Home Nowości Koła Bontrager Kovee RSL MTB ważą tylko 1199 gramów

Koła Bontrager Kovee RSL MTB ważą tylko 1199 gramów

0
733

Nazwa może brzmieć znajomo, ale całkowicie przeprojektowane koła Bontrager Kovee RSL XC – zanim właśnie zostały zaprezentowane – były używane przez zawodników Pucharu Świata od ponad roku, a przy wadze zaledwie 1199 gramów nie mają limitu wagi kolarza i obsługują super szerokie opony

Sprawia to, że powinny to być jedne z najlżejszych kół do rowerów górskich na rynku, a jednocześnie następny w kolekcji zestaw kół Kovee Pro 30 nie pozostaje daleko w tyle przy wadze 1385 g i jest znacznie bardziej przystępny cenowo. Tak, drugi model wyścigowy jest nadal lżejszy niż wiele topowych propozycji większości marek. Jak do tego doszło? Zaczęło się od obręczy…

Obręcz do XC o masie 315 g

Sercem nowych kół Kovee RSL i Pro jest zupełnie nowa obręcz. Niezwykle płytka, bo zaledwie 22 mm, zaprojektowana tak, aby była elastyczna, a jednocześnie sztywna, oraz aby zminimalizować ilość materiału i wagę bez poświęcania wytrzymałości i trwałości.

Obręcze RSL ważą podobno 315-320 g każda, a Pro 30 375-380 g. Obie wykorzystują ten sam profil, różnią się jedynie materiałami.

Obręcze RSL wykorzystują włókna węglowe i żywice z wyższej półki, a warstwy są precyzyjniej cięte i układane, co zmniejsza ogólne zużycie materiału. W połączeniu daje to znaczną oszczędność wagi, ale znacznie dłuższy i droższy proces produkcji.

Obręcze Pro 30 wykorzystują bardziej standardowe materiały i procesy węglowe, więc ich produkcja jest bardziej wydajna.

Obręcze mają konstrukcję z hakiem, ale też grubsze ścianki boczne i poszerzoną stopkę. Bontrager mówi nam, że oferuje to korzyści w postaci ochrony przed dobiciem obręczy hookless (bez haków), ale z dodatkowym zabezpieczeniem krawędzi trzymającej opony.

Grubsze ścianki boczne sprawiają, że są one bardziej odporne na uderzenia, a przesunięte miejsce osadzenia szprych poprawia dystrybucję sił w kole. Rezultatem jest obręcz, która jest wystarczająco cienka, aby była wygodna i komfortowa, ale wystarczająco mocna, aby ścigać się na najtrudniejszych trasach XC.

Koła Bontrager Kovee RSL są dostarczane z piastami DT240 Center Lock i bębenkiem Ratchet EXP XD, z taśmą do obręczy TLR i fabrycznie zainstalowanymi wentylami. Cena detaliczna to 10998 zł.

Koła Bontrager Kovee Pro 30 posiadają piasty Rapid Drive 180 XC z ratchetem i mocowaniem tarczy hamulcowej na 6 śrub. Sugerowana cena detaliczna to 6298 zł, waga kompletnego zestawu to 1385g (deklarowana). Oczywiście są też dostępne inne bębenki niż XD.

Co to cross country?

Zestaw kół o masie poniżej 1200 g jest zwykle przeznaczony dla lekkich zawodników na rowerach XC. Ale nowe Kovee RSL i Pro 30 nie mają limitu wagi kolarza, są zaprojektowane dla opon 2.0″ do 2.6″ i, jak podaje Bontrager, powinny znieść obciążenie rzędu 120-130 kg.

Posiadają również dożywotnią gwarancję na wady producenta, a jeśli jako pierwszy właściciel uszkodzisz je w ciągu dwóch lat od zakupu, naprawią lub wymienią je za darmo. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że nadal będą to koła używane jednak w XC, czy maratonach, a nie DH.

Koła kosztują 4949/6049 zł (przód/tył).

Nowe koła Kovee Elite 30 i Comp 25

Koła Kovee Elite 30 wykorzystują ten sam profil karbonowej obręczy, ale z jeszcze prostszym układem włókien i materiałami. Waga obręczy to 420-425 g, a waga zestawu ma wynosić 1585 g. Koła posiadają również piasty Rapid Drive 108, ale z tradycyjnymi kołnierzami i szprychami. Sugerowana cena detaliczna to 3998 zł.

Koła Comp 25 wykorzystują obręcze aluminiowe, ale – przynajmniej na razie – nie ma ich w polskiej ofercie. Obręcze są płytsze o 20 mm i nieco węższe, mierząd 25 mm wewnątrz (30 mm na zewnątrz). Posiadają te same piasty Rapid Drive 108 jak koła Elite, a ich deklarowana waga to 1675 g.

Info: trekbikes.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »