Fulcrum prezentuje nowe koła Red Zone Carbon i Red Zone 3

Fulcrum zaprezentował najnowsze zestawy kół 29″ z włókna węglowego i aluminium, Red Zone Carbon i Red Zone 3. Sugerowany rozmiar opon od 2,2 do 2,4″ sugeruje, że oba zestawy skierowane do miłośników XC/maratonów i downcountry. Opcja aluminiowa jest znacznie tańsza, ale waży 165 gramów więcej do karbonowego rodzeństwa o wadze 1445 gramów. Obowiązuje również limit wagowy 125 kg.

Red Zone Carbon ma unikalny wygląd z asymetrycznym wzorem fali na obręczy, a Fulcrum, jako przypadku wielu karbonowych obręczy twierdzi, że jest to najlepsza równowaga pomiędzy elastycznością pionową, a sztywnością boczną. Po wykonaniu dwunastu różnych prototypów Fulcrum twierdzi, że znalazł odpowiednią mieszankę, która zapewnia odpowiednią jakość jazdy.

Obręcz Red Zone Carbon mierzy 26 mm wysokości zewnętrznej i 28 mm wewnętrznej. To nieco więcej niż w przypadku aluminiowych odpowiedników, które mają odpowiednio 19 i 25 mm, mimo że obręcze ze stopu są przeznaczone dla szerszego grona rowerzystów.

Red Zone Carbon

„NipForce”, skrót od „Nipple Force”, (nazwa dość zabawna) to podobno kluczowa zaleta karbonowej konstrukcji obręczy. Fulcrum twierdzi: „Główną zaletą tego rozwiązania jest koło, które zapewnia jednorodne, jednolite i pewne czucie, a także większą odporność na naprężenia boczne. Osiąga się to dzięki podwójnej asymetrii.” Przesunięcie ma stabilizować koło, aby utrzymać wszystkie szprychy w tym samym napięciu i pod tym samym kątem: „…nadmierna asymetria może spowodować, że przyłożone siły nie będą ustawione w stosunku do geometrycznego środka, generując moment obrotowy, który napręża strukturę karbonu. Dlatego też asymetria została zaprojektowana specjalnie w celu zmniejszenia tego momentu skręcającego, typowego dla asymetrycznych obręczy MTB.”

Koła Red Zone Carbon wykorzystują proste, podwójnie cieniowane szprychy o grubości 1,6 mm o jednej długości, z liczbą 24 z przodu i 28 z tyłu. Piasty Boost działają na zasadzie z konusami, aby dostosować naprężenie łożysk do wszystkich opcji bębenków: XD firmy SRAM oraz klasycznej 11-biegowej HG firmy Shimano lub 12-biegowej konfiguracji Micro Spline.

info: fulcrumwheels.com

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »