ROMET NYK – gravelowy przecinak

Romet NYK – gravelowy przecinak

Romet w tym sezonie ma w swojej kolekcji cztery modele gravelowe. Najtańszy Romet Aspre bardzo nam się podobał (jego test znajdziecie w Bike 9/2017). Jak wypadł najdroższy? Rowery należą do tej samej kategorii i mają część wspólnych rozwiązań, typu szeroki zakres przełożeń i grube opony, jednocześnie bardzo się różnią. Romet NYK opiera się na lekkiej, karbonowej ramie, Aspre – niemal 4 razy tańszy – jest aluminiowy. W Nyku mamy napęd 1×11 Sram Apex i hydrauliczne hamulce, w Aspre było to Shimano Claris 2×8 i mechaniczne tarczówki. I choć teoretycznie NYK jest lżejszy zaledwie o 1,2 kilograma, to bardziej widać różnice niż podobieństwa.

 

 

Romet nyk. Cały rower

 

Romet NYK – gravelowy przecinak w całej okazałości. 

 

 

 

Romet NYK. Mufa suportu, nie brakuje tam przestrzeni na błoto.

 

Nie brakuje mu przestrzeni na błoto. 

 

 

 

Romet Nyk. Sram 1x11 i 40 zębów dla mocniejszej nogi

 

Sram 1×11 i 40 zębów dla mocnej nogi.

 

 

 

 

SRAM Apex i 10-42 zęby z tyłu do jazdy we wszelkim terenie. 

 

 

 

Romet NYK w szczegółach

Karbonowa rama jest pięknie wykończona i ma szereg cennych i praktycznych detali. Oprócz możliwości montażu przerzutki przedniej (jest taka opcja) mamy i przewidziane otwory do przykręcenia błotników i bagażników.  Opony założone na koła DT Swiss dają realną szerokość 39–40 mm, choć Schwalbe G‑one ma nominalnie 38 mm. Widełki mają bardzo dużo miejsca, okolice suportu też, ale mostek tylnego trójkąta ogranicza już odporność na zapychanie.

 

 

Romet Nyk. Tylny widelec z poprzeczką.

 

Tylny widelec z poprzeczką. 

 

 

 

Romet Nyk. Przedni widelec.

 

Przedni widelec pomieści sporo błota, nawet przy oponie 38 mm. 

 

 

 

Romet Nyk. Kąt przedniego widelca.

 

Kąt przedniego widelca pozwala na dobre pokonywanie przeszkód w terenie. 

 

 

 

Romet NYK i dodatki

Rama ma bardzo dużo otworów montażowych – na aż trzy bidony (dodatkowy pod dolną rurą), śruby na błotniki przód/tył, dodatkowo też cztery otwory pod bagażnik z tyłu. 

 

 

Romet Nyk. Mostek i kierownica Fizik.

 

 

 

Romet Nyk. Osłona na zacisk sztycy podsiodłowej Fizik.

 

 

 

Romet Nyk. Mocowanie przedniego koła.

 

 

 

Dla kogo jest Romet NYK?

Możliwość zamontowania dodatkowych akcesoriów sprawia, że wyścigi po szutrach, coraz popularniejsze także w Polsce, to idealne zastosowanie dla niego. 

Jeśli ktoś obawia się szerokości opon, powinien spróbować gum takich jak Schwalbe G‑One, szczególnie w wariancie bezdętkowym (Romet jest seryjnie do takiej przeróbki przystosowany). Bardzo się zdziwi. 

 

 

 

Romet Nyk. Mufa suportu i przestrzeń przy oponie. Schwalbe G-one

 

Mufa suportu i przestrzeń przy oponie Schwalbe G-One 38 mm. 

 

 

Dane techniczne:

Info romet.pl

Cena 7999 zł

Waga 9 kg

Wielkości ramy 52, 54, 56, 58 cm

Rura podsiodłowa/górna/sterowa 475/ 551/125 mm

Stack/Reach/STR 567/383 mm/1,48

Rozstaw osi/Offset 1051/60 mm

Korba SRAM S350 (40 z, Press-Fitt)

Hamulce SRAM Apex (140/140 mm)

Napęd SRAM Apex 1×11

Koła/opony (waga) DT Swiss C1800

Spline Disc/Schwalbe G-One 38 mm (prz.d/tył 1537/2230 g)

 

 

Tekst ukazał się w pierwszym wydaniu Tour 1/2018. Elektroniczną wersję możecie nabyć tutaj

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Piotr Rakiewicz

Zdjęcia: Krzysztof Stanik

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »