Sylwetka pozostaje bez zmian – to samo zawieszenie Swift Link z „pływającym” tłumikiem i wirtualną osią obrotu o skoku 160 mm. Enduro nie zmieniło się od ubiegłego roku, zatem nie było potrzeby na wprowadzanie zmian w głównych założeniach. Testowany rower jest w rozmiarze S, który mimo niskiego przekroku, jest całkiem długi.
Ubiegłoroczny Tool 2.0 był niemal całkowicie czarny. W tym roku nabrał kilku rumieńców.
Również Pike pozostaje niezmieniony w stosunku do ubiegłorocznego modelu. Nowa szata graficzna to zaledwie kosmetyczny tuning. Masywny widelec cały czas zachwyca pracą i sztywnością boczną. Nie można mu niczego zarzucić. Tłumik to dość prosty Monarch RL. Można zapytać, dlaczego nie ma tutaj wersji Plus z powiększoną puszką – zobaczymy, jak będzie spisywał się zwykły.
To jeden z pierwszych rowerów na pełnym osprzęcie Deore XT M8000. Jedenaście biegów w wydaniu Shimano działa podobnie, jak propozycja Sram X01, można się zakochać w działaniu nowych manetek – krótki skok, jasno zdefiniowana zmiana, możliwość zrzucania dwóch biegów na raz i funkcja Dual Control. M8000 to dobra wróżba na przyszłość, zwłaszcza dla grupy SLX, która jest pierwsza w kolejności do migracji technologii.
Centrum sterowania bazuje na mostku i kierownicy niegdyś kultowej marki Kore. Z monolitu grupy XT wyłamują się hamulce – SLX to bardzo dobry produkt, o ile producent nie sparuje ich z tańszą wersją tarcz kompatybilnych tylko z okładzinami organicznymi. Romet stanął na wysokości zadania i hamulce współpracują z modelem tarcz odpowiednim grupie.
Koła DT E1900 Spline znamy jako trwałe i bezproblemowe. Opony Schwalbe Hans Dampf to ideał w enduro – stosunkowo niskie opory toczenia po płaskim, świetna przyczepność w zróżnicowanym terenie i odporność na rozcięcia. Na szerokich obręczach uzyskują bardziej płaski profil, idealny do jazdy z niskim ciśnieniem.
Tool 2.0 dołącza do naszej floty testowej i już wkrótce odwiedzi nie tylko Rychleby i Singltrek w Czechach, ale i kilka zacnych polskich miejscówek. Szukajcie jego testu w nastepnych wydaniach magazynu Bike!