Home Nowości Wiatr zmian Fulcrum Wind 42 i 57

Wiatr zmian Fulcrum Wind 42 i 57

0
1341

Nowe koła Wind 42 i 57 podkreślają ciągłą ewolucję Fulcrum, ujętą w hasło Form, Function, Fulcrum, gdzie forma i funkcja to dwie nierozerwalne koncepcje powiązane ze sobą.

Zaprojektowane z myślą o zrównoważeniu wydajności i komfortu, Wind 42 i 57 mają gwarantują płynność jazdy i wszechstronność. Tak naprawdę nowe koła nie są przeznaczone wyłącznie do użytku drogowego, ale radzą sobie również z lekką jazdą w terenie (kategoria 2 ASTM), dzięki czemu użytkownik może wyjechać poza zatłoczone drogi. Nowe koła uwzględnia różne sposoby, w jaki ludzie wykorzystują ostatnio z rowerów szosowych.

Wind 42 i 57 pod względem wydajności dziedziczą wiele zastrzeżonych technologii Fulcrum z najwyższej klasy rodziny Speed, aby zapewnić doskonałe wrażenia z jazdy w porównaniu z poprzednią generacją. Prowadzenie wszechstronnych i wygodnych kół zostało poprawione o 22%, a reakcja o +10%* – jak zapewnia filma

Do najbardziej widocznych zmian należą obręcze, których wysokość została zwiększona odpowiednio do 42 i 57 mm, z wewnętrznym kanałem felgi wynoszącym 23 mm. Grafika również została całkowicie przeprojektowana i odzwierciedla nową tożsamość marki Form Function Fulcrum, o minimalistycznym i jednocześnie wyrafinowanym designie, który zawiera nowe ikony, które dostarczają wszystkich informacji technicznych o produkcie.

Detale techniczne

OBRĘCZ

Obręcze Wind są wyższe i szersze niż w poprzedniej generacji. Jednocześnie zmniejszono masę całkowitą dzięki nowej mieszance włókien węglowych i ich ułożeniu wewnątrz formy .

Poprzednie wersje 40 i 55 mm zostały zastąpione wersjami 42 i 57 mm z wewnętrznym kanałem obręczy o średnicy 23 mm, co zapewnia lepsze trzymanie szerszych opon, które stały się standardem również na drodze, ze względu na ich ulepszone osiągi pod względem oporu toczenia i komfortu.

Konstrukcja obręczy jest identyczna jak w Speed 42 i 57, zmienia się natomiast mieszanka zastosowanych włókien węglowych. Seria Wind wykorzystuje mieszankę FF80, która pozwoliła na zmniejszenie masy średnio o 100 gramów na parę w porównaniu z poprzednią generacją Wind. Wind 42 mm waży teraz 1510 gramów, a Wind 57 mm 1585 gramów.

„Czoło” obręczy również zostało poszerzone do wartości 9,5 mm, co poprawiło właściwości aerodynamiczne i ogólne prowadzenie.

W konstrukcji obręczy zastosowano opatentowany system DRSC™ (Directional Rim-Spoke Coupling). Specjalny wspornik z tworzywa sztucznego jest zatopiony w węglu, blisko nypli, aby zapewnić większą sztywność i trwałość systemu, rozkładając naprężenia nypla na większym obszarze i unikając potencjalnych korozji galwanicznej.

Wewnętrzny kanał obręczy nie posiada żadnych otworów dzięki technologii montażu MOMAG, która pozwala na uzyskanie obręczy bezdętkowej 2-WAY FIT™, bez konieczności stosowania taśmy na obręcz, a obecność tradycyjnego haka zapewnia maksymalną kompatybilność ze wszystkimi oponami dostępnymi na rynku oraz maksymalne bezpieczeństwo rowerzystów.

Wewnętrzne wykończenie kanału uzyskuje się w technologii C-LUX™, która jest polerowana, aby zapewnić łatwy i optymalny montaż i osadzenie opony, dzięki precyzji zapewnianej przez tę technologię, natomiast zewnętrzne wykończenie obręczy jest matowe. Część grafik nanoszona jest bezpośrednio laserem, co nadaje im nowoczesny wygląd, a następnie uzupełniane są odblaskowymi naklejkami, które zwiększają widoczność w złych warunkach oświetleniowych.

Dobór opony do felgi zależy oczywiście od uznania rowerzysty i różni się w zależności od konfiguracji roweru i rodzaju terenu. Nowa rodzina Wind pozwala na najszerszy możliwy wybór, od 25 mm aż do 45 mm. Do wyłącznego użytku drogowego zalecamy opony od 28 do 30 mm i od 32 do 35 do jazdy na mieszanej nawierzchni.

SZPRYCHY I PIASTA

Stałą, długoterminową wydajność kół gwarantuje zastosowanie cieniowanych szprych ze stali nierdzewnej o grubości 2,0, 1,8, 2,0 z samoblokującymi aluminiowymi nyplami.

Szprychy zostały splecione z systemem Two-to-One™ , który podwaja szprychy w miejscach narażonych na większe naprężenia oraz zapobiega rozpraszaniu energii i kontruje siłę skrętną. Szprychy krzyżują się po obu stronach, ale nigdy się nie stykają, aby zapobiec otarciom i deformacjom, dzięki czemu właściwości mechaniczne nie ulegają zmianie w miarę upływu czasu.

Kuta piasta zapewnia większą odporność mechaniczną na różne siły. Uszczelnione łożyska pracują na zintegrowanej osi, którą można regulować za pomocą nakrętki pierścieniowej napięcia wstępnego, aby zminimalizować zużycie i zagwarantować wyjątkową gładkość.

System zapadkowy wolnobiegu został wzmocniony i powiększony, tak że obecnie mieści 36 zębów. Koło jest dostępne z wolnobiegami Campagnolo N3W, Shimano HG i Sram XDR.

Rodzina Wind, obejmująca najnowsze wersje 42 i 57 mm , to odpowiedź Fulcrum dla współczesnego rowerzysty, który szuka wszechstronnego koła o wysokich osiągach, które zagwarantuje wyjątkowe wrażenia z jazdy.

* Firma Fulcrum przeprowadziła specjalny projekt badawczy w celu zdefiniowania wzoru, który uwzględniałby energię rozpraszaną przez koło podczas zmian kierunku oraz odkształcenie zginające w oparciu o przechylenie i nachylenie. Zmierzone dane potwierdziły, że prowadzenie i reaktywność nowych Wind 42 i 57 uległy ogólnej poprawie w porównaniu z poprzednią generacją Wind 40 i 55.

OBSŁUGA +21% Wind 42, +22% Wiind57

REAKCJA +5% Wiatr 42, +10% Wiatr 57

Wagi i ceny

WIND 42 1510 g

WIND 57 1585 g

WIND 42

1415,00 € (HG11), 1424,00 € (XDR), 1420,00 € (N3W)

WIND 57

1436,00 € (HG11), 1445,00 € (XDR), 1441,00 € (N3W)

Zobacz także

2 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »