Giant Propel Advanced Pro 2 jest tylko jednym z aż ośmiu dostępnych w Polsce modeli. Giant zawsze hojnie uzupełnia wachlarz dostępnych wersji i wyposażeń. Mamy więc dwa bardzo wysokie modele na tarczówkach, z napędami odpowiednio Shimano Dura-Ace Di2 oraz Ultegra Di2, i aż sześć niższych z hamulcami szczękowymi, które stopniowo wyposażone zostają od Shimano Ultegry Di2 po napęd Shimano 105.
Wszystkie modele oparte na ramach z kompozytów węglowych – Advanced lub Advanced Disc – różnią się jeszcze konstrukcją widelca. W tańszych modelach montowana jest aluminiowa rura sterowa, kompozytowa w droższych.
Giant Propel Advanced Pro 2 – aero pełną gębą! Rura podsiodłowa wyprofilowana, by mieścić koło. Rury ramy są spłaszczone, by stawiać jak najmniejszy opór.
Rama: Kompozyt węglowy – Advanced.
Cały rower zaprojektowano na drodze analizy CFD (Computational Fluid Dynamics) i testów w tunelu aerodynamicznym, finalnie uzyskując efekt w postaci technologii Giant’s AeroSystem.
Giant Propel Advanced Pro 2 jest zestawem kompletnym, każdy jego element ma wpływać na poprawienie własności aerodynamicznych pojazdu. Poniżej hamulce SpeedControl SL, konstrukcją przypominające v-brakes „pożyczone” z MTB. Również „spłaszczone”, ukryte za rurami tylnego trójkąta, mają hamować tylko wtedy, gdy się tego od nich oczekuje.
Kokpit Giant Propel Advanced Pro 2 zgrabnie się prezentuje. My dopasowaliśmy wysokość kierownicy, by dobrze się jeździło w czasie testów, zostawiając kilka podkładek powyżej mostka. Z „kominkiem” powstałym na rurze sterowej docelowy użytkownik poradzi sobie przy użyciu ostrego brzeszczota.
Łapy Shimano 105 ST-5800, 2×11 – nasz model to najniższa wersja Giant Propel Advanced Pro.
Przedni widelec z kompozytu węglowego – Advanced Pro z kompozytową rurą sterową OverDrive2.
Sztyca podsiodłowa z kompozytu węgłowego Giant Vector. Zacisk sztycy ukryty pod gumową osłoną, która jednocześnie chroni przed kurzem i wodą.
Wewnętrzne prowadzenie linek. Tutaj wejście linek przerzutek i umieszona pod ręką baryłka do regulacji. Linka tylnego hamulca prowadzona została wewnątrz z lewej strony ramy.
Kokpit z innej perspektywy. Kierownica Giant Contact SL. U nas koniecznie z uchwytem na licznik, by mierzyć kilometry naszego długodystansowego testu. Mostek Giant Contact SL.
Linki hamulców zdają się być jedynymi „chorągiewkami” mogącymi wzmagać opór powietrza. Poza tym rower wygląda nad wyraz szczupło.
Korba Shimano 105, o umiarkowanie twardych blatach 52/36T. Przerzutka przednia Shimano 105 FD-5800.
Przerzutka tylna Shimano 105 FD-5800. Kaseta Shimano 105 CS5800, 11x28T, 11s.
Koła Giant SLR 1 Tubeless Ready są dość lekkie, a możliwość założenia bezdętkowych opon pozwala zyskać kolejne gramy i poprawić komfort.
Opony Giant Gavia Race 1 Tubeless, 700×25. My, dla własnego komfortu psychicznego, od razu zalaliśmy je mlekiem uszczelniającym.
Zgrabny zacisk Gianta.
Siodło Giant Contact SL.
Rower dostępny jest w rozmiarach S, M, M/L i L.
Test długodystansowy Gianta Propel Advanced Pro 2 pojawi się w czerwcu, w wydaniu Tour 2/2018.
Więcej informacji o rowerze i innych dostępnych modelach na stronie Giant Polska.