Hat-trick Canyona – trzy nowe modele górskich elektryków

To się nazywa wejście – Canyon proponuje nie jeden, a aż trzy nowe modele, od wspomaganego hardtaila Gran Canyon:ON, przez enduro Strive:ON po maszynę FR Torque:ON! Tym samym, po ubiegłorocznej modernizacji Spectrala:ON rodzina jest kompletna.

Nowy Gran Canyon:ON

Nowy Gran Canyon:ON łączy innowacyjną technologię hamowania i bezpieczeństwa z ogromnym zasięgiem dla całodniowych wypraw.

Nieodparta potrzeba odkrywania tkwi w ludziach od zarania dziejów. To właśnie „co to jest?” i „co by było, gdyby?” skłoniło praprzodków do wyjścia z jaskini, poza strefę komfortu i spojrzenia poza horyzont. Niestety, dla wielu osób codzienne życie nie pozostawia tyle miejsca i czasu na eksplorację, ile by się chciało. Tylko szybkie, sprawne, wygodne, praktyczne i potężne „narzędzie”, pomógłby znaleźć sposobność do zejścia z utartych szlaków. Coś, co zapewnia codzienną niezawodność i dodaje energii podczas weekendów na łonie natury.

Nowy Grand Canyon:ON to hardtail eMTB, który równie dobrze czuje się podczas dojazdów do pracy i wypraw po zakupy, jak w lesie i poza nim. Niezależnie od tego, czy trasa biegnie po drodze, w terenie, czy po bezdrożach, Grand Canyon:ON poradzi sobie ze wszystkim i zrobi to w dobrym stylu.

Elegancka, nowoczesna i lekka aluminiowa rama zapewnia rowerzyście wygodną pozycję do jazdy przez cały dzień, podczas gdy widelec o skoku 120 mm, 29-calowe koła i szerokie, 2,6-calowe opony współpracują ze sobą, aby wytłumić nierówności terenu, krawężniki lub dziury w nawierzchni. Mocne hamulce i innowacyjny system Bosch eBIKE ABS (tylko w modelu Grand Canyon:ON 9) zwiększają bezpieczeństwo i kontrolę prowadzenia, a mnóstwo akcesoriów typu „plug and play”, takich jak nóżki, błotniki i bagażniki, sprawiają że Grand Canyon :ON jest gotowy na wszystko, co przyniesie życie.

Niskie, centralne położenie mocnego silnika Bosch Performance Line CX i akumulatora PowerTube w ramie, w połączeniu z „odpowiednim” reachem 475 mm (rozmiar L) i dolnymi rurkami tylnego trójkąta o długości 460 mm, współpracują ze sobą, aby zwiększyć stabilność i pewność na szlaku. Oczywiście, co zjeżdża, musi wrócić na górę, więc, czego łatwo się domyślić, Grand Canyon:ON jest więcej niż kompetentny na podjazdach. Bardziej stromy kąt rury podsiodłowej wynoszący 75 stopni i zbalansowana geometria zapewniają wygodną i wyprostowaną pozycję podczas pokonywania stromych wzniesień. Dodając do tego mocny silnik z momentem obrotowym 85 Nm i dużą pojemność akumulatora do 750 Wh, otrzymuje się eMTB, który dowiezie rowerzystów do szlaków, po których chcą jeździć, i do miejsc, które chcą odwiedzić.

Łączność i bezpieczeństwo 

Bez względu na to, czy rowerzysta porusza się w otoczeniu wieżowców ścisłego centrum światowej metropolii, czy w kompletnym odludziu, wygodnie jest pozostać w kontakcie z resztą świata. W Grand Canyon:ON połączenie to odbywa się za pośrednictwem aplikacji Bosch eBike Flow. Łączy ona rowerzystę z rowerem, a rower ze światem cyfrowym, umożliwiając konfigurowanie ustawień silnika, nawigację i planowanie tras za pośrednictwem aplikacji Komoot, a nawet zapewnia trochę większe bezpieczeństwo roweru.

Grand Canyon:ON oferuje kompleksowe funkcje zabezpieczające przed kradzieżą i śledzenie roweru za pośrednictwem wbudowanego systemu Bosch ConnectModule i aplikacji eBike Flow. Doskonałe uzupełnienie fizycznej blokady, ConnectModule i aplikacja współpracują ze sobą, zmieniając smartfon rowerzysty w cyfrowy klucz do jego e-roweru. Alarm eBike włącza się automatycznie po wyłączeniu roweru i wysyła sygnały alarmowe po zarejestrowaniu ruchu, aby odstraszyć potencjalnych złodziei. Jeśli rower zostanie znacznie przemieszczony, system natychmiast powiadomi o tym właściciela na smartfonie. Ponadto, przedłużony ruch zablokowanego e-roweru automatycznie uruchomi funkcję śledzenia, umożliwiając właścicielom śledzenie pozycji ich ukochanego sprzętu za pośrednictwem aplikacji eBike Flow. 

Bosch BCM3100 ConnectModule jest preinstalowany we wszystkich modelach Grand Canyon:ON i obejmuje bezpłatną, 12-miesięczną subskrypcję funkcji eBike Alarm po jej aktywacji. Subskrypcja kończy się automatycznie po 12-miesięcznym, bezpłatnym okresie, chyba że zostanie przedłużona za 4,99 EUR miesięcznie lub 39,99 EUR rocznie (warto sprawdzić ofertę lokalnego dystrybutora).

Racingowa genetyka wzmocniona elektryką – Nowy Strive:ON

Od czasu pierwszego zwycięstwa Fabiena Barela w Enduro World Series 2013, Canyon Strive ma współzawodnictwo na najwyższym poziomie w swoim DNA. Dziesięć lat później, gdy konkurencja podniosła poziom w kategorii UCI E-Enduro World Cup, było to tylko kwestią czasu, zanim Canyon odpowie w swój, właściwy sposób. Oto nowy Strive:ON. Wykonany z tego samego włókna węglowego, co jego wielokrotnie nagradzany, analogowy brat – Strive:ON. Ten rasowy wyścigowy e-MTB zapewnia moc i precyzję na podjazdach, a także maksymalną prędkość i prowadzenie na zjazdach. 

Wyścigi E-Enduro, często obejmujące do czterech godzin jazdy i ponad 3000 metrów wspinaczki, są niezwykle trudne. Biorąc pod uwagę niesławne techniczne odcinki „Power Stages”, do wyścigu o zwycięstwo potrzebny jest specjalny rower. Aby sprostać tym wyjątkowym wymaganiom, projektanci i inżynierowie Canyon zbudowali Strive:ON od podstaw, biorąc wszystkie najlepsze cechy dotychczasowego Strive’a i dostosowując je do rygorów wyścigów e-MTB. Każdy model z tej linii został stworzony na bazie odpornej na uderzenia ramy z włókna węglowego CFR, która jest jednocześnie lekka, wytrzymała oraz ma ulepszoną geometrię z kołami 29/27,5”, co zapewnia idealne połączenie stabilności przy dużych prędkościach i zwinności na ciasnych trasach. 

Poza progresywną geometrią, dopracowanym, tylnym zawieszeniem o skoku 160 mm i wyścigową ramą z włókna węglowego, Canyon opracował Strive:ON wokół silników Bosch Performance Line CX i CX Race. Systemy zapewniają 600 watów mocy szczytowej, szybką reakcję silnika i stały moment obrotowy, aby pokonywać nawet najbardziej techniczne odcinki. Silnik jest zasilany dużymi akumulatorami Bosch Powertube o pojemności 625 lub 750 Wh, dzięki czemu rowerzyści mogą wybierać między mniejszą wagą a większym zasięgiem w zależności od potrzeb. Jednostka napędowa i przednia zębatka chronione przez motocrossową osłonę, zamontowaną bezpośrednio na silniku, sprawiają, że rower jest stworzony do ścigania się w najtrudniejszym terenie.

Rezygnując ze „znaku firmowego” Strive, technologii Shapeshifter, Strive:ON, przestawia się na poziome umieszczenie tylnego amortyzatora stosowane w pozostałych modelach e-MTB niemieckiej marki. Nowa konstrukcja zapewnia przestrzeń na koszyk bidonu, miejsce do przechowywania drobnych przedmiotów na górnej rurze, jednocześnie mieszcząc silnik i akumulatory 625 lub 750 Wh w każdym, dostępnym rozmiarze ramy.

Flagowy Strive:ON CFR LTD podnosi poprzeczkę dla całej gamy i ma niestandardową kolorystykę dzięki uprzejmości legendy DH, Fabiena Barela. Oprócz najwyższej klasy specyfikacji, LTD jest również wyposażony w specjalny silnik Bosch Performance Line CX Race. Limitowana wersja jest lżejsza o 150 g, zachowując ten sam rozmiar i wymiary, co standardowa jednostka Performance Line CX. Ponadto, cechuje się zwiększonym wspomaganiem z 340 do 400% i posiada tryb wyścigowy, aby dostarczać moc szybciej i mocniej z przedłużonym działaniem, dla łatwiejszego pokonywania trudnych technicznie podjazdów. 

Podczas gdy Canyon zaprojektował Strive:ON do ścigania się na najwyższych poziomach, każdy rowerzysta poszukujący szybkiego i agresywnego e-MTB wyposażonego w najlepszy silnik i topowe komponenty będzie się świetnie bawić na szlaku. Kompletna gama składa się z 3 modeli, wszystkie wykorzystujące to samo wyścigową konstrukcję CFR: Strive:ON CFR Underdog, Strive:ON CFR i Strive:ON CFR LTD. 

Na co komu wyciąg czy podwózka, gdy jest Canyon Torque:ON CF?

Tłukąc lapsy na trasach, do których nie dojedzie żaden „tarpan” czy omijając kolejki do wyciągów, można dziękować Bogom, że Canyon stworzył bezkompromisową maszynę do freeride’u wspomaganą najnowszą technologią elektryczną.

Zaprojektowane przez firmę Canyon, wiodące w branży akumulatory 720 i 900 Wh są płynnie zintegrowane z nową ramą z włókna węglowego, która wyznacza standardy możliwości e-MTB o długim skoku zawieszenia. Dzięki swojej wyjątkowej sterowności i mocnemu silnikowi, Torque:ON CF istnieje po to, aby wydłużyć loty, rozjechać nierówności niczym pług i zaprowadzić rowerzystów z powrotem na szczyt, bez względu na to, ile zjazdów wytrzymają ich wątłe przedramiona. 

Oryginalny Torque:ON AL był wyjątkowym rowerem grawitacyjnym, ale aby uzyskać charakterystyczną dla niego skoczną charakterystykę działania, Canyon wyposażył go w akumulator 504 Wh. Tworząc Torque:ON CF, zespół inżynierów wrócił do deski kreślarskiej, aby zaprojektować e-MTB do freeride’u o długim skoku z akumulatorami do całodziennej jazdy. Wykorzystując te same baterie 720 i 900 Wh, opracowane przez firmę Canyon, które pierwotnie zastosowano w modelu Spectral:ON CFR, Torque opiera się na kompaktowym i mocnym silniku Shimano EP8 i jego wyjątkowym 400% wspomaganiu pedałowania, aby wesprzeć rowerzystów w jeździe pod górę. 

Decydują się na kompletnie karbonową konstrukcję, inżynierowie Canyon byli w stanie obniżyć wagę ramy o 1,5 kg, jednocześnie poprawiając jej sztywność i wytrzymałość. Nowa rama została sklasyfikowana w kategorii 5E, najwyższym poziomie, zarezerwowanym dla konstrukcji zjazdowych i freeride’owych. Oprócz trwałości, użycie włókna węglowego dało możliwość stworzenia unikalnej, inspirowanej motoryzacją formy Torque:ON. Nowa, nisko zawieszona pozycja amortyzatora, nisko osadzony suport i niższe położenie silnika powodują, że środek ciężkości znajduje się głęboko w ramie, co znacznie poprawia prowadzenie i przyczepność na wyboistych odcinkach szlaku. Pozwoliło to nawet firmie Canyon na zaimplementowanie konstrukcji z dzieloną górną rurą, która zapewnia miejsce na niestandardowy bidon o pojemności 650 ml, dzięki czemu rowerzyści mogą zostawić plecak z bukłakiem w domu.

Jednym z głównych celów Canyon przy projektowaniu Torque:ON CF było stworzenie e-MTB do szybkiej wspinaczki, który prowadzi się jak rasowa freeride’ówka. Dlatego Torque:ON CF jest wyposażony w widelec 180 mm i dopracowane tylne zawieszenia o skoku 175 mm. Każdy rower z gamy jest również wyposażony w kołach w układzie mullet. Kombinacja 29-calowego przedniego i 27,5-calowego tylnego koła jest idealna do jazdy e-MTB. Dodatkowa masa i niżej położony środek ciężkości zwiększają stabilność przy dużych prędkościach, a mniejsze tylne koło sprawia, że rower jest bardziej zwinny i łatwiejszy do whipowania na prawo i lewo. Jaki jest pożytek z freeride’owego e-MTB, jeśli riderzy nie mogą latać bokami? 

Flagowy Torque:ON CF Roczen jest topowym modelem i powstał we współpracy z legendarnym motocrossowcem Kenem Roczenem. Rower ma przyciągającą wzrok kolorystykę Roczen 94 i jest wyposażony w widelec RockShox Zeb Ultimate, czuły amortyzator sprężynowy RockShox Superdeluxe C Ultimate, bezprzewodowy napęd SRAM XO1 AXS oraz regulowaną sztycę RockShox AXS Reverb.

Gama Torque:ON CF uzupełniona jest o dwa kolejne modele: Torque:ON CF 8 zawierający grupę osprzętu Shimano SLX w połączeniu z zawieszeniem Fox Performance oraz Torque:ON CF 9 wyposażony w grupę osprzętu Shimano XT i zawieszenie Fox Factory. Wszystkie rowery z nowej linii mają tę samą karbonową ramę i niezawodny silnik Shimano EP8. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: informacja prasowa x Kacper Lepieskiewicz

Zdjęcia: Canyon

1 KOMENTARZ

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Przemyslaw
Przemyslaw
11 miesięcy temu

Dlaczego nie podaje cię wagi bo pewnie 25 kilo smietnik

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »