Pinarello Dogma P8, czyli Shimano Ultegra Di2 w praktyce

Dogma F8 jest w tym przypadku jedynie wspomnieniem zwycięstwa Chrisa Frooma i dowodem na to, że jest ponadczasowa. Jest nadal obecna w ofercie włoskiej manufaktury, jednak to model F10 aktualnie stoi na piedestale. W naszym przypadku Dogma posłużyła jako nośnik technologii Shimano. Z przykręconą Ultegrą i Dura-Ace w wersjach Di2 pozwala sprawdzić, jak działa topowa technologia japońskiego giganta w normalnych warunkach – poza wielkimi Tourami, bez sygnału ze startera, na naszych swojskich, nieco dziurawych drogach.



Obok tak pięknych rowerów nie przechodzi się obojętnie. Nafaszerowana elektroniką Dogma jest cały czas na wskroś nowoczesna.


 

 

 

 


Zero przypadku – każda z linii Dogmy została starannie wypracowana w laboratorium. To w końcu sprzęt Mistrza, a TdF nie wygrywa się przypadkiem trzy razy z rzędu. 


 

 

 

 


Rower do testów otrzymaliśmy bezpośrednio z Shimano, dlatego też znajdziemy w nim wiele komponentów siostrzanej marki Pro – cały kokpit oraz siodło. 


 

 

 

 


Ultegra doczekała się własnych dźwigni kompatybilnych zarówno ze standardem Di2 jak i z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. W sezonie 2016 Shimano nie oznaczało dźwigni hydraulicznych logo grupy, a jedynie symbolem sugerującym należność do Ultegry. 


 

 

 


Po drugiej stronie dźwigni znajdziemy parę zacisków w standardzie Flat Mount, stworzonym przez Shimano specjalnie dla rowerów szosowych. Tarcze posiadają aluminiowe radiatory, wypełniające niemal całą wolną powierzchnię między ramionami rotoru. 


 

 

 

 


Wszystko pod napięciem – obydwie przerzutki nowej Ultegry Di2 są zasilane z jednej baterii. Tylna przerzutka z technologią Shadow bardziej przypomina te z rowerów górskich, ale według Shimano, to tak ma już zostać. Układ biegów jest taki sam, jak w grupie mechanicznej – 2×11. 


 

 

 

 

 


Na bogato – topowe koła Shimano Dura-Ace C40 Disc pod szytki nie pozostawiają marzeń niespełnionych. Lekkie, aerodynamiczne, zaawansowane technologicznie… Tak więc „trzy plusy i żadnego minusa”. Jak filet. Z oceanu. Żadnego minusa, bo z wysoką ceną zestawu nie dyskutujemy. 


 

 


Test nowej grupy Shimano Ultegra Di2 już trwa. Jeśli jesteście ciekawi, jak wypadła w teście nowa Ultegra R8000 w wersji mechanicznej, zajrzyjcie POD TEN ADRES

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »