Intend Samurai CC to najlżejszy na świecie widelec 120 mm

RockShox SID Ultimate nie posiada już tytułu najlżejszego 120-milimetrowego widelca na świecie. Od teraz przypada on Corneliusowi Kapfingerowi i jego konstrukcji Intend Samurai CC, ważącemu rzekomo 1385 g, a to około 150 g mniej niż wyżej wymieniony. Oczywiście widelec nie byłby prawdziwym widelcem Intend, gdyby nie miał odwróconej konstrukcji, którą częściej widuje się w motocyklach. Brak łuku łączącego dolne części widelca pomaga utrzymać niską wagę, ale Cornelius ma też kilka innych sztuczek w rękawie.

Intend Samurai CC jest tak lekki, że Dangerholm użył prototypu do swojej najnowszej konstrukcji, czyli ważącego 9,19 kg Scott RC Hyperspark.

Intend Samurai CC jest jednym z dwóch nowych widelców o skoku 120 mm, z goleniami o średnicy 35 mm, od Intenda. Podczas gdy CC, co jest skrótem od Cross Country, posiada karbonową rurę sterową, karbonowe prowadnice linek i niewidoczne wewnętrzne wiercenie części w celu dalszej redukcji wagi, cięższy Samurai XC posiada zwykłą aluminiową rurę sterową i aluminiowe prowadnice linek oraz rezygnuje z dodatkowej obróbki wewnętrznej. Mimo to nadal jest on lżejszy od SIDa Ultimate, ważąc 1495 g.

Widelce Intend Samurai 120 mm

Jak Intend sprawił, że widelce Samurai CC i XC są tak lekkie? Głównie dlatego, że widelec ma bardzo minimalistyczne haki, które mają prawie zerowy offset, a więc mniej materiału. Jak więc Cornelius może zredukować wagę w hakach, bez zmniejszenia ogólnej sztywności widelca? Widok widelca z boku daje pewne wskazówki.

Patrząc tylko na haki, wydawałoby się, że widelec ma prawie zerowy offset, ale tak nie jest. Profil widelca ujawnia „skośną” konstrukcję, która sprawia, że widelec jest ustawiony pod bardziej płaskim kątem niż sama główka ramy. To właśnie ten kąt wprowadza 44 mm offsetu i pozwala Intendowi zmniejszyć rozmiar i wagę haków, oszczędzając około 50 g.

Co ważne, Intend Samurai nie zmienia faktycznego kąta główki roweru. Oś przedniego koła powinna nadal znajdować się w tej samej odległości od główki ramy. Jedyną kwestią jest wysokość od osi do korony – w tym przypadku wynosi ona 531 mm, czyli dokładnie tyle samo, ile w przypadku RockShoxa SID.

Widelce Samurai posiadają zacisku hamulca typu Flat Mount, zaprojektowane do bezpośredniej współpracy z tarczą 180 mm. Mało miejsca oznacza, że dolna śruba zacisku nie może być dokręcona w tradycyjny sposób. Zobaczycie, że w łbie śruby znajduje się otwór – ma to na celu umożliwienie użycia klucza imbusowego 2,5 mm do dokręcenia śruby z boku.

Widelce Samurai CC i XC o skoku 120 mm są przystosowane do pracy z tłumikiem RockShox Race Day, tym samym, który znajduje się na wyposażeniu widelca SID Ultimate. Cena detaliczna tłumików to niecałe 300 euro, więc musicie pamiętać o dodaniu tej kwoty do ceny widelca podczas podejmowania decyzji o zakupie.

Ceny i dostępność

Ceny widelców Intend Samurai CC i XC to odpowiednio 1949 € i 1649 €. Jest też wersja gravel czyli Intend Samurai GR ze skokiem do 50 mm, a deklarowana waga tego modelu to 1440 g. Wersja GR dla Gravela kosztuje 1 649 €. Wszystkie będą dostępne do zamówienia jesienią tego roku. Klienci będą musieli dostarczyć Corneliusowi amortyzator RockShox Charger Race Day do instalacji.

Info: intend-bc.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Redakcja

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »