Oznaki spowolnienia boomu rowerowego Shimano i Thule

Firmy z branży rowerowej nadal odnotowują wzrost, ale już nie tak duży, jak od początku pandemii. Firma Shimano opublikowała podsumowanie swoich raportów finansowych, w którym stwierdziła, że szybki wzrost branży mógł ulec spłaszczeniu w pierwszych miesiącach tego roku.

„Globalny boom rowerowy wykazał oznaki ochłodzenia, a zapasy rowerów klasy podstawowej i średniej zbliżyły się do odpowiedniego poziomu, podczas gdy popyt na rowery klasy wyższej pozostał na wysokim poziomie.

Na rynku europejskim popyt na rowery i produkty związane z rowerami pozostał stabilny, ponieważ rządy kontynuowały politykę promowania rowerów w odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną. Podczas gdy popyt na rowery elektryczne pozostał silny, zapasy rynkowe rowerów klasy podstawowej i średniej zbliżyły się do odpowiedniego poziomu.

Na rynku północnoamerykańskim popyt na rowery pozostał silny, a zapasy rynkowe, koncentrujące się wokół rowerów klasy podstawowej i średniej, powróciły do odpowiedniego poziomu.

Na rynkach azjatyckich oraz Ameryki Południowej i Środkowej boom rowerowy ostygł, a zapasy rynkowe rowerów klasy podstawowej pozostały na nieco wyższym poziomie.

Na rynku japońskim, podczas gdy zapasy rowerów szosowych pozostały na niskim poziomie ze względu na stały popyt na rowery sportowe, sprzedaż detaliczna rowerów miejskich była niewielka, co spowodowało, że zapasy rynkowe pozostały na wyższym poziomie.

W tych warunkach rynkowych, zamówienia były składane na szeroką gamę produktów, w tym na wysokiej klasy modele do rowerów szosowych, DURA-ACE i ULTEGRA, oraz na komponenty do sportowych rowerów E-BIKE, seria SHIMANO STEPS.

Shimano Podsumowanie raportów finansowych za I kwartał 2022 r.

Gigant w dziedzinie komponentów odnotował wzrost sprzedaży w segmencie rowerowym o 13,9% do 118 176 mln jenów (928 mln USD), a dochód operacyjny wzrósł o 17% do 32 455 mln jenów (255 mln USD). Należy pamiętać, że rok temu firma odnotowała spadek sprzedaży w pierwszym kwartale 2021 roku o 15,4% w stosunku do roku poprzedniego, co świadczy nie tylko o intensywności wzrostu sprzedaży na początku pandemii, ale także o wyzwaniach, z jakimi borykała się na początku 2021 roku, kiedy to produkcja nadal szwankowała z powodu przestojów spowodowanych pandemią. Mimo to firma zdołała się podnieść i pochwalić się 49% wzrostem sprzedaży w roku 2021 w stosunku do roku 2020.

Wygląda na to, że wielu użytkowników rowerów, dla których jazda na rowerze (niekoniecznie górskim) zastąpiła siłownię lub transport publiczny, zaczęło powracać do swoich wcześniejszych nawyków, a przynajmniej przestawienie się na jazdę na rowerze uległo spowolnieniu lub zatrzymaniu. Zapasy stabilizują się w przypadku rowerów i komponentów rowerowych klasy podstawowej i średniej. Oczywiście nie jest to zbyt duża pewność dla tych, którzy wciąż czekają na zamówienia na rowery górskie z wyższej półki, ale jest to obiecujący znak, że szalony pęd za wszelkimi częściami rowerowymi staje się mniej dotkliwy i być może producenci będą mogli skoncentrować więcej zasobów na zaspokojeniu popytu na rowery z wyższej półki.

W pierwszym kwartale firma Thule odnotowała organiczny wzrost sprzedaży netto o 13,5% do 3 034 mln SEK (308 mln USD) w porównaniu z rokiem poprzednim, po skorygowaniu o wahania kursów walutowych. Wydaje się, że to całkiem sporo, dopóki nie weźmiemy pod uwagę, że w roku finansowym 2021 sprzedaż netto wzrosła o 32,7% do 10 386 mln SEK (1 054 mln USD) w porównaniu z rokiem 2020. Oczekujemy, że liczby te nieco wzrosną w II i III kwartale wraz ze wzrostem temperatur na półkuli północnej, ale firma będzie miała trudności z utrzymaniem tempa wzrostu w rekordowym roku 2021.

Sprzedaż netto w ujęciu rok do roku wzrosła o 26,8% w obu Amerykach i o 8,8% w Europie i reszcie świata po korekcie walutowej. Po inwazji Rosji na Ukrainę firma Thule wstrzymała sprzedaż do Rosji i na Białoruś, a obecnie nie prowadzi sprzedaży na Ukrainie, choć kraje te stanowią mniej niż 1% sprzedaży firmy.

Obok oczywistych i tragicznych kosztów ludzkich wojny, nie dziwi spadek konsumpcji artykułów rekreacyjnych, zwłaszcza w Europie i nieco w Ameryce Północnej, gdzie obawy o inflację i rosnące ceny materiałów mogą wpływać na zachowania konsumentów.

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »