Prezentacja: prototyp Beskid Bikes Pine prosto z Bielska

Rafał to oczywiście także człowiek, który stoi za Dragon Bikes Components i kolejny już produkt marki. Tyle tylko, że samo DBC to komponenty, takie jak zębatki czy taco, a rowery powędrowały pod nową strzechę, czyli właśnie Beskid Bikes. Po fullu Flame i sztywniaku Leaf tym razem znów padło na sztywniaka. I to konkretnego, bo przeznaczonego do ostrej jazdy. 

 

 

Także kolejne logotypy i napisy na ramie nie są przypadkowe – Rafał chodzi z suką Franią po górach, a pisze o tym na Psim Szlakiem!

 

 

Rower zdecydowanie trudno nazwać typowym. To pierwsza sztuka nowego modelu w rozmiarze XS, który Rafał zbudował dla swojej żony Darii.

Taki detal – karbonowa osłona po dolną rurą od Dodek Bike Service

 

 

Rower generalnie zbudowany jest patriotycznie – poza wykonaniem w Bielsku-Białej znajdziemy tu części m.in. Dartmoora

 

 

Całość została złożona dosłownie tuż przedtem, jak rower do nas dotarł – stąd też i mieszanka komponentów. W ofercie znajdzie się sama rama.

 

 

Logo Dragon Bike Components noszą m.in. piasty

 

 

Ładne detale – widełki tylne zaczynają się elementem wycinanym CNC, zostawiającym dość miejsca na oponę. 

 

 

Projektant zadbał o to, by rower miał duży przekrok – rozmiar XS zobowiązuje!

 

 

W rowerze użyto zdecydowanie męskiego napędu 1×10 z małym trybem z tyłu i zębatką 34 z z przodu. Ale w góry podobno zmieniana jest ta ostatnia na 30 z.

 

 

Obniżenie ramy – i zgrabne przejście w tylne widełki – uzyskano m.in. za pomocą „zastrzału” wspierającego rurę podsiodłową

 

 

W rowerze znalazł się Rock Shox Pike RCT3 o skoku 150 mm, w środku kryje się Luftkappe, zmieniająca charakterystykę (specjalny tłok tuningowy)

 

 

Ciakawostka – prototyp oczywiście miał oś sztywną 12 mm, ale jeszcze nie Boost. Ale w serii Boost jest… seryjny.

 

 

Piękne ukoronowanie projektu – siodło na zamówienie od Dodek Bike Service. Oczywiście karbon.

 

 

A tu już Pine w akcji i w teście na K2 we Wrocławiu. Trochę daleko od gór!

 

Pełna specyfikacja

 

Rama: aluminium 7020

Rozmiary: S/M/L, testowy XS (prototyp)

Widelec: Rock Shox Pike RCT3, 160 mm

Napęd: Shimano SLX/XT, 1×10, 11-42/34 z

Hamulce: Shimano Zee/XT, 203/180 mm

Koła: piasty DBC, obręcze Dartmoor Tomcat, opony Kenda Hellkat 29×2,4

Kierownica Dartmoor, siodło Dodek Bike Service

Waga: 13,82 kg (ze zwykła sztycą)

Info: beskidbikes.eu/ (strona ma ruszyć lada moment) i FB

 

Geometria

 

 

Sam test znajdziecie w Bike 5-6/20, w sprzedaży od 29.05.2020 na sklep.magazynbike.pl

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »