Specialized zaprezentował elektryczny rower górski, wyposażony w 100 mm skoku, konfigurowalne ustawienia wspomagania i akumulator o pojemności 320 Wh.

Nowy elektryczny eMTB dla dzieci toczy się na 24-calowych kołach i jest dostępny tylko w jednym rozmiarze, a Specialized twierdzi, że rower został zaprojektowany tak, aby pasował do użytkowników o wzroście od 122 cm do 152 cm. Turbo Levo SL Kid ma zasięg (reach) wynoszący 365 mm i kąt główki ramy 66 stopni, a firma podajei, że zagłębiła się w rozmiary dla dzieci, aby stworzyć rower, który jest nie tylko wszechstronny, ale także inspirujący do jazdy.

Wprowadzenie do kolarstwa górskiego
Specialized twierdzi, że zaprojektował Turbo Levo SL Kids, aby pomóc następnemu pokoleniu kolarzy nadążyć za przejażdżkami. Specialized dodaje też, że wprowadzi młodych kolarzy, którzy mogą nie mieć wysokiego poziomu sprawności fizycznej, w świat kolarstwa górskiego.

Rower wyposażony jest w silnik Specialized SL 1.2, dokładnie ten, który można znaleźć w rowerach dla dorosłych tej marki. Silnik można dostroić za pomocą aplikacji Specialized Mission Control. Silnik można również zaprogramować za pomocą ustawień wstępnych, umożliwiając różnym użytkownikom korzystanie z roweru.

Akumulator 350 Wh ukryty w dolnej rurze zapewnia zasilanie silnika, który według Specialized zapewnia do pięciu godzin pedałowania. Jest to znacznie dłużej niż w przypadku rowerów elektrycznych dla dorosłych, ze względu na mniejszą wagę rowerzysty. Na górnej rurze roweru znajduje się wyświetlacz, który wskazuje, w jakim trybie znajduje się rower, jednocześnie wyświetlając informacje o poziomie naładowania baterii i prędkości.

System operacyjny Turbo posiada również blokadę zaprojektowaną w celu unieruchomienia roweru, gdyby wpadł w niepowołane ręce.

Specialized twierdzi, że Turbo Levo SL Kids waży 16,6 kg, dzięki czemu jest lżejszy niż dorosły Specialized S-Works Turbo Levo SL II, który waży 17,69 kg dla rozmiaru S4.
Oprócz pełnowymiarowych elementów wewnętrznych, rower wykorzystuje poważne komponenty, takie jak 11-biegowa grupa osprzętu SRAM NX i hamulce Level T. Przód roweru jest wspierany przez widelec RockShox Reba Air o skoku 100 mm, który powinien umożliwić precyzyjne dostrojenie dla lżejszych rowerzystów.
Info: specialized.com
Zobacz także
bez komentarza ;-))))))
Super tylko powinien ważyć z 12 kilo