Piasta wielobiegowa Revolute przyszłością eMTB?

Revolute to nowa firma z Niemiec, która została założona przez kilku absolwentów inżynierii Uniwersytetu w Kassel. Podczas studiów pracowali oni nad projektami dotyczącymi technologii przekładni i nadal współpracują w tym zakresie z Uniwersytetem w Kassel.

Podczas pracy nad swoją nową piastą do rowerów, odkryli, że ich technologia może być również stosowana w samochodach osobowych, a nawet ciężarowych i obecnie pracują nad kilkoma projektami, które opierają się na ich wynalazku.

Zespół Revolute twierdzi, że ich piasta jest jedyną przekładnią, która pozwala na prawidłową zmianę biegów pod obciążeniem. Podobno jest to również jedyna piasta, która wykorzystuje spiralne koła zębate – technologię, która powinna uczynić ją niemal bezgłośną na wszystkich biegach i prędkościach.

Podczas gdy piasta Revolute jest przeznaczona głównie do rowerów elektrycznych, może być również używana w każdym innym rodzaju roweru, pod warunkiem, że posiada on korbę ze zintegrowanym mechanizmem wolnobiegu. Mówiąc o rowerach elektrycznych – piasta ta jest w stanie wytrzymać moment obrotowy o wartości ponad 250 nm. W przypadku przekroczenia tego momentu obrotowego wbudowany mechanizm zabezpieczający przed przeciążeniem włącza się w celu ochrony wewnętrznych elementów piasty. Powinno to zwiększyć żywotność i sprawia, że piasta nadaje się do ciężkich i masywnych rowerów, takich jak rowery cargo. Dodatkowo, piasta posiada tryb wspomagania ruszania pod górę, który zapobiega staczaniu się tylnego koła do tyłu, jak również bieg neutralny do pchania roweru do tyłu.

Piasta waży nieco poniżej 2 kg, oferuje 400% zasięgu i 6 biegów. Biorąc pod uwagę, że jest ona przeznaczona głównie do rowerów elektrycznych, sześć biegów może okazać się wystarczające. Piasta może się również sprawdzić w dojazdach do pracy i podobnych zastosowaniach, gdy zależy nam na cichym i bezproblemowym działaniu układu napędowego.

Szczegóły

  • Wyprodukowano w Niemczech
  • Cena: nieznana
  • Waga: 2 kg
  • Zakres: 400%
  • Liczba biegów: 6
  • Standardy tylnej osi: 135 x 10 mm, 142 x 12 mm, 148 x 12 mm
  • Linka łańcucha: 55 mm
  • Wymiana oleju: pierwsza po 1000 km lub po roku, później po 5000 km lub co roku
  • Szprychy: 32 proste
  • Manetka: obrotowa typu Twist Shifter
  • Strona: revolute.de
  • Instagram: revolutebike

Informacje o autorze

Autor tekstu:

Zdjęcia:

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »