Nowa sztywna Pinarello Dogma XC debiutuje na Mistrzostwach Świat

Tom Pidcock i Pauline Ferrand-Prévot ścigali się na nowym rowerze MTB w zawodach w short tracku! Po triumfalnym debiucie zawieszonej wersji DOGMA XC na Pucharze Świata UCI w Nowym Mieście, Pinarello prezentuje nową wersję, tym razem sztywną.

DOGMA XC jest obecnie używany wyłącznie przez kolarzy INEOS Grenadiers, Toma Pidcocka i Pauline Ferrand-Prévot, i oboje rywalizowali na nich wersji hardtail, reprezentując odpowiednio Wielką Brytanię i Francję.

Oboje były aktywnie zaangażowani w rozwój modelu DOGMA XC, nowa wersja pozwala na jeszcze większy wybór sprzętu w zależności od trasy. Ta najnowsza w pełni karbonowa wersja ze sztywnym tyłem „oferuje maksymalną lekkość, sztywność i reakcję tylnego trójkąta, co sprawdzi się na najszybszych trasach wyścigowych” – jak możemy przeczytać w materiałach Pinarello.

Unikalne okolice środka suportu

Zainspirowana tymi samymi kluczowymi koncepcjami, co wersja z pełnym zawieszeniem, nowa rama DOGMA XC hardtail koncentruje się na zapewnieniu najsztywniejszej ramy na rynku w okolicach suportu. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu unikalnej trójkątnej konstrukcji, która zapewnia maksymalny transfer mocy podczas pedałowania.

Asymetria

Pinarello podaje, że „Tylny trójkąt wykorzystuje opatentowaną asymetryczną konstrukcję ze wzmocnioną lewą stroną, co pozwala rowerowi zrównoważyć większe siły działające po przeciwnej stronie układu napędowego. Skutkuje to bardziej zrównoważonym transferem energii, lepszą prędkością i przyczepnością.”

Asymetria została również zmaksymalizowana w innych obszarach ramy, a widełki łańcuch i górne przenoszą tę koncepcję na wyższy poziom, aby wytrzymać potężne przyspieszenia, które są typowe dla wyścigów na najwyższym poziomie.

Kokpit

Zaprojektowany na zamówienie, w pełni zintegrowany kokpit oszczędza wagę i zapewnia większą precyzję jazdy w porównaniu z dwuczęściową alternatywą. Zastosowano również w pełni zintegrowane prowadzenie kabli, a także specjalne łożysko zestawu sterowego, które ma wewnętrzny ogranicznik pod kątem 60 °, aby zapobiec nadmiernemu obrotowi kierownicy.

Zawodniczka INEOS Grenadiers i reprezentacji Francji Pauline Ferrand-Prévot powiedziała: „Nowa rama DOGMA XC hard tail jest sztywna, szybka, lekka i responsywna, a jazda na niej to świetne uczucie. Latałam na tym rowerze, szczególnie na podjazdach. Poprosiłem o wersję ze sztywnym tyłem, ponieważ przygotowuję się do Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku i jestem wdzięczny Pinarello za opracowanie tej ramy i dostarczenie jej tak szybko”.

Fausto Pinarello powiedział: „Od momentu, gdy Pauline Ferrand-Prévot podpisała kontrakt z INEOS Grenadiers, naciskała na nas, abyśmy opracowali ramę sztywną. Nie było tego w naszych pierwotnych planach, ale podjęliśmy wyzwanie w rekordowym czasie i zaprojektowaliśmy ramę, z której jesteśmy bardzo dumni. Dzięki niej i wersji DOGMA XC z pełnym zawieszeniem, zarówno ona, jak i Tom Pidcock mają teraz do dyspozycji ramy, które pozwolą im osiągać najwyższe standardy w każdym terenie”.


Dane techniczne

  • Włókno węglowe Toray
  • Asymetryczna rama
  • Średnica sztycy Ø30,9 mm
  • Wewnętrzne prowadzenie kabli do kierownicy, kompatybilne ze sztycą teleskopową
  • Kompatybilna ze wszystkimi widelcami o skoku 100 mm na rynku
  • Napęd tylko 1X z maksymalną zębatką 40 z
  • Linka łańcucha 52,5 mm
  • Wewnętrzne prowadzenie przewodów TiCR
  • Zintegrowany zestaw sterowy TiCR (1,5 cala góra i dół) z wewnętrznym ogranicznikiem pod kątem 60°
  • Tylny trójkąt Boost z osią przelotową Ø12 mm na UDH
  • Standardowe mocowanie hamulca flat mount 160 mm, kompatybilne z tarczami 180 mm
  • Maksymalna szerokość opon: 29 x 2,3″
  • Kompatybilny z 2 koszykami na bidon

Info: pinarello.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Pinarello

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »