Tues 2018 rower nie zmienił się jednak dramatycznie. Spadła waga do 15,2 kg. Jednocześnie jednak zmieniono wiele detali, które decydują o tym, że nadal należy do najszybszych na tej planecie. Ten sam pozostaje system amortyzacji Virtual 4 Link, choć dopracowano stosunek przełożeń. Generalnie rzecz biorąc cala koncepcja konstrukcji opiera się na niskim stosunku przełożeń, dzięki czemu tłumik ma pracować w całym zakresie skoku 200 m linearnie, bez konieczności stosowania mocnego tłumienia kompresji. To zaś ma też pozwalać na łatwiejsze kontrolowanie pracy całości. Co ciekawe YT zapewnia, że jednocześnie w trakcie ugięcia rower dostarcza informacji zwrotnej wtedy, gdy trzeba pedałować – czytaj, nie zapada się. Przewidziano jednak końcową progresję, tak by nie nastąpiło gwałtowne dobicie. Samą progresję jednak także zmniejszono, by zwiększyć potencjał roweru do połykania także dużych przeszkód.
Najciekawsze jest jednak to, że rower zdolny do wygrywania pucharu świata w zjeździe jest dostępny dla każdego, także jeśli chodzi o wzrost. Aż pięć rozmiarów ramy pozwala nie tylko dobrać ten pasujący do tego, ile wystaje się nad poziom gruntu, ale też do stylu jazdy. Ktoś lubi większą stabilność? Wybierze większy. Lubi się bawić? Wybierze mniejszy.
To, co może lekko zaskoczyć, to fakt, że dokładnie taki rower jak Gwina można kupić. Włącznie z malowaniem. Topowa wersja modelu Tues 2018 kosztuje 5499 euro. Dostajemy wówczas w pełni karbonową ramę, widelec Fox 40 Float Factory, tłumik Fox Float X2 i komponenty e*thirteen oraz napęd X01, opony Onza Aquilla i hamulce TRP G-Spec.
Tues 2018 – duże linki zawieszenia, mały stosunek przełożeń
Wszystko w dodatku upakowane w zgrabną ramę
W rowerze Tues 2018 znajdziemy powietrzny pumik Foxa X2
Oczywiście ze zbiornikiem wyrównawczym – to mus przy stylu jazdy Gwina
Biegów z tyłu nie ma za wiele – bo 7. Szybkie i bardzo szybkie
Ujmując to w klasycznej terminologii – Tues 2018 to czterozawias. Napęd to Sram X01 DH
Ten numer może oznaczać tylko jedno – to rower Gwina
Koła e*thirteen należą do standardowego wyposażenia wielu rowerów YT obecnie. Tues 2018 jest wśród nich
TRP to także w ostatnich latach standardowe wyposażenie rowerów Gwina
Modele firmy wyglądają i nazywają się podobnie – to G-Spec
Gwin używa mostka i kierownicy Renthala
Tues 2018- tarcza 200 mm z przodu i z tyłu. To także standard i tym razem.
Korba e*thirteen ma długą oś suportu, co wygląda dość niepokojąco
Fox X2 pozwala na bardzo szeroki zakres regulacji. Gwin ma i od tego specjalistów
Siodło z log YT Mob…. ale rzadko używane
I pedały Race Face Atlas!
Tutaj zaś znajdziecie poprzednią wersję roweru Tues Gwina, z ubiegłego sezonu