MVDP miał jeden z najlepiej wyglądających rowerów podczas olimpijskiego wyścigu rowerów górskich XCO w Tokio. Rower, o którym wielu sądziło, że zdobędzie złoto w kolarstwie górskim w Tokio, nie zwyciężył. Ale przynajmniej wyglądał bardzo modnie.
Van der Poel miał na Olimpiadzie koszmarne doświadczenie. Holenderski supergwiazdor był faworytem do zwycięstwa, ale jego cały wyścig został przerwany na pierwszym okrążeniu. Van der Poel próbował „przejechać” dropa i zaliczył poważną kraksę. Po tym jak przez minutę leżał na ziemi, dzielnie próbował wznowić wyścig, ale bezskutecznie. Według zawodnika zespołu Canyon myślał on, że drewniany mostek z treningu pozostanie na miejscu na czas wyścigu. Zadziwiające jest, że zawodnik znany z wybitnych umiejętności upadł na elemencie, który śpiewająco był w stanie przejechać.
Pomimo rozczarowania z powodu nieukończenia wyścigu w Tokio, rower na którym jechał Van der Poel z pewnością odpowiadał jego ambicjom. Wykorzystując ramę Lux firmy Canyon, rower olimpijski Van der Poela był celebracją wszystkiego, co dobre w Shimano i Foxie, wykorzystując po prostu komponenty seryjne.
Inna rzecz, że w ostatnich latach firmy takie jak Shimano zwracają baczną uwagę na to, czego używają zawodnicy i to utrudnia odchudzanie sprzętu. W przeszłości widzieliśmy np. piasty DT Swiss z grawerką XTR cz nieoryginalne tarcze w korbach, obecnie to rzadkość.
Gdzie jest sztyca teleskopowa?
W przeciwieństwie do wielu swoich rywali, którzy używają bezprzewodowej zmiany przełożeń AXS firmy SRAM, Van der Poel preferuje mechanikę grupy XTR 1×12 firmy Shimano. Do tego dochodzą hamulce XTR z najnowszymi tarczami Ice-Tech. W Tokio, w wyjątkowo pylistych warunkach – tak mieli panowie, panie jechały w błocie – Van der Poel wybrał opony Maxxis Ikon.
Kolor zawieszenia był tak bliski złotu, tak upragnionemu, jak to tylko możliwe, z widelcem i amortyzatorem Fox Factory pokrytymi powłoką Kashima. Pomimo tego, że van der Poel jest wysokim kolarzem, wybrał widelec Fox 32 Stepcast zamiast Fox 34. Wszystko po to, by obniżyć masę. Najwyraźniej to także była przyczyna, dla której nie użyto też sztycy teleskopowej.
Czy to mogło go uchronić przed przelecieniem przez kierownicę? Wielu kolarzy w Tokio używało sztyc tele, a Fox wypuścił jeden z najlżejszych dropperów, jakie można dostać, zaledwie kilka miesięcy temu. Jolanda Neff miała taką sztycę i wyratowała ominięcie kładki na pierwszej rundzie. Jeśli chodzi o siodełko, Van der Poel używa spersonalizowanego Selle Italia Flite Boost MVDP Edition,
Cechą wyróżniającą rower Van der Poel’a Tokyo Lux jest bez wątpienia jego szata graficzna. Zastosowanie motywu mangi do perłowo-białej ramy stworzyło rower, który wygląda bardzo na miejscu w Japonii.
Specyfikacja techniczna
Rama: Canyon Lux CF SLX
Widelec: Fox 32 SC 100 mm
Amortyzator: Fox Float DPS 100 mm
Groa: Shimano XTR
Hamulce: Shimano XTR
Koła: obręcze karbon 28 mm z piastami Shimano XTR M8110
Kierownica / wspornik kierownicy: Zintegrowany kokpit Canyon CP0008, kierownica 720 mm, wspornik 115 mm, kąt wspornika -22 stopnie
Chwyty: ESI Gripy chunky
Wspornik siodła: Canyon
Siodełko: Selle Italia Flite Boost MVDP Edition
Pedały: Shimano XTR
Opony: Maxxis Ikon
To również może cię zainteresować