O prototypie Krossa, na którym startuje ostatnio Maja Włoszczowska, pisaliśmy ostatnio – to co wiemy, znajdziecie tutaj. Co ciekawe, pozostali trzej zawodnicy Kross Racing Team w Nowym Mieście w PŚ wybrali fulle, były to dobrze znane teamowe Earthy. Powyżej widzicie też zdjęcie z treningu z trasy w Leogang. Tym razem jednak, choć standardowo w wyścigach XC obecnie na poziomie międzynarodowym zwykle full są w przewadze, stary klasyczny sztywniaczek może mieć przewagę!
Żeby się przekonać, czy podobnie myślą inne pretendentki do tytułu, sprawdziliśmy konta FB 20 pierwszych zawodniczek z ostatniego PŚ. Pierwszy wniosek? Większość kont nie aktualizuje! Ale wygląda na to, że kilka zdecydowało się na zmianę w stosunku do Nowego Miasta.
Tu Yana Belamoina na sztywniaczku American Eagle – także zdjęcie z trasy
Anne Terpstra, która tak dobrze pojechała tydzień temu, zajmując w 1 PŚ drugie miejsce, porzuciła nowiutkiego fulla Ghosta, pokazanego kilka dni temu, na rzecz także hardtaila. Na focie – najwyraźniej przed wyjazdem na trasę – jest zdecydowanie na Lectorze (i to jakim, o tym wkrótce więcej!)
I reszcie Pauline Ferrand-Prevot, która porzuciła ulubionego Luxa na rzecz klasycznego Exceeda. Przypuszczamy, że to wersja CFR Team, ale pod błotem nie widać! W prezentacji nowej edycji CFR jeździła na LTD, (tego samego którego mieliśmy w teście) ale tu kolor ramy się nie zgadza.
Widzicie opony? Zdecydowanie wąski wariant na błoto, w dodatku z bardzo niskiem ciśnieniem – skoro tylna się ugina pod zawodniczką ważącą ok. 50 kg (jak większość w stawce, a bywa i mniej), to musi być bardzo niskie.
Dlaczego hardtaile? Jutro warunki na trasie będą podobne do zastanych, nie ma szans, by błoto wyschło. A to oznacza, że będzie się lepić. Na rowerze to dodatkowe kilogramy, na zjazdach to mniejsze prędkości. I bardziej miękkie podłoże. W sumie hardtail tym razem będzie po prostu lżejszy, łatwiej też będzie go nosić jakby co.
Tym samym Maja wydaje się być najlepszy możliwy sprzęt, by liczyć się w stawce. Trzymamy kciuki!
Wyścig już jutro o 12:30 na Red Bull TV!