Nowy GT Sensor w wersjach od 120 do 140 mm

Można powiedzieć, że model Sensor to już seria rowerów, ponieważ firma GT zdecydowała się zaoferować go aż w trzech wersjach różniących się materiałem ramy, skokiem tylnego i przedniego zawieszenia oraz geometrią. Sensor Carbon może pochwalić się skokiem zawieszenia P/T 150/140 mm, natomiast wersja w pełni aluminiowa to, odpowiednio 140 i 130 mm ugięcia przedniego i tylnego koła.

Nową opcją jest Sensor ST (Short Travel), który ma najmniej skoku z całej trójki – 130/120 mm P/T i geometrię sugerującą, że mimo stosunkowo małego ugięcia zawieszenia, jest to rower o dużym apetycie na szybką jazdę po szlakach.

Sensor Carbon prawdopodobnie będzie można kupić jako ramę z amortyzatorem, osią, zaciskiem i hakiem UDH, choć jej cena (na niektórych rynkach) jest niewiele niższa niż kompletnego roweru… czego, jednak, nie robi się dla tego pięknego fioletu w odcieniu jagód 😉 GT Sensor PRO LE 2023 to model topowy wykonany z włókna węglowego, za który trzeba zapłacić 30 999 PLN

GT Sensor Carbon

W największym w serii modelu mamy do dyspozycji 140 mm skoku tylnego koła, sparowanego z widelcem o ugięciu 150 mm (o 10 mm więcej niż w poprzedniej, liczącej już prawie 5 lat, generacji). Wszystkie części ramy, poza dolnymi rurkami wahacza i elementem pośrednim, wykonane są z włókna węglowego. Dzięki temu, udało się odchudzić konstrukcję o ok. 600 g. System zawieszenia to sprawdzona platforma GT Linkage Tuned Suspension (LTS) z czterema punktami obrotu. Za jej nienaganną pracę na długich zjazdach odpowiada amortyzator 185 x 55 mm Trunnion z zewnętrznym zbiornikiem wyrównawczym. O dziwo, zrezygnowano z flip-chipa, w który była wyposażona poprzednia generacja ramy. Za ciche działanie i ochronę roweru odpowiedzialne są przemyślane osłony na dolnej rurze przedniego trójkąta, dolnej i górnej części wahacza od strony napędu oraz zintegrowane, wewnętrzne prowadzenie przewodów. Ku uciesze mechaników, nie zdecydowano się na puszczenie okablowania przez górne łożysko sterów. W ramie jest miejsce na duży bidon oraz dropper o długim skoku, dzięki skróconej rurze podsiodłowej (za wyjątkiem rozmiaru XL).

Informacji dotyczących kinematyki zawieszenia mamy niewiele. Firma GT podaje, że Sensor Carbon ze skokiem tylnego koła 140 mm ma progresję ugięcia na poziome 17% i działa dobrze zarówno z amortyzatorami sprężynowymi, jak i powietrznymi. Sensor Elite Carbon jest, w rzeczy samej, wyposażony w amortyzator Marzocchi Bomber CR Coil. 

Bazową wersja jest w pełni aluminiowy GT Sensor Sport za 12 099 PLN

Całkowicie aluminiowy Sensor ma 130 mm skoku tylnego koła (amortyzator 185 x 50 mm Trunnion) oraz 140 mm skoku widelca. Od wersji karbonowej różni go jeszcze geometria. Model ze stopu metali lekkich ma kąt główki 65,5* oraz rury podsiodłowej 77,5*, podczas gdy wersja węglowa ma odpowiednio 65 i 77* nachylenia. Modele z aluminium mają reach o 5 mm dłuższy dla każdego z rozmiarów, ale odczuwalnie wyższy przekrok. Długość wahacza dla każdej wersji i rozmiaru jest identyczna i wynosi 440 mm.

GT Sensor ST

Najmniejszy z trzech „czujnych” braci nosi przydomek ST (Short Travel). Jego stosunkowo krótki skok tylnego koła uzyskany został za pomocą amortyzatora 185 x 47,5 mm Trunnion. Zastosowanie widelca o ugięciu 140 mm owocuje kątem główki ramy na poziomie 65,4* i kątem rury podsiodłowej o wartości 77,4*. Taką geometrię można byłoby uznać za górne spektrum downcountry, co zdecydowanie zachęca do energicznych podjazdów i agresywnej jazdy w dół.

Mimo niewielkiego skoku, nie jest to lekki rower. Model Carbon ST Pro, w rozmiarze M waży ok. 14 kg. Częściowo winne są za to zastosowane komponenty… napęd na bazie Sram GX/NX, mocne hamulce Sram G2, aluminiowe koła WTB i opony 29×24”. Rama z włókna węglowego bez amortyzatora, ale z osprzętem, waży ok. 2650 g w rozmiarze M. Natomiast aluminiowa ok. 3460 g (M).

Wszystkie modele i wersje dostępne są w czterech rozmiarach S, M L i XL, tylko a kołach 29” oraz hakiem UDH. Ramy objęte są dożywotnią gwarancją na przednie trójkąty i 5 letnim okresem ochrony na pozostałe elementy konstrukcji (nie dotyczy tylnych amortyzatorów).

Modele, cechy i ceny

Sensor Carbon Pro LE – 30 999 PLN

  • Widelec RockShox Lyrik Ultimate 
  • Amortyzator RockShox Super Deluxe Ultimate 
  • Napęd SRAM GX/X01 Eagle 12rz 
  • Hamulce SRAM Code RSC 
  • Koła WTB KOM Trail i30 
  • Opony Continental Kryptotal 

Sensor Carbon Pro – 26 499 PLN

  • Widelec RockShox Lyrik Select+ 
  • Amortyzator RockShox Super Deluxe Select+ 
  • Napęd SRAM GX/NX Eagle 12rz 
  • Hamulce SRAM Code R 
  • Koła WTB KOM Trail i30 
  • Opony Continental Kryptotal 

Sensor Carbon Elite – 19 599 PLN

  • Widelec Marzocchi Bomber Z2
  • Amortyzator Marzocchi Bomber CR Coil
  • Napęd SRAM SX Eagle 12rz
  • Hamulce TRP Slate T4 Hydro Disc
  • Koła WTB ST i30 TCS
  • Opony Continental Kryptotal

Rama Sensor Carbon – b.d. (dostępność w Europie kontynentalnej nie jest potwierdzona)

  • Amortyzator RockShox Super Deluxe Ultimate
  • Zacisk podsiodłowy
  • Oś tylnego koła
  • Hak UDH

Sensor Comp Alu – 14 499 PLN

  • Widelec Marzocchi Bomber Z2 140mm 
  • Amortyzator Fox Performance DPS 
  • Napęd SRAM SX Eagle 12rz
  • Hamulce Tektro M745 Hydro 
  • Koła WTB ST i30 TCS 
  • Opony Maxxis Minion DHF i Dissector

Sensor Sport Alu – 12 099 PLN

  • Widelec RockShox Recon Silver 140mm 
  • Amortyzator X-Fusion 02 Pro RL
  • Napęd MicroShift Advent X 10rz 
  • Hamulce Tektro M275 Hydro 
  • Koła WTB STX i25 TCS 
  • Opony WTB Breakout 

Sensor ST Carbon Pro – 25 699 PLN

  • Widelec RockShox Pike Select+ 
  • Amortyzator RockShox Deluxe Select+ 
  • Napęd SRAM GX/NX Eagle 12rz 
  • Hamulce SRAM Code RSC 
  • Koła WTB KOM Trail i27 
  • Opony Maxxis Dissector i Rekon

Sensor ST Carbon Elite – 19 999 PLN

  • Widelec Marzocchi Bomber Z2 140mm 
  • Amortyzator Fox Performance DPS 
  • Napęd SRAM SX Eagle 12rz
  • Hamulce SRAM Guide T 
  • Koła WTB ST Trail i25 TCS 
  • Opony Maxxis Dissector i Rekon 

Informacje o autorze

Autor tekstu: informacja prasowa x Kacper Lepieszkiewicz

Zdjęcia: GT

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »