Trek Fuel EX - As wszystkich tras

Romet Monsun 3 – Najlepszy w rodzinie – Prezentacja

Romet rozbudowuje linię Monsunów na sezon 2018 i jeszcze na kieleckich targach zaprezentował model Monsun 3, stojący najwyżej w hierarchii rowerów XC. Otrzymaliśmy go do testu, a to jest jego prezentacja.




Karbonowy, lekki, sztywny z tyłu, czyli typowy-topowy rower do XC. Nowy Romet Monsun otrzymał numer 3, która oznacza, że to najwyższy model w rodzinie. Czarny mat jest niemal wszechobecny, niewiele w tym rowerze koloru, co na pewno docenią miłośnicy minimalistycznego designu.


 

 


Pancerz linki tylnej przerzutki i przewód tylnego hamulca biegną wewnątrz ramy. To nie tylko trend, ale i krok w stronę estetyki. 


 

 


Mufa suportu posiada tradycyjne gwinty BSA, co ucieszy tych, którzy nie mogą dojść do porozumienia z suportami z wciskanymi miskami. Gwint sprawdzał się przez lata, dobrze że i Romet wybrał takie rozwiązanie. Szeroki kształt mufy przechodzi płynnie w dolne widełki i rurę podsiodłową. Lubimy taką estetykę. 


 

 




Napisy na ramie wykonano tzw. mokrym lakierem - to po prostu błyszcząca warstwa na matowo czarnej powierzchni ramy. 


 

 


Nowy Rock Shox SID z tłumikiem Charger i blokadą z kierownicy. W jego wnętrzach znajduje się specjalny zawór Dig Valve, zapewniający lepsze utrzymanie jakości pracy po przekroczeniu sagu, czyli ugięcia wstępnego. Zapobiega zapadaniu się widelca na zjazdach, utrzymując przy tym aktywne działanie. 


 

 

 

 


Na karbonowej kierownicy Kore panuje porządek. Hamulce Level Ultimate zajmują niewiele miejsca, prawy ma wspólną obejmę z manetką tylnej przerzutki. Tylko manetka blokady Rock Shoxa mogłaby być bardziej subtelna. 


 

 

 


Zaciski Sram Level Ultimate to małe dzieła sztuki. Tarcze 160 mm nie wymagają stosowania dodatkowych adapterów. 


 

 

 


Dwunastobiegowa grupa Sram Eagle GX działa praktycznie tak jak droższe warianty X01 i XX1, pozwala przy tym zaoszczędzić sporo gotówki. Przy korbie znajdziemy tarczę 34 z., w przypadku XC i kasety o zakresie 10-50 powinno wystarczyć większości amatorów. Bardziej zaawansowani zawodnicy sięgną po większe rozmiary - 36 i 38. 


 

 

 

 


Na zestawie kół DT Swiss X1700 znajdziemy wąskie opony Michelin WildRacer Ultimate o szerokości 2,00 cala. Piasty w systemie Straight Pull (proste szprychy) balansują między lekkością a trwałością. Tylna piasta posiada mechanizm zapadkowy z dwoma kołami zębatymi czołowymi, charakterystyczny dla produktów DT z wyższej półki. 


 

 


 

 


Romet Monsun 3 (2018), rozmiar M, waga: b.d., cena: 9999 zł. Producent określa dostępność na wczesną wiosnę 2018. 

Komentarze do artykułu