Home Nowości TERAZ POLSKA – TEST BESKID BIKES PINE

TERAZ POLSKA – TEST BESKID BIKES PINE

0
730
Beskid Bikes Pine

POLSKA KONSTRUKCJA

 

Jak przystało na sztywniaka o ostrej geometrii zabraliśmy go m.in. na nasz pobliski tor dirtowy, by sprawdzić, co potrafi. Przejdźmy jednak najpierw do ramy. Jest zgodna z założeniami – prosty rower zbudowany w całości w Polsce. Stąd rury z aluminium 7020, najpopularniejsze wśród polskich konstruktorów, bo po spawaniu nie wymagają dodatkowego ulepszania cieplnego. Przy odpowiednich umiejętnościach spawacza, ale i projektanta, pozwalają na stworzenie maszyny takiej jak ta (i kilku innych).

 

Beskid Bikes Pine

 

Rafał Boroń pod szyldem Dragon Bikes produkuje m.in. zębatki do korb, ale też w pozarowerowym świecie maszyny, nie miał więc problemu z przygotowaniem elementów specjalnych ramy, poza rurami takimi jak środek suportu czy haki. Te wykrawane są CNC. Tu mógł poszaleć. Wspomniane haki mają przestrzenną konstrukcję, a na przykład element widełek za środkiem suportu, zgrabnie się rozszerzając, zostawia dużo miejsca na szerokie opony do 2,6 cala.

 

Beskid Bikes PineProdukt lokalny i unikalny – karbonowe siodło Dodek Bike Serwice.

 

GEOMETRIA I KOMPONENTY

 

Ciekawostką może być fakt, że nasz rower w rozmiarze S jest naprawdę długi (Reach 440 m), co w parze z widelcem o skoku 160 mm i kątem 65 stopni daje niezłą podstawę także do szaleństw na stromych górkach. Oczywiście sztywność kół wnosi pewne ograniczenia, ale rama generalnie jest tańsza w zakupie i serwisie. Patriotyzm lokalny, oprócz produkcji ramy w Bielsku‑Białej, dotyczy także specjalnych dodatków, takich jak customowe siodło i osłona ramy wykonane z karbonu, a w produkcji Dodek Bike Service. Pozostałe komponenty dobrano pod kątem użyteczności, niekoniecznie faktu pochodzenia z najnowszej kolekcji. Napęd to mieszanka SLX i XT 1×10, hamulce pochodzą z grupy XT i Zee, koła to zestaw obręczy Tomcat Dartmoora z piastami Dragon Bikes Components, na które założono agresywne gumy Kendy Hellkat. Rower przystosowany jest do sztycy teleskopowej, ale był na tyle świeży, że nie zdążyła dojść (wiadomo, poślizgi epidemiczne), stąd i zwykła aluminiowa na zdjęciach.

 

Beskid Bikes Pine160 mm skoku w sztywniaku? Proszę bardzo, jest. W środku tuning komory powietrznej Luftkappe.

 

DZIKUS DO JAZDY W TERENIE

 

Pierwsze zaskoczenie? Rower jeździ lżej i ogólnie jest lżejszy, niż się wydaje, gdy widzi się go po raz pierwszy. Rozmiar S jest przy tym długi, bez problemu mógłby uchodzić za M‑kę. Geometrycznie przypomina wiele nowoczesnych fulli enduro, tyle że oczywiście nie ma amortyzacji z tyłu, co ma tę dobrą stronę, że ktoś standardowo jeżdżący na sprzęcie zawieszonym nie będzie miał problemów z przesiadką (przynajmniej, jeśli chodzi o geometrię). Co oczywiście sprawia, że latanie na dirtach nie będzie jego domeną, ale chcieliśmy sprawdzić, na ile jest uniwersalny. Bez problemu odrywa się od ziemi, dobrze zachowuje w locie, długość tylko ułatwia nabranie prędkości. Nadal jednak będzie to bardziej „dzikus” do jazdy w terenie. To rower dla tych, którzy cenią sobie prostotę sprzętu, a przy okazji lubią wspierać lokalne produkty.

 

Beskid Bikes PineJeden z elementów wykrawanych CNC to haki. Sprawiają, że rama jest sztywna.

 

Koła 29 cali oczywiście ułatwiają przetaczanie się przez przeszkody, widelec z dużym skokiem pomaga na tych większych, nadal jednak najlepsza zabawa będzie na górskich, choć przygotowanych szlakach. Sztywny tył powoduje, że od razu przychodzi na myśl Szyndzielnia i RocknRolla, bandy i stoliki oraz brytyjskie centra ścieżkowe i brytyjskie rowery właśnie w takim stylu, które trudno zepsuć mimo jeżdżenia przez okrągły sezon. Wersja seryjna powinna być dostępna lada moment. Wówczas można będzie poskładać coś samemu, dokładnie według własnych upodobań.

 

Duże koła, mała rama, miejsca pod dostatkiem, ale niech was oczy nie mylą, to S dla dziewczyny!

 

Zobacz prezentację modelu

Dowiedz się więcej na: beskidbikes.eu

 

CENA: 1900 zł (rama)

MATERIAŁ/ROZMIAR: aluminium, S, M, L XL

MASA BEZ PEDAŁÓW: 13,80 kg (S, bez pedałów)

WIDELEC/TŁUMIK: Pike RCT3 (Luftkappe)

KORBA/NAPĘD: Shimano SLX/XT, 1×10

PRZEŁOŻENIA/SZER. KIEROWNICY: 34, 11‑42/800 mm

HAMULCE/ROZMIAR TARCZY: Shimano XT/203/180 mm

KOŁA: piasty Dragon Bikes Components, obręcze Tomcat, opony Kanda Hellkat 29×2,4

REACH/STACK/BB DROP: 440/640/‑60

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

SERIA TESTÓW TERAZ POLSKA

 

Pasmo rowerowe Olbrzymy – Plac zabaw Mai Włoszczowskiej

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »