Nowy Canyon Strive, karbonowe enduro, wprowadzany jest sloganem: “Stworzony na najtrudniejsze etapy enduro i ścieżki koło domu”. Dostępne będą dwa podstawowe warianty karbonowej ramy, wszystkie oparte na kołach wielkości 29 cali. Firma obiecuje połączenie maksymalnej wydajności i przyjemności z jazdy.
Canyon Factory Enduro Team w tle
Oprócz wyraźnie widocznych zmian w wyglądzie, jak i odczuwalnych w czasie jazdy zmian w samym Shapeshifterze (stworzonym w ściślejszej współpracy z Foxem, który dzięki wykorzystaniu sprężyny gazowej pozwala na intuicyjne dopasowanie geometrii w czasie jazdy) zauważalna jest przede wszystkim nowa wielkość kół. Zgodnie z przewidywaniem mają 29 cali. Nowa wielkość kół to według informacji prasowej efekt wielomiesięcznych testów z udziałem Canyon Factory Enduro Team, skupionym wokół “szefa” Fabiena Barela. Jak podsumował to menadżer Canyona, odpowiedzialny za kategorię rowerów “gravity” Daniel Oster – “Nie chodziło nam o to, by zgadzać się z trendem, który rzeczywiście jest obserwowany w ściganiu enduro od dłuższego czasu. Trend nie wygrywa wyścigów. Ale intensywne prace rozwojowe i testy tak.Wiemy, że Strive 2019 z nowym Shapeshifterem będzie należał do najszybszych na scenie enduro. I taki był nasz cel. Zaś odczuwalnie bardziej intuicyjna zmiana geometrii będzie dużym krokiem naprzód dla wszystkich jeżdżących na Strive, nie tylko dla naszych zawodników”.
Nowy Canyon Strive – najważniejsze zmiany
Nowy Strive z sezonu 2019 ma 150 mm skoku z tyłu w trybie “Shred” (DH), w trybie “Pedal” (XC) jest to 135 mm, a kąt widelca i podsiodłowy stają się bardziej strome o 1,5 stopnia. Zmieniony stosunek przełożeń w zawieszeniu sprawia, że zawieszenie mniej pracuje, staje się twardsze, a tłumik, pozostając w pełni aktywny, może nadal pracować w pełni efektywnie bez użycia platformy. Z przodu w nowym Strive znalazły się wytrzymałe widelce o goleniach o średnicy 36 mm (Fox) albo 35 mm (RockShox), które mają 170 mm (CFR) albo 160 mm (CF) skoku. Kolejne cechy charakterystyczne Strive’a to rama w całości wykonana z karbonu (wersja CF ok. 2700 g, wersja CFR ok. 2400 g, każdorazowo bez tłumika), Boost z przodu i z tyłu, osie sztywne, osłona rury dolnej i podłańcuchowej, sztyca teleskopowa we wszystkich wariantach oraz pancerze i przewody poprowadzone wewnętrznie.
Zawieszenie z obiema pozycjami Shapeshiftera oraz Shapeshifter odsłonięty.
Manetka do obsługi Shapeshiftera.
Detale techniczne i rozwiązania nowej ramy.
Nowy Canyon Strive – sześć modeli do wyboru
Cztery rozmiary od S do XL odpowiadają wzrostowi zawodników od 158 do 200 cm, a cała oferta obejmuje sześć modeli od Strive CF 5.0 za równowartość 2999 euro aż po Strive CFR 9.0 Ltd. za 6999 euro.
Pełna kolekcja. Od modelu najtańszego po najdroższy, we wszystkich dostępnych wariantach kolorystycznych.
Geometrie i specyfikacje
Więcej informacji znajdziecie na canyon.com