX SL. Progresywna geometria z kołami o różnej wielkości, w zależności od rozmiaru (XS – 27,5”, S – L 29”), ułatwia wspinaczkę po krętych ścieżkach, jak i zjazdy wymagającymi singletrackami.

„Lurra została stworzona dla dziewczyn i kobiet, które optują za odważną jazdą, połączoną z prostotą roweru bez tylnego zawieszenia. Jednocześnie, nie rezygnując pewnych aspektów wykorzystania rowery z pełnym zawieszeniem.” – powiedziała Ludi  Scholz, Liv Global Off-road Category Manager. „Rowerzystki nastawione na osiągi uznają ten rower za wyjątkowo, terenowo sprawny, pozwalający na czerpanie radości z jazdy po ścieżkach, za sprawą nowoczesnej geometrii i specyfikacji zapewniającej znakomity stosunek jakości do ceny.

Stworzony do wspinaczki

Lekka, aluminiowa rama Lurry na stromy kąt podsiodłówki, z myślą o bardziej efektywnym pedałowaniu, co owocuje wyższą prędkością na podjazdach i odcinkach płaskich. Kąt główki ramy na poziomie 66 stopni i dolne rurki tylnego trójkąta o długości 438 mm, poprawiają stabilność na zjazdach, choć nadal, pozostając wartościami zapewniającymi niezłą zwinność na krętych odcinkach.

Budzący zaufanie

Za sprawą widelca o skoku 130 mm oraz regulowanego wspornika siodła, Lurra jest wyjątkowo sprawna w pokonywaniu szlaków technicznych i flowline’ów. Dzięki zastosowaniu systemu bezdętkowego, możliwa jest jazda na niższych ciśnieniach, co gwarantuje dodatkową trakcję w wymagającym terenie.

Gotowa na przygodę

Lurra została stworzona z myślą o kilkudniowych, epickich wypadach w doborowym towarzystwie. Jeśli paniom przyjdzie zmierzyć się z całodziennymi odcinkami, to możliwość zamontowania dwóch bidonów będzie bezcenna. Dodatkowe punkty montażowe na spodzie górnej rury, pozwalają przyczepić podręczną torebkę na drobne narzędzia i inne akcesoria. Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów ułatwia utrzymanie nich w dobrej kondycji.

Jak Lurra wypada w porównaniu z Tempt lub Embolden?

Lurra posiada 30 mm skoku przedniego koła więcej niż Tempt, wyposażony w widelec o ugięciu 100 mm. Dzięki temu, Lurra bardziej nadaje się do jazdy trail, gdy Tempt lepiej będzie radzić sobie na typowych trasach XC. Z kolei, porównując nowy model do Embolden, w obu rowerach znajdziemy przednie amortyzatory o skoku 130 mm, z tą różnicą, że tylne zawieszenie fulla oferuje 120 mm ugięcia, co znacznie zwiększa jego dzielność terenową. Rama w obu wersjach modelu Lurra wykonana jest najlepszego, stosowanego przez Gianta i Liv aluminium z serii ALUXX SL, natomiast ramy Tempta i Embolden zbudowane są w technologii ALUXX.

Co sprawia, że Lurra jest „zaprojektowana dla kobiet”?

Aby zagwarantować idealną geometrię dla większości pań, Liv korzysta z wieloletniego doświadczenia grupy Giant, której jest członkinią. Każdy z 4 dostępnych rozmiarów Lurry jest stworzony w oparciu o dane dotyczące budowy kobiecego ciała i stylu w jakim jeżdżą rowerzystki. Specyfikacje rowerów Liv są przemyślane w taki sposób, by pasowały do poszczególnych wielkości ramy i przeznaczenia, w jaki rower został zaprojektowany. Mając to na względzie, Lurra z ramą XS posiada koła o średnicy 27,5”, natomiast pozostałe rozmiary, od S do L, toczą się na kołach 29”.

Szczegóły techniczne

LURRA 1

Rama z ALUXX SL; rozmiary XS (27,5”) [W TABELCE Z GEO NIE MA ROZMIARU XS], S-L (29”); widelec Giant Crest 34 SL RCL 130 mm; kierownica 35×760-780 mm; mostek 35×40-50; regulowany wspornik siodła 30,9×100-150 mm; napęd 12s SRAM SX/NX Eagle 11-50z, zębatka 30z; hamulce Shimano koła Giant AM, szer. wew. 30 mm, tubeless; opony 2,5-2,6”, waga: ok. 13,8 kg (przy. red.); kolor Starry Night; cena 8699 PLN

LURRA 2

Rama z ALUXX SL; rozmiary XS (27,5”), S-L (29”); widelec Giant Crest 34 RCL 130 mm; kierownica 35×760-780 mm; mostek 35×40-50; regulowany wspornik siodła 30,9×100-150 mm; napęd 10s Shimano Deore 11-46z, zębatka 30z; hamulce Tektro; koła Giant AM, szer. wew. 30 mm, tubeless; opony 2,5-2,6”, waga: b.d.; kolor Soap Suds; cena 6799 PLN

Seria Lurra będzie dostępna w lutym 2023 roku. Dowiedz się więcej na stronie www.liv-cycling.com.

Nie sposób nie zauważyć, że Lurra jest siostrzanym modelem Gianta Fathoma 29, z tą różnicą, że kąt podsiodłówki w Livie jest o 1,5 stopnia bardziej stromy, za to reach jest mniejszy o ok. 20 mm w porównywalnych rozmiarach. Napędy, hamulce, kokpity, koła i ogumienie właściwie są takie same.  Fathom 29 1 w rozmiarze M waży, bez pedałów, ok. 13,8 kg, stąd wnioskujemy, że Liv Lurra 1 nie powinien być cięższy. Wygląda na to, że aktualna generacja Fathoma pochodzi z 2021 r. Czemu zatem dopiero teraz Liv wypuszcza bliźniaczy model?

Informacje o autorze

Autor tekstu: Kacper Lepieszkiewicz

Zdjęcia: LIV

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »