Rowerowy boom to szansa na rozwinięcie biznesu

Popularyzacja zdrowego trybu życia, wzrost świadomości ekologicznej, rozwój infrastruktury, a w ostatnim czasie również ekonomia, sprawiły, że dla wielu osób rowery przestały być tylko alternatywą dla samochodu, czy komunikacji miejskiej. 

Wystarczy szeroko otworzyć oczy, by to zauważyć. Już nie tylko wyjście zza chmur słońca powoduje, że na ścieżkach rowerowych i drogach robi się tłoczno. Rodzice odprowadzający dzieci na rowerach do szkoły, sami w drodze do pracy, czy rowery cargo wciskające się w każdą szczelinę stały się powszechnym widokiem. To rowery często są pierwszym wyborem jako środek transportu, a tym samym niezmiennie budzą duże zainteresowanie kupujących. 

Deklaracja Rowerowa

Jak wskazują prognozy CIE, CONEBI i ECF do 2030 roku Europejczycy będą kupowali 10 milionów rowerów rocznie. Biorąc pod uwagę fakt, że Polska zajmuje bardzo wysokie miejsce wśród państw, których mieszkańcy jeżdżą rowerami, można się spodziewać, że część tego „rowerowego tortu” przypadnie w udziale polskim producentom oraz sprzedawcom. Rowerowy trend napędzało będzie kilka czynników, wśród których istotne znaczenia mają działania Parlamentu Europejskiego. Ich konsekwencją będzie Deklaracja Rowerowa, której stworzenie ogłosił w marcu bieżącego roku wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans. Dokument ma być planem służącym pobudzeniu ruchu rowerowego w państwach członkowskich, obejmującym zobowiązania do zwiększenia finansowania infrastruktury oraz rozwoju całego przemysłu. 

Ale boom na rowery w Polsce trwa już teraz i niewątpliwie sprzyjają mu wysokie ceny paliw, które jak wynika z badań już teraz skłoniły 60 proc. Polaków posiadających samochody, do ograniczenia ich użytkowania  na rzecz jednośladów – własnych lub wypożyczonych. Zainteresowanie rowerami potwierdzają również dane OLX – największego serwisu ogłoszeniowego w Polsce. W kwietniu tego roku na ogłoszenia w tej kategorii odpowiedziano ponad 500 tysięcy razy i był to wzrost o niemal 30 proc. w stosunku do roku ubiegłego. 

Po pierwsze – asortyment 

Rosnący popyt na rowery automatycznie generuje podaż. To może być najlepszy moment na to, aby założyć lub rozwinąć rowerowy biznes. Podstawą sukcesu w każdym z tych przypadków jest oczywiście asortyment. To ważne, by ten, który oferujemy w sklepie, odpowiadał na potrzeby klientów. A współcześni rowerzyści nie poszukują „jakiegoś” roweru. Poszukują takiego, który sprawdzi się w warunkach, w których będzie użytkowany. Te warunki określają również rodzaj poszukiwanych akcesoriów – dodatkowego oświetlenia, bagażników, toreb, kasków czy ochraniaczy, których nie powinno w sklepie zabraknąć. Personalizacja poszła jednak o krok dalej i dlatego też coraz większym powodzeniem cieszą się usługi takie jak bikefitting, polegająca na dostosowaniu roweru do użytkownika. Dla sprzedawców to sygnał, że powinni już teraz pomyśleć o rozszerzeniu swojej oferty o specjalistyczne usługi. 

Stacjonarnie czy online

Najważniejszym pytaniem, przed którym stoi każdy przedsiębiorca prowadzący, czy planujący prowadzić rowerowy biznes, jest wybór sposobu sprzedaży – stacjonarnie, czy online. Optymalnym rozwiązaniem jest prowadzenie jej równolegle. Tutaj z pomocą przychodzą rozwiązania, które oferuje np. OLX. Wiele osób nie ma świadomości, że mogą połączyć te dwa światy bez konieczności budowania własnej strony, korzystając z już istniejących narzędzi.

– Najistotniejszym warunkiem powodzenie biznesu jest znalezienie sposobu na to, aby dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. Zapewniają to niewątpliwie promocja i sprzedaż w sieci. Jednak małych lub początkujących przedsiębiorców często nie stać na takie działania. Poza tym, każdy rodzaj działalności rządzi się swoimi prawami. W przypadku rowerów, wielu kupujących potrzebuje porad, dotyczących modelu, czy akcesoriów. Poza tym, jeśli rower ma być wygodny w użytkowaniu, chcą go oni przetestować. A to oznacza wizytę w sklepie stacjonarnym. – mówi Paweł Starościak, category manager OLX. 

Zatem optymalnym rozwiązaniem w przypadku sklepu rowerowego jest ogłaszanie się online, a finalizowanie sprzedaży stacjonarnie. Z takiej też możliwości korzystają Ci, którzy umieszczają swoje ogłoszenia na OLX. Dajemy im przestrzeń do prezentowania swojej oferty i umożliwiamy kupującym bezpośredni kontakt z nimi. Dzięki temu mogą oni udzielać specjalistycznych porad, doradzać w wyborach i ostatecznie umówić się na konkretną datę odbioru złożonego roweru – dodaje Starościak. 

Umieszczenie ogłoszeń na największym serwisie to zwiększenie szansy na dotarcie ze swoją ofertą do licznej grupy potencjalnych kupujących. Istotnym jest, że dla sprzedającego nie wiąże się to z koniecznością budowania sklepu internetowego, co więcej generuje minimalne koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. OLX oferuje firmom również możliwość utworzenia strony w domenie olx.pl, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a także ułatwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności. Serwis umożliwia również szybki kontakt ze sprzedającym, a to w przypadku rowerów istotne udogodnienie. 

Osoby zainteresowane otworzeniem sklepu rowerowego na platformie OLX mogą odwiedzić specjalną stronę (https://akcjepromocyjne.olx.pl/rozkrec_sprzedaz/), na której znajdą więcej informacji na temat potencjału kategorii, a także będą mogły skontaktować się z doradcami OLX.  

OLX 

Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 12,3 milionów użytkowników (Gemius, marzec 2023), w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak.

1 https://bikebiz.com/bike-sales-forecasted-to-grow-up-to-30-million-per-year-by-2030/amp/

2 https://ecf.com/civicrm/mailing/view?reset=1&id=5627&cid=49288&cs=31b59cb146a5ed%E2%80%A6

3 Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, 27-29 kwietnia 2022 r. Badanie ilościowe zrealizowane użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001).

Informacje o autorze

Autor tekstu: Artykuł sponorowany przez OLX

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »