Giant wprowadza baterię o pojemności 800 Wh

Wiadomość przeszła prawie niezauważona – Giant właśnie po cichu wprowadził na rynek nowy akumulator o pojemności 800 Wh. Co lepsze, jest on kompatybilny z poprzednimi rowerami marki, które pierwotnie były wyposażone w baterię 500 lub 625 Wh. Poniżej przedstawiamy wszystkie informacje.

Nowa bateria Giant’a, o której marka nie informowała osobno, została odkryta w informacji prasowej zapowiadającej wydanie bardzo ekskluzywnej wersji LTD wszechstronnego e-bike’a Trance X E+ Advanced.

Według dostępnych na ten temat informacji, oferuje on pojemność 800 Wh, co jest miłym skokiem w porównaniu do pojemności 625 Wh najczęściej spotykanych u tajwańskiej marki. Tylko jedna wersja enduro Reign E+ i jedna wersja roweru trailowego Trance X E+ miała większy akumulator 750 Wh.

Pozwala to na umocnienie pozycji w stosunku do innych gigantów sektora, którzy w ostatnich latach poczynili wyraźne postępy. Bo przecież mamy 700 Wh w Specializedzie, 750 Wh w Boschu, 720 Wh w Darfonie lub 900 Wh w Trendpower (to dwóch producentów zewnętrznych zatwierdzonych przez Shimano). Jeśli segment lekkich rowerów elektrycznych przeżywa rozkwit, to po drugiej stronie spektrum wyścig o autonomię jest daleki od zakończenia!

Nowa propozycja jest jednak jeszcze ciekawsza z innego względu. W przeciwieństwie do swoich konkurentów, dla których kompatybilność ze starszymi modelami rzadko jest czymś oczywistym, Giantowi udało się zmieścić te 800 Wh w tym samym opakowaniu, co jego akumulatory 500 Wh lub 625 Wh. Jeśli ktoś chce poddać swój e-bike liftingowi po kilku latach regularnego użytkowania, jest to tym samym technicznie możliwe.

Aby zrozumieć, jak Giant był w stanie osiągnąć ten wyczyn, trzeba zajrzeć do środka baterii – oczywiście radzimy nie otwierać własnej!). Zamiast 40 ogniw 18650 znajdujących się w baterii 625 Wh, jest 40 to ogniw 22700. Mają każde o 4 mm większą średnicę (przyrost z 18 do 22 mm) i są o 5 mm dłuższe (z 65 do 70 mm). Nie wydaje się to dużo, ale oznacza to wzrost objętości o ponad 60% dla każdego ogniwa.

Według marki większa objętość tych ogniw pozwala generować mniejszą temperaturę podczas pracy, co poprawia żywotność zespołu. Jest jednak pewna wada tego wzrostu pojemności – waga akumulatora jest o 600 g większa od modelu 625 Wh i sięga… teoretycznie 4,4 kg. W praktyce, ze względu na opakowanie, różnica w wadze nie przekracza zapewne 350 do 400 g. Dobrą wiadomością jest to, że wzrost ceny jest niewielki – Giant wycenie akumultor 800 Wh na 999 euro (na rynku europejskim), czyli tylko 100 euro więcej niż za 625 Wh.

Trance X Advanced E+ LTD

Na koniec słówko o Trance X Advanced E+ LTD, który jest pierwszym rowerem Giant’a korzystającym z tej nowej baterii. Wyceniony został na 12 800 €, oferuje 150 mm skoku z przodu i 140 mm z tyłu, jak wszystkie modele z tej serii, ale posiada jednoczęściowy kokpit, pełny zestaw Sram X01 Eagle AXS, koła Zipp 3Zero Moto i teleskopową sztycę siodła RockShox Reverb AXS. Podobnie jak Advanced 0 i 1, również korzysta z elektronicznego systemu zarządzania zawieszeniem Fox Live Valve.

Więcej szczegółów: giant-bicycles.com

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »