Prototypowy eMTB Cavalerie wyprodukowany we Francji z Valeo!

Znana z aluminiowych rowerów wyposażonych w przekładnię Effigear, mała francuska marka Cavalerie przechodzi na wyższy poziom. Nawiązano owocną współpracę z gigantem motoryzacyjnym Valéo, by opracować pierwszego na rynku silnika do e-bike’ów ze zintegrowaną skrzynią biegów! Jednostka ta jest już bardzo blisko fazy produkcyjnej, a Cavalerie odsłaniło pierwszy wyposażony w nią prototyp karbonowego eMTB. Rowerowi mogliśmy przyjrzeć się z bliska na Eurobike 2022.

Na wstępie – fani mogą być pewni, że Anakin, najpopularniejszy rower marki, wciąż będzie dostępny. Jeszcze lepiej, że powraca w całkowicie zmienionej wersji 2. Rower nadal wyposażony jest także w słynną przekładnię Effigear, która dostępna jest w wersji „Mimic”, z tymi samymi punktami mocowania w ramie co przekładnia Pinion, co ułatwia montaż w większej liczbie ram. To dobrze, bo to najlepsza skrzynia biegów, jaką kiedykolwiek testowaliśmy!

Ale Cavalerie miało w zanadrzu jeszcze jedną miłą niespodziankę – to eMTB z karbonowym przednim trójkątem, wyprodukowany we Francji, a przede wszystkim wyposażony w silnik Valéo! Poza zainteresowaniem związanym z zobaczeniem nowego gracza w świecie silników do e-bike’ów, silnik ten jest ciekawy i wyjątkowy, ponieważ integruje skrzynię biegów bezpośrednio z blokiem silnika. I zgadnijcie jaka to technologia? Effigear, oczywiście!

Słynny francuski dostawca części samochodowych rzeczywiście zwrócił się do Cavalerie w sprawie opracowania tego innowacyjnego rozwiązania technicznego. David Rouméas, jeden z dwóch dyrektorów Cavalerie, wyjaśnia: „Współpraca była naprawdę bardzo naturalna. To ogromna grupa, a my jesteśmy bardzo mali. Ale relacje zawsze były bardzo zrównoważone. My mieliśmy zasadę działania skrzyni biegów, a oni mieli motoryzację, a także stronę industrializacji i wysokich nakładów. Krótko mówiąc, to idealne połączenie i cieszymy się, że jako jedni z pierwszych będziemy mogli zamontować ten silnik Valéo, do którego powstania się przyczyniliśmy, w jednym z naszych rowerów!”

Jak można się spodziewać, wkrótce zobaczymy ten silnik Valeo w innych maszynach, w tym w katalogach kilku bardzo dużych i prestiżowych marek rowerowych, ale interesujący jest pierwszy konkretny przykład integracji w rowerze, która zostanie wprowadzona na rynek do końca 2022 roku.

I to nie byle jaki rower. Cavalerie rzeczywiście wykorzystało całe swoje know-how do stworzenia tej maszyny, z aluminiowym tylnym wahaczem inspirowanym Anakinem i unikalnym karbonowym przednim trójkątem.

Cavalerie już kilka lat temu pracowało nad projektami ram karbonowych, ale nigdy tak naprawdę nie udało się doprowadzić ich do etapu produkcji. Cavalerie chciało pozostać wierne swojej filozofii, która zakłada nie tylko rozwój rowerów we Francji, ale także produkcję części jak najbardziej lokalnie.

W przypadku węgla wymagało to wielu badań, ale Cavalerie znalazła partnera we Francji, który wyprodukuje przednią część przyszłego modelu wspomaganego elektrycznie. Prototyp, który mogliśmy zobaczyć podczas targów Eurobike ma już efektowne wykończenie części karbonowej, która współgra z obrobionymi elementami tylnego trójkąta.

Przyszły eMTB będzie proponowany w dwóch rozmiarach (M & L), z ustawieniem kół typu mullet (27,5 z tyłu i 29″ z przodu) oraz skokiem 160mm z tyłu i 160 lub 170mm z przodu do wyboru. Układ kinematyczny obejmuje tylny punkt obrotu koncentrujący się na osi tylnego koła oraz koło pasowe przesunięte względem głównego punktu obrotu by zapewnić dobre pedałowanie roweru. Punkty obrotu zostały również starannie zaprojektowane, aby zapewnić sztywność i trwałość. Geometria zapowiada zasięg 485 mm w rozmiarze L, kąt podsiodłowy 77,5° i 64° dla kierownicy.

Poza samą ramą, większość komponentów została wybrana w Europie, a nawet we Francji, z kołami Asterion, oponami Hutchinson Racing Lab, amortyzatorem Fast i widelcami Formula lub EXT na czele. Zakres cenowy to od 8800 do 12500€, a ramy 7000€ – wraz ze skrzynią biegów. Ceny te mogą wydawać się wysokie, ale doskonale wpisują się w ceny modeli z najwyższej półki od marek sprzedających w dużych ilościach.

Jest jeszcze kilka punktów, które zostaną poprawione przed masową produkcją, takich jak elementy sterowania i wyświetlacz na kierownicy, które zostaną dopracowane przed masową produkcją.

Więcej informacji na temat Anakina V2 i nowego eMTB, na który wkrótce zostaną otwarte zamówienia przedpremierowe:, znajdziecie na cavalerie-bikes.com/fr/

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »