Nowa generacja SPARK RC i SPARK 900 Scotta


Przedstawiamy całkowicie nową, przeprojektowaną gamę produktów Spark. Zawierająca bezkompromisowe modele XC Race i krótkie rowery trailowe, nowa platforma Spark jest gotowa na dobrą zabawę.

Przez lata rodzina rowerów Spark firmy SCOTT była kamieniem węgielnym sukcesu Scotta w branży rowerów górskich. Od zwycięstwa w Pucharze Świata do zwycięstwa w Pucharze Świata, do jazdy po królestwie singletracków i wszystkiego pomiędzy, rowery z linii Spark RC i Spark 900 są niezmiennie ulubionymi rowerami kolarzy o różnych umiejętnościach na całym świecie. W roku 2022, całkowicie nowy Spark będzie kontynuował to dziedzictwo na torach wyścigowych i szlakach przez kolejne lata.

Budowanie na sukcesie

Obecnie w czwartej generacji, Spark pojawił się w naszym życiu w 2008 roku. Od tego czasu dostarczył najwyższych wzlotów na torze wyścigowym i poza nim. Kilka Mistrzostw Świata, dziesiątki zwycięstw w Pucharze Świata, kilka wyjątkowych, błyszczących medali i niezliczona ilość dobrych chwil na szlakach później, najnowsza platforma Spark jest czymś zupełnie innym. Jak można ulepszyć to, co najlepsze? Przekonajmy się.

Zintegrowana technologia zawieszenia


Najbardziej zauważalną zmianą jest przejście na platformę ramy z zintegrowanym amortyzatorem. Jeśli spojrzymy głębiej, to takie podejście pozwala na dopracowanie charakterystyki zawieszenia bez utraty wagi. Często, kiedy pracujemy z rowerami na tym poziomie, pojęcie marginalnych korzyści staje się coraz ważniejsze. Aby uzyskać optymalną wydajność amortyzatora, transfer mocy musi być jak najbardziej bezpośredni. Chcemy uniknąć nieefektywnych ruchów kierunkowych, innymi słowy ruchów bocznych (na boki w stosunku do kierunku jazdy), kiedy amortyzator przechodzi przez proces kompresji.

Zintegrowany amortyzator pozwala to poprawić na kilka sposobów. Po pierwsze, konstrukcja ramy wokół amortyzatora i z mocowaniem trunnion może być zaprojektowana tak, aby była dużo bardziej sztywna, redukując ruchy i sprzyjając bardziej efektywnemu transferowi mocy. Możemy również dodać znacznie większe łożyska do osi obrotu rury podsiodłowej, dodatkowo wzmacniając ten obszar i redukując niepotrzebne ruchy. Technologia zintegrowanego zawieszenia pomaga również zaprojektować ramy z niżej umieszczonym amortyzatorem, co obniża środek ciężkości. W rezultacie rower zyskuje lepsze prowadzenie oraz stabilniejszą, wzbudzającą zaufanie jazdę dla użytkownika końcowego.

Układ zawieszenia


Rower z pełnym zawieszeniem nigdy nie osiągnie sukcesu bez, no cóż, dobrej konstrukcji zawieszenia. Od pierwszego razu, gdy przejechaliśmy się na rowerze Spark z pojedynczym przegubem, zakochaliśmy się. Po latach nadal uważamy, że do technicznych wyścigów przełajowych i szybkich, ostrych singletracków jest to najlepsze rozwiązanie. Układ zawieszenia w Sparku ma bardzo specyficzną i sprawdzoną kinematykę oraz mniejszą masę nieresorowaną. Zastosowanie elastycznego przegubu w sztycy podsiodłowej jest idealnym rozwiązaniem dla rowerów o tym zakresie skoku. Pozwala nam to zachować bardzo niską masę przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnych osiągów zawieszenia.

Geometria i konstrukcja ramy


Decydując o geometrii platformy Spark, firma postanowiła zwrócić się w stronę nauki, a nie trendów. W tym celu ściśle współpracowała z SWISS BIOMECHANICS, szczególnie we współpracy z SCOTT-SRAM MTB Racing Team. Celem było stworzenie jednej platformy ramowej, która mogłaby być najszybszym i najbardziej wydajnym rowerem wyścigowym XC na świecie oraz ultra-dynamicznym rowerem trailowym w jednym. Jedną z rzeczy, którą chcieli osiągnąć, była podobna pozycja pedałowania dla RC i 900. Oba rowery są przeznaczone do szybkiego przyspieszania zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej. Dzięki wbudowanej możliwości modyfikacji kąta główki, możemy zastosować dłuższy widelec do jazdy po szlakach w modelu 900 lub widelec o nieco mniejszym skoku w modelu RC, który może być z łatwością wykorzystany do bardziej agresywnej pozycji na rowerze podczas wyścigów. Rezultat? Rower XC, który potrafi zjeżdżać jak rower ścieżkowy bez poświęcania niczego, gdy trzeba wrzucić na luz, a także rower ścieżkowy, który może latać pod górę i jeszcze bardziej wyróżniać się w drodze powrotnej.

Wagi i wersje

Galeria nowy Spark najciekawsze detale techniczne

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »