Nowy Trek Supercaliber ma powiększony skok i lżejszą ramę

Trek wjeżdża na Mistrzostwa Świata XC z całkiem nowym modelem Supercaliber, szybszym niż kiedykolwiek wcześniej – jak zapewnia firma. Nowy Supercaliber czerpie ze złotej tradycji sukcesów zawodników teamu Treka i podnosi poprzeczkę większym skokiem z przodu i z tyłu oraz zmodernizowaną geometrią.

Supercaliber drugiej generacji nie ma całkowicie zmienionego designu, ale został zmodernizowany by osiągnąć większą wszechstronności przy zachowaniu pełnej szybkości. Zawieszenie z przodu zostało zwiększone do 110 mm, podczas gdy skok nowego, tylnego elementu IsoStrut został podniesiony do 80 mm. Nowa, dostosowanego do powiększonego skoku geometria w całym rowerze pomaga utrzymać pozycję na podjazdach, a jednocześnie zwiększa kontrolę na trudnych odcinkach, którymi usiane są dzisiejsze trasy cross-country.

Kąt główki ramy zmniejsza się o 1,5º do 67,5º, a Reach (zasięg) wzrasta o 10 mm (ETT o 8 mm). Środek suportu znajduje się 7 mm wyżej, aby zrobić miejsce na dodatkowy skok, a tylny trójkąt i rozstaw osi nieznacznie rosną, zapewniając większą stabilność. Kąt podsiodłowy jest bardziej stromy o 0,5º.

Klienci będą mogli wybierać między dwiema różnymi opcjami z włókna węglowego. Supercaliber SL „oferuje lekkość i pewnie przebija się przez każdy teren”, podczas gdy jeszcze lżejszy Supercaliber SLR to maszyna godna na Mistrzostwa Świata. Model SLR jest lżejszy dzięki braku rurek do wewnętrznego prowadzenia przewodów oraz użyciu włókna węglowego o wyższym module sprężystości, co pozwoliło zachować sztywność wersji Supercaliber SL przy mniejszej ilości materiału.

Obie ramy mają ten sam układ laminatów OCLV, ale różne materiały. Najwyższy poziom SLR oszczędza około 200-250 g, eliminując wewnętrzne prowadzenie w przednim trójkącie, chociaż wykorzystuje piankowe osłony, aby zapobiec grzechotaniu przewodów hamulca lub pancerzy zmiany biegów. Wykorzystuje również więcej włókien o wyższym module sprężystości i unika pewnej liczby warstw, więc zawiera ogólnie mniej materiału, co daje około 1,800-1,830 g dla samej ramy.

SL ma wewnętrzne tunele i kanały, aby ułatwić prowadzenie przewodów i instalację, a także wykorzystuje więcej włókien o niższym module, aby uzyskać deklarowaną wagę około 2030 g, czyli mniej więcej taką samą jak poprzedni model.

Oba modele mają ten sam tylny trójkąt. Jeśli chodzi o specyfikację, modele SLR (9.8, 9.9) otrzymują jednoczęściową kierownicę / mostek z włókna węglowego Bontragera i koła z włókna węglowego, które są jednymi z najlżejszych na rynku. Modele SL (9.6, 9.7) mają kokpity i koła ze stopu aluminium.

Kompletne rowery mają ważyć od 9,45 do 13.1 kg.

Nowy Supercaliber może pochwalić się ulepszoną technologią IsoStrut od Treka z RockShox SIDLuxe. Nowy IsoStrut zapewnia tę samą hardtailową skuteczność i w pełni amortyzowany tył co poprzednia wersja, ale jego montaż jest jeszcze łatwiejszy dzięki laserowo wygrawerowanym wskaźnikom SAG i numerycznemu pokrętłu tłumienia powrotu.

Amortyzator to całkowicie nowy model Rockshox SID Luxe IsoStrut o skoku 40 mm, w porównaniu do poprzedniego modelu Fox IsoStrut o skoku 32,5 mm. Długość tłumika zmieniła się tylko o 5 mm. Amortyzator ma również przełożenie 2:1, w porównaniu do oryginału, który miał ten stosunek od około 1,63:1 do 1,78:1, oraz wyższy anti-squat, aby utrzymać wydajność przy mocnym pedałowaniu.

Supercaliber Treka będzie dostępny u wybranych sprzedawców Treka oraz online na stronie trekbikes.com na określonych rynkach na całym świecie.

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Trek

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »