Specialized zapowiada nową oponę zjazdową Cannibal

Specialized wypuścił na rynek oponę zjazdową przeznaczoną specjalnie do wyścigów, opracowaną we współpracy z zespołem Specialized Gravity Team.

Specialized zaprezentował nową oponę zjazdową przeznaczoną specjalnie do wyścigów. To nie tylko nowy bieżnik i konstrukcja, ale także zmiana procesu projektowania i produkcji opon Specialized. Cannibal będzie pierwszą oponą produkowaną w fabrykach współpracujących ze Specializedem, co powinno zapewnić większą kontrolę nad projektem, produkcją i jakością.

Istniejąca już opona Butcher jest dostępna w wersji z osnową zjazdowyą, ale niekoniecznie była tym, czego szukali najszybsi kolarze podczas wyścigów. Specialized przyznaje, że w przeszłości jego zespół zjazdowy korzystał z opon konkurencji, ponieważ do tej pory w ofercie nie było opony przeznaczonej specjalnie do wyścigów zjazdowych.

Celem Specializeda było stworzenie najlepszej możliwej opony do DH, biorąc elementy z istniejących opon i sprawdzając, gdzie można wprowadzić ulepszenia. Zupełnie nowa opona została zaprojektowana z pomocą Loica Bruniego, Finna Ilesa i Chrisa Grica z zespołu Specialized Gravity Team, łącząc mieszankę T9 z zupełnie nowym bieżnikiem i ponownie ocenioną osnową. Mieszanka T9 nie jest nowa, guma została opracowana tak, aby była nie tylko miękka, ale także wolno się odbijała, co nie tylko poprawia trakcję, ale także kontrolę.

Wzory opon zaczęły się nieco do siebie upodabniać, ale nowy bieżnik Cannibal firmy Specialized jest nadal dość unikalny. Wzór bieżnika ma trzy powtarzające się układy środkowych klocków, z szeroką wstawką centralną, parą mniejszych, głęboko ciętych bocznych, po których następują dwie szersze. Elementy na bokach są również bardzo duże i występują na przemian w kształcie litery „L” i w kwadratowych blokach. Większe bloki mają zapewnić lepsze wsparcia na zakrętach przy dużych prędkościach, a ich szerokie krawędzie zwiększają przyczepność. W oparciu o opinie kolarzy zastosowano minimalne nacięcia, aby zachować strukturę bloków, a tylko niektóre bloki w środkowej części bieżnika mają jedno głębokie nacięcie, aby poprawić skuteczność hamowania. Specialized twierdzi, że ten wzór bieżnika działa zarówno z przodu, jak i z tyłu, a Cannibal będzie dostępny tylko w szerokości 2,4 cala dla kół w rozmiarze 29 lub 27,5.

Należy podkreślić, że Specialized stworzył tę oponę z myślą o bardzo agresywnej jeździe i wyścigach zjazdowych Pucharu Świata. W rezultacie duże bloki i mocno tłumiona guma będą się najlepiej sprawować, gdy opona będzie mocno uderzać w teren, więc lżejsi lub wolniejsi zawodnicy nie wykorzystają jej w pełni.

Zawodowi kolarze mieli również duży wkład w kształtowanie osnowy opony. W Cannibalu zastosowano dwuwarstwowy karkas Specializeda 60dpi Grid Gravity, który jest połączony z gumowym wzmocnieniem wokół stopki opony, aby podtrzymywać stopkę podczas bocznych obciążeń i przebić. Specialized twierdzi, że dzięki dopracowaniu kształtu, materiału i pozycji udało się poprawić przewidywalność i sterowność. Specialized twierdzi, że nowa konstrukcja jest mocniejsza niż poprzedni karkas Black Diamond i jest bardziej podobna do starszych opon zjazdowych Specialized.

Opony były już testowane w Pucharze Świata – na zdjęciach trasa z Lourdes – ale ich pierwszy oficjalny występ odbył się w Fort William

Specialized zapowiada, że zarówno opony 29, jak i 27,5 są dostępne, a ich cena detaliczna wynosi 330 zł.

Info: specialized.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Specialized

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »