Nowy Wilier Urta Max SLR ma 120 mm skoku

Wraz z Urta Max SLR, Wilier wprowadza następcę modelu Urta SLR, w sam raz na początek Pucharu Świata XC. Nowy full do XC ma być jeszcze szybszy, dzięki 120 mm skokowi zawieszenia z przodu i z tyłu, a także nowej, bardziej płaskiej geometrii.

Wilier Urta Max SLR

Urta Max SLR to nowy full XC od Wiliera, który ma 120 mm skoku z przodu i z tyłu. 20 mm więcej niż jego poprzednik, Wilier Urta SLR. Nowy rower został opracowany po to, aby zapewnić zawodnikom Wilier Pirelli Factory Team nowoczesne i wszechstronne narzędzie do wyścigów XC. Jak podaje producent, obejmuje to wysokiej klasy system zawieszenia w połączeniu z precyzyjnym i bezpiecznym prowadzeniem. Innymi słowy, rower, który powinien nadawać się zarówno do wyścigów, jak i do zabawy na wymagających trasach.

Przy okazji zobaczcie nasz test poprzedniej wersji o ugięciu 100 mm

Umiejscowienie amortyzatora pod górną rurą sprawia, że jest on łatwo dostępny. Dzięki temu regulacja, demontaż czy prace konserwacyjne powinny być szybkie i łatwe. Oba trójkąty ramy Wiliera Urta Max SLR wykonane są z wysokomodułowego włókna węglowego HUS MOD, które stosowane jest we wszystkich topowych produktach Wiliera. Przedni trójkąt w pełni integruje kable z ramą, ale – to nowość w Wilier Urta Max – prowadzi je przez główkę ramy. Według twórców rozwiązanie to nadaje rowerowi czysty wygląd i, co nie mniej ważne, poprawia ogólną sztywność w obszarze główki, ponieważ brak otworów ma zapewnić ciągłość włókien węglowych. Tylny trójkąt posiada mostek, który umieszczony pomiędzy wspornikami siodła ma zwiększyć sztywność skrętną układu zawieszenia jednośladu.

Nowa karbonowa kierownica Urta Max Bar Monocoque jest – dzięki specjalnym dystansom – zintegrowana z ramą. Dzięki zastosowaniu wysokomodułowego karbonu, który ma pochłaniać mikrodrgania podczas jazdy w terenie, kierownica przyczynia się do zwiększenia komfortu. Ujemne pochylenie wspornika (-27°) ma wpływać na niski środek ciężkości.

Geometria

Geometria Urta Max została opracowana i zoptymalizowana pod kątem montażu widelca o skoku 120 mm. Stack został zredukowany do minimum, zasięg wydłużony, a środek suportu pozostaje nisko. Stack w rozmiarze M wynosi 598 mm, a zasięg 443 mm, podczas gdy kąt widelca został spłaszczony do 67,5° (w poprzedniku wynosił 69°), a rura podsiodłowa ma kąt 75°. Przy tych wartościach uzyskany rozstaw osi jest również dłuższy niż w poprzednim modelu Urta.

Wyposażenie

Urta Max SLR opuszcza fabrykę w Rossano Veneto z teleskopowym wspornikiem siodła 31,6 mm – ma on skok 100 mm dla rozmiarów S i M oraz 125 mm dla rozmiarów L i XL. Urta Max SLR jest kompatybilny ze wszystkimi nowoczesnymi grupami. Można na nim jeździć z korbami z zębatką do 38 z, a jego hak UDH jest również kompatybilny z nowymi przerzutkami SRAM AXS Eagle. Tylny trójkąt ma prześwit 70 mm, co pozwala na montaż opon do 2,4″. Przewidziano miejsce na dwa bidony.

Wilier nadal pozostawia nas trochę w niepewności co do wyposażenia. To co możemy powiedzieć na pewno to, że Wilier Urta Max SLR będzie dostępny w cenie podstawowej 6 300 Euro, podczas gdy topowy model z Foxem 34 SC Factory i SRAM XX SL będzie kosztował 11 200 Euro.

Info: wilier.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Informacja prasowa

Zdjęcia: Wilier

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »