Gdyby kiedykolwiek istniał rower, który jest gotowy na wszystko, byłaby nim nowa generacja Treka Rail 9.9. Karbonowej ramie o skoku 150 mm i geometrii inspirowanej rowerem enduro Slash towarzyszy silnik Bosch CX i akumulator PowerTube o pojemności 750 Wh, o 125 Wh więcej w porównaniu z poprzednią generacją. Rower jest wyposażony w dwa koła 29″, ale dzięki regulacji typu „flip-chip” można zamontować tylne koło 27,5″.
Nasz Rail 9.9 w średnim rozmiarze (M) ważył 23,48 kg, bez pedałów i kosztuje oficjalnie 55479 zł. Pierwszą rzeczą, którą zauważa się, jeszcze przed wyjęciem z pudła, są… migające diody w kołach. Ten bezkompromisowy rower ma wszystkie elementy karbonowe i najnowsze technologie MTB, w tym napęd XTR Shimano, system TireWiz i nowe czujniki ciśnienia AirWiz.
Bosch Kiox 300 Nowy pilot sterowania
Szczegóły Trek Rail 9.9 XTR
- Rozmiar kół: 29″ (kompatybilny z kołami tylnymi 27,5″)
- Skok: 150 mm z tyłu / 160 mm z przodu
- Rama z włókna węglowego z magnezowym łącznikiem wahacza
- Zwężana rura sterowa 1,5 – 1,8″.
- Akumulator PowerTube o pojemności 750 Wh
- Inteligentny system Bosch Performance Line CX
- Konstrukcja zawieszenia ABP
- Knock Block 2.0
- Czujniki ciśnienia w zawieszeniu SRAM AirWiz
- Kąt główki ramy 64,2° (LO) / 64,6° (HI)
- Kąt rury podsiodłowej 76,7° (LO) / 77,1° (HI)
- Długość tylnych widełek 448 mm
- Waga: 23,48 kg
- Rozmiary: S, M, L, XL
- MSRP: $5,599 – $13,499 USD
- trekbikes.com
TireWiz na obręczy AirWiz na tłumiku
Co tak miga? To świeżutkie, nowe rozwiązanie firmy SRAM, czujniki ciśnienia AizWiz w 160 mm amortyzatorach RockShox ZEB i Super Deluxe Ultimate RT3, kontrolują ciśnienie powietrza w zawieszeniu, działając podobnie do urządzeń TireWiz, które można znaleźć na każdym kole w tym rowerze. Kontrolki migają na zielono, gdy ciśnienie jest ustawione na żądaną wartość i migają na czerwono, gdy przekroczy górną lub dolną granicę, co ułatwia życie uspokajając, że pożądane parametry ma się pod kontrolą. Wykorzystują one aplikację SRAM AXS i są łatwe do zsynchronizowania i ustawienia zgodnie z własnymi preferencjami. Wystarczy poruszyć rowerem, aby „obudzić” elektronikę, a aplikacja wykryje czujniki.
Korba E13 i napęd XTR Shimano
Części Bontragera, takie jak opony, kokpit, karbonowe koła Line Pro o szerokości wewnętrznej 30 mm, uzupełniają niemal kompletną specyfikację z napędem na Shimano XTR w rowerze 9.9. Wyjątkiem są karbonowye korby E*thirteen E*spec Race. Sercem roweru jest silnik Bosch Performance Line CX Smart System, który wytwarza 85 Nm momentu obrotowego i 250 W mocy maksymalnej. Dostępne są cztery różne ustawienia mocy, oprócz wspomagania zerowego, które można dostosować do stylu jazdy.
Także komponenty to Bontrager włącznie ze sztycą i siodłem
Dostępne warianty modelu Rail na nowej ramie
Nie trzeba wydawać wszystkich oszczędności, ponieważ do wyboru jest pięć modeli Rail, w których zastosowano nową konstrukcję ramy. W cenie 46179 można kupić rower Rail 9,8 XT. Za tę samą cenę możesz wybrać grup Sram GX. Niecałe 3000 więcej da Ci opcję elektronicznej zmiany przełożeń zestawu SRAM GX AXS – ta wersja 9.8 GX AXS kosztuje 49 179. Ale uwaga – istnieje jeszcze droższy wariant na Sram AXS, kosztujący 64479 zł.
Info: trekbikes.com
Rail 9.9 XX1 AXS Rail 9.8 GX Rail 9.8 GX AXS Rail 9.8 XT
Rower już testujemy, podsumowanie testu jeszcze w kwietniu!
Zobacz więcej zdjęć detali poniżej
Manetka XTR XTR to także hamulce kierownica jest karbonowe wyjmowana bateria RockShox ZEB w wersji eMTB ZEB ma 160 mm skoku Opony Bontragera o szerokości 2,6 W wiecu jest dużo miejsca na opony Rocker jest magnezowy Boczny załadunek w koszyku Poprzeczka usztywnia tył Łatwo wyjmowana bateria Tłumik RS ThruShaft Prowadnica do łańcucha 203 mm średnicy Port ładowania akumulatora Wewnętrzne prowadzenie przewodów