Czeskie Repete brawurowo udowadnia, że stal może oznaczać nowoczesność – to hasło, które firma głosi od początku istnienia. Kolejna wersja modelu Reason, tym razem R3, to żywy, a raczej jeżdżący na to dowód. Mieliśmy przyjemność zbadać ten wyjątkowy rower z bliska.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09245-848x565.jpg)
Repete w poprzedniej siedzibie, jeszcze przed przeprowadzką, odwiedzaliśmy w Pradze, podziwiając umiejętności łączenia klasycznego materiału z nowoczesnością. Przypominajkę znajdziecie poniżej. W tym sezonie udało się też wpaść na chwilę do nowej, większej już – nie bójmy się tego powiedzieć – manufaktury, bowiem firma się rozrasta. R3: Reason to kolejny pretekst by o firmie przypomnieć. Także tym razem, podobnie jak parę innych okazów, także ten został upolowany na imprezie Bespoked, gdzie mieliśmy też możliwość porozmawiać z założycielami – Mikolasem Vovervką i Robinem Fišerem.
Repete R3: Reason w szczegółach
Generalnie rzecz ujmując rower przypomina poprzednią wersję, bo nadal jest to kompozycja z lutowanej i spawanej stali, tyle tylko, że ta niewiele już przypomina klasyczny rower stalowy. Także za sprawą zintegrowania przewodów w ramie, ale bardziej umiejętności kreacji rozwiązań, które sprawiają, że rower jest absolutnie czysty i minimalistyczny.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09264-848x565.jpg)
Tylko tylne widełki mogą zdradzać, że mamy do czynienia z rowerem ze stali, bo całość jest na wskroś nowoczesna. Ale dla wątpiących ważna wiadomość – sprzęt został wykonany z Columbusa Spirita HSS, czyli najwyższego zestawu rurek włoskiego producenta.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09252-848x565.jpg)
Nie zabrakło przy tym klasycznych, praktycznych detali, takich jak wieszaka serwisowego na łańcuch, na tylnych widełkach.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09259-848x565.jpg)
Zmiany nie są radykalne, sprowadzają się do dopracowania detali, takich jak lutowane otwory z gwintami na koszyki, które praktycznie znikają w ramie.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09256-848x565.jpg)
Arcydziełem jednak jest zacisk podsiodłowy – który tym bardziej nim jest, im bardziej go nie widać.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09253-848x565.jpg)
To idealny przykład podejścia Repete, bo do „zwykłych” stalowych rurek dospawano customowe końcówki ze stali nierdzewnej wydrukowane w 3D, by uzyskać idealne przejście….
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09250-848x565.jpg)
Finalnie zaś całość spina stalowa śruba, ledwie widoczna i dostępna tylko z lewej strony, ściągając szczelinę blokującą sztycę.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09242-848x565.jpg)
Podobne rozwiązanie zastosowano także w sterach, gdzie zamiast po prostu użyć seryjnie główki sterowej, dospawano bieżnię pod górne łożysko sterów, znów ze stali nierdzewnej. Dzięki temu nie tylko całość jest schludna, ale i zostawia miejsce na wewnętrzne prowadzenie przewodów.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09251-848x565.jpg)
Choć tego na rowerze nie widać – bo użyto w nim bezprzewodowego napędu Sram Force AXS – rower jest przystosowany także do innych grup, w tym Di2 i nowe Campagnolo. Sorry guys – nie ma opcji na mechanikę! Za to można zdjąć hak przedniej przerzutki, by uzyskać maksymalnie czyste linie.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09257-848x565.jpg)
W rowerze użyto także nowego standardu gwintowanego środka T47, który także pozwala łatwiej schować przewody ze względu na rozmiar.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09255-848x565.jpg)
Oczywiście haki także nie mogły być „normalne” – ona także zostały wykonane ze stali nierdzewnej. Repete zainwestowało we własną produkcję tych haków do modeli Reason i Verne, które także są wytwarzane lokalnie. Zobaczcie zresztą sami.
Repete R:3 Reason dostępny jest w cenie 5600 Euro za ramę z widelcem Enve. Stery zintegrowane i mostek trzeba kupić oddzielnie.
![](https://magazynbike.pl/wp-content/uploads/2023/11/DSC09246-848x565.jpg)
Pierwotnie firma oferowała customową geometrię, ale obecnie wybiera się spośród 6 rozmiarów. Kolorystyka w menu jest w stanie zaspokoić niemal każde wymagania.
Wszystkie pozostałe detale znajdziecie na repete.cc/bikes/r3-reason/
PS dlaczego niemal doskonała w tytule? Bo za moment koledzy z Repete pewnie znów coś wymyślą!