Tektro ED9 ultrawytrzymały 9 biegowy napęd do rowerów elektrycznych

Nowa 9-biegowa przerzutka Tektro E Drive do rowerów górskich to obietnica zwiększonej trwałości łańcucha i kasety w rowerach elektrycznych, które są narażone na duże obciążenia. Dzięki wysokiej wydajności technologii droższych zestawów MTB, podstawowy ED9 zawiera również łatwo wymienialną kasetę z trzema zębatkami, aby sprostać najczęstszemu zużyciu przerzutek w rowerach elektrycznych.


Opracowana wspólnie z producentem rowerów elektrycznych Conway, nowa przerzutka Tektro ED9 do rowerów elektrycznych łączy technologię przerzutek DH i zmiany biegów z rodziny TRP z wytrzymałą stalową 9-biegową kasetą dla większej trwałości i niższych kosztów eksploatacji – tak przynajmniej twierdzi firma.

Firma Tektro twierdzi, że jej partnerzy z branży rowerów elektrycznych poszukiwali mechanizmu napędowego o dłuższym okresie eksploatacji. Szczególnie w podstawowych modelach, producenci rowerów elektrycznych zauważają zwiększone zużycie najmniejszych zębatek, ponieważ rowerzyści często pozostają na tych twardszych przełożeniach, polegając na wsparciu trybu Turbo, aby ponownie ruszyć z miejsca. Wszystkie te obciążenia związane z mniejszą liczbą zębów często prowadzą do kosztownej, wczesnej wymiany kasety, podczas gdy większa część trybu pozostaje niezużyta, zarezerwowana tylko do pedałowania pod najbardziej strome wzniesienia.

Szczegóły techniczne Tektro ED9

Jak wiele niedrogich grup, Tektro ED9 posiada kasetę z wytłaczanej stali. Ale jej trzy najmniejsze tryby pojedyncze zębatki stalowe, jak w kasetach wyższej klasy, więc można je łatwo wymienić, gdy się zużyją. Jest to stosunkowo proste i mało zaawansowane technologicznie rozwiązanie, ale z czasem powinno przynieść rowerzystom oszczędność kosztów serwisowania.

Stalowa, 9-biegowa kaseta o masie 545 g jest dostępna w jednym szerokim zakresie przełożeń 11-46 z, z wymiennymi zębatkami 11/13/16.

9-biegowy zestaw Tektro E Drive zawiera dwie przerzutki tylne do wyboru, z wózkiem stalowym i zębatkami o wielkości 12 z. Do wyboru jest ważąca 361 g M350 z nieregulowanym sprzęgłem, wykorzystująca technologię napięcia łańcucha TRP DH7 / TR12, lub lżejsza, ważąca 344 g przerzutka T350 bez sprzęgła.

Prosta manetka pod kciuk ED9 pozwala na wybór jednego z 9 biegów z redukcją o maksymalnie 3 biegi.

Co ciekawe, układ równoległoboku w przerzutce ED9 przypomina prototyp przerzutki TRP TR12, który pojawił się w sieci jesienią ubiegłego roku. Skoro prostsza wersja ED9 jest już dostępna w rowerach elektrycznych dla konsumentów od przyszłego miesiąca, możemy spodziewać się oficjalnej premiery TRP TR12 w bardzo niedalekiej przyszłości?

Tektro ED9 na razie tylko jako OEM

Na razie wygląda na to, że przerzutki Tektro ED9 są w tym sezonie wyłącznie opcją OEM w rowerach Cairon eMTB i trekkingowych e-bike’ach Conwaya, na przykład w Cairon S 5.0 za 3500 euro. Ponieważ komponenty nie są dostępne osobno, nie mamy cen detalicznych zestawu.Nowe Conway’e 2022 są już dostępne online, a w lutym będą dostępne w sklepach dealerskich w całej Europie.

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »