Nowy widelec Intend Hero RD korzysta z tłumika RockShox z SIDA

Cornelius Kapfinger znów daje czadu, tym razem z Hero RD, nowym widelcem upside down skierowanym do fanów downcountry i trailu. Golenie widelca zostały wykonane przez Intenda w Niemczech, ale w tym modelu tłumik pochodzi od RockShoxa – jest to ten sam lekki Charger Race Day o niewielkich rozmiarach, który można znaleźć w SIDzie.

Detale techniczne Intend Hero RD

  • Przeznaczenie: downcountry / trail
  • Skok: 120, 110, 100 lub 90 mm
  • Sprężyna powietrzna, regulowana progresja
  • Oś: 15 x 110 mm
  • Odległość osi od korony: 525 mm (skok 120 mm)
  • Mocowanie hamulca 180 lub 203 mm
  • Waga: 1650 gramów
  • Sugerowana cena detaliczna: ok 1400 euro (bez tłumika)
  • Do
  • Info: intend-bc.com

Niewielkie rozmiary firmy Intend pozwalają jej na szybkie decyzje, w tym przypadku klienci kupują amortyzator RockShox Charger Race Day w preferowanym sklepie, a następnie wysyłają go do Intenda w celu instalacji. To nie jest taktyka, którą prawdopodobnie zobaczysz w najbliższym czasie u żadnego z dużych producentów zawieszeń. Według Kapfingera, nie był on w stanie samodzielnie stworzyć dampera z blokadą, który byłby tak lekki jak RockShox, więc takie rozwiązanie wydawało się najlepsze.

Widelce USD miały swoje wzloty i upadki w świecie rowerów górskich na przestrzeni lat, wystarczy wspomnieć ostatnią próbę RockShoxa i RS-1, ale Kapfinger jest przekonany, że ich konstrukcja jest zaletą w każdym stylu jazdy (!). Jest bardzo zadowolony z poziomu sztywności skrętnej widelca Hero i twierdzi, że wysoki poziom sztywności przód-tył jest zaletą, szczególnie w przypadku lżejszego widelca o krótszym skoku, takiego jak ten. Olej stale smaruje uszczelki, a tuleje mają mniejszą siłę nacisku niż w „zwykłym” widelcu.

Widelec waży 1650 gramów, co oznacza, że jest cięższy od modelu SID z wynikiem 1537 gramów i Fox 34 1496 gramów, . Dostępny jest ze skokiem 120, 110, 100 lub 90mm, a na życzenie rowerzysty możliwe jest zmniejszenie skoku jeszcze bardziej.

Tłumik Charger pozwala na regulację odbicia za pomocą klucza imbusowego, a mała dźwignia na górze widelca pozwala na przełączanie pomiędzy ustawieniem otwartym i zablokowanym. Po drugiej stronie widelca znajduje się sprężyna powietrzna Intend, z możliwością regulacji progresji.

Nie da się ukryć, że Hero RD przyciąga wzrok – Gustav Gullholm, znany jako Dangerholm, ma już zamontowany widelec do swojej kolejnej konstrukcji downcountry.

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Intend

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne