Limitowana edycja Ibis Exie 40th Anniversary waży zaledwie 9,9 kg

Rower Ibis Exie z okazji 40-lecia firmy został zaprezentowany. Limitowana do zaledwie 40 rowerów edycja jest dostępna dla zwykłych zjadaczy chleba. OK, technicznie rzecz biorąc, będzie to 50 rowerów z limitowanej edycji, ale 10 z nich zostało zarezerwowanych dla pracowników Ibisa, co oznacza, że jeśli chcesz mieć jeden z pozostałych 40, lepiej działać szybko.

Zaczynając od nowej, super lekkiej, ważącej 1,99 kg ramy Exie, wyprodukowanej w USA, Ibis przygotował ekskluzywną wersję z okazji swoich 40-tych urodzin. Każdy rower otrzyma numer wydania wyryty laserowo na górnej rurze, a rowery dostępne w sklepach będą miały numery od 1 do 40. Rowery pracownicze będą miały numery 0/40 (dla osobistego roweru Scot’a Nicol’a powyżej) lub 41/40, 42/40, itd.

Sam zestaw został ręcznie wybrany przez dyrektora generalnego Ibis i „Head Weight Weenie”, Hansa Heima. Podobno Hans przejechał ponad 7200 kilometrów na swoim prototypie przez ostatni rok testując różne komponenty, a ten zestaw to jego największe hity. Obejmuje to niestandardową sztycę typu dropper Bike Yoke 125 mm Divine SL (zazwyczaj dostępna tylko ze skokiem 80 mm) oraz lekki mostek Extralight Hyperstem, który waży zaledwie 60 g (i jest dopuszczony do enduro).

Nie ma nic lepszego niż Shimano XTR, jeśli chodzi o lekkość działania przerzutek, choć korby zostały wymienione na tytanowe korby Cane Creek eeWings. Najwyraźniej Hans jest znanym łamaczem korb. Jego Cane Creek eeWings ze środkiem Hellbender wciąż są mocne, a po przejechaniu tych 7000 km kręcą się gładko i cicho. Zębatka Wolf Tooth 34 z do bezpośredniego montażu jest naturalnym wyborem dla korb Cane Creek.

Exie LE jeździ na niestandardowych kołach z karbonowymi obręczami Ibis S28, zamocowanymi do piast Industry Nine Hydra w pasującym niebieskim kolorze. A ta niedopasowana specyfikacja opon? To nie jest błąd tylko na potrzeby zdjęć. Hans twierdzi, że „tył Exie utrzymuje około 65% masy ciała, więc możesz sobie pozwolić na przednią oponę o większej przyczepności i wolniejszym toczeniu, ponieważ tylko 35% masy ciała przypada na ten koniec. Nasza tylna opona jest niewiarygodnie szybka i pozwala zaoszczędzić 10 W w porównaniu z podobnymi oponami tylnymi. Zapewnia to nieproporcjonalnie duże oszczędności oporów toczenia”.

Oznacza to, że kompletne rowery będą dostarczane z Maxxisem Rekon Race w rozmiarze 29 x 2,4″ WT z przodu i Continental Race King w rozmiarze 29 x 2,2″ z tyłu. Z pewnością niekonwencjonalne, ale najwyraźniej szybkie.

Kompletny rower na 40 rocznicę będzie wyposażony w nowy widelec Fox Step Cast 34 o skoku 120 mm oraz tylny amortyzator Fox Factory Float DPS, który oferuje 100 mm skoku z tyłu. Jeśli uda Ci się znaleźć taki model, jego cena będzie wynosić 11 799 dolarów, czyli o 1000 dolarów więcej niż topowa konstrukcja SRAM Eagle XX1 AXS.

Info: ibiscycles.com

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »