Nowy Canyon Lux Trail czyli lekkie i szybkie downcountry

Hasło downcountry jest na ustach wszystkich. Niektóre firmy budują zupełnie nowe rowery, inne modyfikują “starsze” modele. Podobnego zabiegu dokonał Canyon z Luxem, który dzięki temu ma być “lekki, szybki, sprawny”. W praktyce zbadaliśmy, co to znaczy.

Oczywiście „normalny” Lux jest nam doskonale znany, wiele wersji mieliśmy w testach, także długodystansowych. Ba, to rower, na którym największe sukcesy odnosiła Pauline Ferrand-Prevot, jak i Mettieu van der Poel. Z tym większą ciekawością przyjrzeliśmy się nowej wersji.

Co się zmieniło?


Jak przystało na downcountry, podobno każdy element w Lux Trail został wybrany, aby poprawić kontrolę nad zjazdem, dzięki czemu rower ma być najszybszy, zarówno pod górę, jak i w dół góry.

  • Szerokie (760 mm) kierownice riser (podniesione) zapewniają rowerzyście stabilną postawę na rowerze.
  • Wsporniki teleskopowy siodła pozwala na poprawienie kontroli na zjazdach.
  • „Mięsiste” opony 2,35 i 2,4 cala zapewniają trakcję, „której potrzebujesz do przekraczania granic prędkości” jak podaje firma
  • Szerokie (30 mm szerokości wewnętrznej) obręcze zapewniają wsparcie ścian bocznych opon o większej objętości i poprawiają osiągi w zakrętach.
  • Grubsze widelce FOX 34 Step Cast i RockShox SID z goleniami 35 mm i 120 mm skoku przedniego zawieszenia mają podnieść pewność siebie w trudniejszym terenie

Najważniejsze detale

Każdy model Lux Trail jest pełen inteligentnych detalami, które w namacalny sposób mają poprawiać wydajność.

INTELIGENTNA OCHRONA RAMY
Impact Protection Unit (IPU) chroni karbonową ramę Luxa Trail, zapobiegając obracaniu się kierownicy i kontaktowi z górną rurą, co mogłoby ją uszkodzić.

CZYSTE, BEZPROBLEMOWE PROWADZENIE KABLI
Wewnętrzne prowadzenie kabli wygląda świetnie, ale może być prawdziwym wrzodem na dupie dla domowych mechaników. Nie jest tak w przypadku Luxa Trail. Wewnętrzne rurki w ramie ramy prowadzą linkę i i pancerz od początku do końca. Wystarczy włożyć nową linkę i pancerz w jednym końcu roweru, a wyskoczy z drugiej strony. Koniec – nie trzeba szukać na oślep nie trzeba szukać obudowy linki ani przeklinać. Rurki redukują również irytujące irytujące stukanie i zmniejszają ryzyko zanieczyszczenia, zapewniając rowerzystom się pełne sezony ostrej, precyzyjnej precyzyjnej zmiany przełożeń w każdych warunkach.

SZTYWNOŚĆ, PRECYZJA I PROSTOTA
Konstrukcja osi przelotowej Quixle zwiększa sztywność, a jednocześnie jest schowana w osi, zapewniając łatwy, beznarzędziowy demontaż koła.

NAWADNIANIE NA DŁUGICH TRASACH
Długie przejażdżki wymagają dużych ilości wody. A jednak tak wiele rowerów XC ledwo mieści tylko jeden bidon w głównym trójkącie ramy. Lux Trail mieści dwa.

MINIMALISTYCZNA PROWADNICA ŁAŃCUCHAZrzucone łańcuchy są do bani. Dlatego wyposażono Luxa Trail w być może najlżejszy (tylko 3,7 grama) i najsmuklejszą prowadnicą łańcucha, jaka kiedykolwiek powstała.

ILE MODELI LUX TRAIL JEST OFEROWANYCH?
Model Lux Trail występuje czterech modelach, które będą dostępne na wszystkich rynkach

  • Lux Trail CF 6
  • Lux Trail CF 7
  • Lux Trail CF 8
  • Lux Trail CF 9
    Emily Batty Edition

CZY CANYON BĘDZIE OFEROWAŁ LUXA TRAIL JAKO RAMĘ?
Nie.

CZY WSZYSTKIE MODELE LUX TRAIL MAJĄ TĘ SAMĄ RAMĘ?
We wszystkich modelach zastosowano tę samą formę i karbon.

JAKI SKOK MA LUX TRAIL?
Lux trail posiada 120 mm przedniego i 110 mm tylnego skoku

JAK CANYON OSIĄGNĄŁ TAK NISKĄ WAGĘ RAMY LUXA TRAIL?
Lux Trail charakteryzuje się „niewiarygodnie wydajną i lekką kinematyką” jak podaje Canyon. Siły przenoszone są wprost przez rurki wahacza do amortyzatora. To pozwala na zastosowanie bardzo lekkiego wahacza i lekkich łożysk ślizgowych nie tracąc przy tym na trwałości. Elastyczny przegub zmniejsza również wagę, eliminując zestaw potencjalnych łożysk z tyłu.

ILE WAŻY TRAIL LUX?

Goła rama: 1565 g

Malowanie

Alps Grey: 40 g

Cape Red: 40 g

Columbia Blue: 40 g

MTB Racing Team Replica: 115 g

Prowadzenie kabli 21 g

CHAIN SUCK płyta 6 g

Rocker 47 g

Przedłużka tłumika 67 g

Łożyska 47 g

Śruby i uszczelki 53 g

Osłona łańcucha 11 g

Hak i śruba 17 g

Zacisk siodła 21 g

Cała waga ~ 1895 g

Tłumik z manetką (FOX) 324 g

Oś 48,5 g

Prowadnica łańcucha 3,7 g

Śruba prowadnicy 5 g

LUX TRAIL MA TYLNY TRÓJKĄT LUXA CZY WAŻĄ TYLE SAMO?
Te dwa rowery mają ten sam materiał ramy, ale Lux Trail waży około 30 gramów więcej (w danym rozmiarze ramy), ponieważ Lux Trail ma dłuższy przód i, co za tym idzie, posiada więcej materiału ramy.

CZY ISTNIEJE LIMIT WAGI ROWERZYSTY LUXA TRAIL?
Limit całkowitej wagi (rowerzysta plus rower i osprzęt) wynosi 110 kilogramów

JAKIE ZMIANY WPROWADZONO W GEOMETRII?
W Lux Trail zastosowano nowy przedni trójkąt, nadający rowerowi progresywną geometrię. Albo, żeby ująć to bardziej precyzyjnie, wydłużono go i obniżono. Średnio zasięg Luxa Trail jest o około 20 mm dłuższy niż odpowiednik rozmiaru zwykłego Luxa. Zasięg w rozmiarze M Luxa Trail wynosi 460 mm w porównaniu do 435 mm zasięgu Luxa. Lux Trail ma również
67.5 stopni kąta główki – o całe 2,5 stopnia bardziej płaski niż kąt główki Lux CF SLX.

JAKI JEST MAKSYMALNY ROZMIAR OPON, KTÓRE MOŻNA ZAMONTOWAĆ NA NOWY LUX TRAIL?
Maksymalny rozmiar opon, jaki zaleca firma to 2.35/2.4 zamontowana na obręczy o wewnętrznej szerokości obręczy 30 mm.

Dostępne modele i ich specyfikacja

Pierwsza jazda

Rower dostaliśmy dosłownie w przeddzień premiery, więc trudno mówić o prawdziwym teście. Ten dopiero nastąpi! Tym niemniej mamy zwykłego Luxa i znamy go doskonale, różnice widoczne są natychmiast. Niby skok wzrósł minimalnie, a jednak od razu zauważalne jest to, że te 10 mm więcej skoku sprawia, że zawieszenie ożywa. Wzrasta czułość na małe uderzenia, także przy skakaniu zapas przy lądowaniu jest większy. Bez zmian za to rower chętnie wyrywa się do lotu, nic dziwnego, jest lekko. Nawet w za dużym rozmiarze – na zdjęciu jest L, a rower trafi do odpowiedniego testera – przekrój ramy jest na tyle duży, że nie ma problemu z manewrowaniem sprzętu w terenie. Obsługa całości pozostała bez zmian, tył buja niewiele i jest przyjemnie sprężysty. No i kąt widelca – tu wyraźnie widać różnicę, która ustabilizowała całość!

CDN!

Zapraszamy do bogatej galerii detali

To również może cię zainteresować

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »