Uszczelki SKF tajny współpracownik

 

 

 

 

 

Uszczelki SKF. „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”

Firma SKF od lat jest producentem komponentów OEM dla wszystkich liczących się wytwórców amortyzatorów. SKF, które ma potężne doświadczenie z motocrossu, zdążyło się też przekonać, że użytkownicy górali nie są tak chętni do dłubania w sprzęcie jak miłośnicy motocykli. Często serwisują wtedy, gdy muszą (a jest już za późno) albo wcale. Stworzono więc specjalne zestawy, które taką samodzielną procedurę serwisową mają umożliwić. Firma pracuje nawet nad własnymi narzędziami, żeby serwis dodatkowo ułatwić.

 

 

 

 

 

Uszczelki SKF. Rozwiązania systemowe

Już w tej chwili dostępnych jest ponad 130 różnych zestawów do amortyzatorów niemal każdego producenta. Wymiana rzeczywiście jest prosta, sprawdziliśmy! Kolejny produkt, niemal gotowy do sprzedaży, to „mud scrapers”, czyli zbieraki kurzu, takie, jakie stosuje się w motocrossie. Mają być łatwo montowane, zdejmowane nad właściwymi uszczelkami i… powinny zdrapywać kurz. To produkt do zastosowania w specyficznych warunkach, gdy kurz zasycha na górnych goleniach. Taka warstwa jest w stanie błyskawicznie uszkodzić uszczelki. To może być cenny dodatek dla wielu użytkowników.

 

 

usczelki SKF

Sama procedury „odświeżenia” widelca, czyli podstawowego przeglądu, z użyciem zestawu SKF, jest bardzo prosta. O czym mogłem się przekonać osobiście. Tak – nawet osoba nie robiąca tego codziennie nie powinna mieć problemu.

 

Uszczelki SKF wmiana

 

Całość sprowadza się do rozebrania widelca, założeniu nowych uszczelek i ponownym montażu

 

 

Sama procedura w przypadku znakomitej większości widelców powietrznych jest bardzo podobna

 

 

Trzeba odłączyć golenie dolne od górnych, wyczyścić całość, usunąć uszczelki…

 

 

I oczywiście założyć nowe, wraz z nasączonymi olejem gąbkami, który znajduje się pod spodem

 

 

Montaż uszczelek nie jest skomplikowany, wymaga zaledwie kilku podstawowych narzędzi

 

Końcówka prac to zalanie z powrotem widelca odpowiednią ilością oleju (tu sięgamy do instrukcji producentów)

 

Po wlaniu do środka odpowiedniej objętości zostało już tylko skręcenie i napompowanie. I gotowe!

 

Artykuł prezentujący nowości przedstawione na Bike Connection Winter 2018 ukazał się w BIKE 3/2018. Jego elektroniczną wersję możecie obejrzeć TUTAJ.

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Bike Connection Winter/Rupert Fowler, Luigi Sestili, Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »