Soul-Kozak – nieznośna lekkość bytu.
Są takie komponenty, do których podchodzimy z pewną nieufnością. Bo jak to? Sprzęgło na magnes? Takie właśnie kryje się w piaście Soul-Kozak M‑Netic . Oprócz tego nie ma w niej zapadek, tylko koło zębate, które jest dociskane właśnie przez silny magnes. To działa, a choć firma ma na rozwiązanie patent, słyszeliśmy już o kilku kopiach. Efekt uboczny? Piasta jest lekka. Nie oszczędzano na łożyskach, w środku kryją się cztery identyczne, maszynowe (co ułatwia ich wymianę). Model dostępny jest w bardzo wielu wariantach, my zamówiliśmy tył i przód z myślą o konkretnym rowerze.
No problem
Mimo nieufności wywołanej mocnym wycinaniem aluminiowych korpusów piast (sprzęgło z tyłu jest stalowe), szczególnie w miejscu mocowania tarcz, z piastami nie było żadnych problemów. Koła z karbonowymi obręczami WTB na pokładzie jeździły w 3 różnych rowerach (w tym w Alpach), zaliczyły też kilkukrotnie zawody enduro. Jak dotąd widać tylko ślady po wodzie na aluminiowych końcówkach, innych problemów nie stwierdzono. Uwaga! Sprzęgło jest bardzo głośne! soul‑kozak.com
Cena i masa:
500/1160 zł
117 g/225 g
Test ukazał się z Bike 1-2/2018. Wydanie elektroniczne znajdziecie TUTAJ.