Wszystkomający Trek Rail 9.9 gotowy do testu


Gdyby kiedykolwiek istniał rower, który jest gotowy na wszystko, byłaby nim nowa generacja Treka Rail 9.9. Karbonowej ramie o skoku 150 mm i geometrii inspirowanej rowerem enduro Slash towarzyszy silnik Bosch CX i akumulator PowerTube o pojemności 750 Wh, o 125 Wh więcej w porównaniu z poprzednią generacją. Rower jest wyposażony w dwa koła 29″, ale dzięki regulacji typu „flip-chip” można zamontować tylne koło 27,5″.

Nasz Rail 9.9 w średnim rozmiarze (M) ważył 23,48 kg, bez pedałów i kosztuje oficjalnie 55479 zł. Pierwszą rzeczą, którą zauważa się, jeszcze przed wyjęciem z pudła, są… migające diody w kołach. Ten bezkompromisowy rower ma wszystkie elementy karbonowe i najnowsze technologie MTB, w tym napęd XTR Shimano, system TireWiz i nowe czujniki ciśnienia AirWiz.

Szczegóły Trek Rail 9.9 XTR

  • Rozmiar kół: 29″ (kompatybilny z kołami tylnymi 27,5″)
  • Skok: 150 mm z tyłu / 160 mm z przodu
  • Rama z włókna węglowego z magnezowym łącznikiem wahacza
  • Zwężana rura sterowa 1,5 – 1,8″.
  • Akumulator PowerTube o pojemności 750 Wh
  • Inteligentny system Bosch Performance Line CX
  • Konstrukcja zawieszenia ABP
  • Knock Block 2.0
  • Czujniki ciśnienia w zawieszeniu SRAM AirWiz
  • Kąt główki ramy 64,2° (LO) / 64,6° (HI)
  • Kąt rury podsiodłowej 76,7° (LO) / 77,1° (HI)
  • Długość tylnych widełek 448 mm
  • Waga: 23,48 kg
  • Rozmiary: S, M, L, XL
  • MSRP: $5,599 – $13,499 USD
  • trekbikes.com

Co tak miga? To świeżutkie, nowe rozwiązanie firmy SRAM, czujniki ciśnienia AizWiz w 160 mm amortyzatorach RockShox ZEB i Super Deluxe Ultimate RT3, kontrolują ciśnienie powietrza w zawieszeniu, działając podobnie do urządzeń TireWiz, które można znaleźć na każdym kole w tym rowerze. Kontrolki migają na zielono, gdy ciśnienie jest ustawione na żądaną wartość i migają na czerwono, gdy przekroczy górną lub dolną granicę, co ułatwia życie uspokajając, że pożądane parametry ma się pod kontrolą. Wykorzystują one aplikację SRAM AXS i są łatwe do zsynchronizowania i ustawienia zgodnie z własnymi preferencjami. Wystarczy poruszyć rowerem, aby „obudzić” elektronikę, a aplikacja wykryje czujniki.

Części Bontragera, takie jak opony, kokpit, karbonowe koła Line Pro o szerokości wewnętrznej 30 mm, uzupełniają niemal kompletną specyfikację z napędem na Shimano XTR w rowerze 9.9. Wyjątkiem są karbonowye korby E*thirteen E*spec Race. Sercem roweru jest silnik Bosch Performance Line CX Smart System, który wytwarza 85 Nm momentu obrotowego i 250 W mocy maksymalnej. Dostępne są cztery różne ustawienia mocy, oprócz wspomagania zerowego, które można dostosować do stylu jazdy.

Dostępne warianty modelu Rail na nowej ramie

Nie trzeba wydawać wszystkich oszczędności, ponieważ do wyboru jest pięć modeli Rail, w których zastosowano nową konstrukcję ramy. W cenie 46179 można kupić rower Rail 9,8 XT. Za tę samą cenę możesz wybrać grup Sram GX. Niecałe 3000 więcej da Ci opcję elektronicznej zmiany przełożeń zestawu SRAM GX AXS – ta wersja 9.8 GX AXS kosztuje 49 179. Ale uwaga – istnieje jeszcze droższy wariant na Sram AXS, kosztujący 64479 zł.

Info: trekbikes.com

Rower już testujemy, podsumowanie testu jeszcze w kwietniu!

Zobacz więcej zdjęć detali poniżej

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwnowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »