Rowery szosowe Wilier 2023

Kolekcja szosowa Wiliera w sezonie 2023 obejmuje klasyczne modele wyścigowe, jak i te które pozwalają zapuścić się poza utarte szlaki. Oto według nas trzy najciekawsze modele. Pokazując je ni mogliśmy się powstrzymać od użycia zdjęć w przepięknej wersji Astana Qazaqstan!

Wilier Zero SLR

Wilier 0 SLR to pierwszy ultralekki rower wyścigowy marki z hamulcami tarczowymi i całkowicie zintegrowanymi przewodami. Ma łączyć lekkości i całkowitą integrację z prostą estetyką. Wszystko skondensowane w niepowtarzalnym stylu Wiliera.”

Charakterystyczną cechą Wiliera 0 SLR jest jego lekka rama, ważący niecałe 800 gramów. Wilier 0 SLR jest najbardziej wyróżniającym się członkiem gamy superlekkich ram Wilier Triestina. W najbardziej zaawansowanej konfiguracji cały rower waży zaledwie 6,5 kg.

Jednym z trendów najbardziej cenionych przez koneserów jest poszukiwanie ekstremalnie czystych linii. Już w 2016 roku Wilier Triestina rozpoczął tę drogę – jako jeden z pierwszych producentów rowerów na świecie – wraz z Cento10AIR, umieszczając linki hamulca i przerzutek wewnątrz skorupowej kierownicy, zintegrowanej z ramą. W Wilier 0 SLR podniesiono poprzeczkę, łącząc całkowitą integrację z najlżejszą w historii ramą, widelcem i kierownicą. Przeprojektowano i rozwinięto wszystkie te elementy, umożliwiające integrację: zintegrowaną kierownicę, kompozytowe elementy dystansowe i zestaw sterów.

Dysnase pomiędzy sterami ramy a kierownicą wykonane są z materiału kompozytowego o wysokiej sztywności, ze specjalnym wgłębieniem na przewody. Składają się z dwóch części, co pozwala na szybki montaż i demontaż bez ingerencji w okablowanie.

Wysokie wartości STW są synonimem wydajności w ramach karbonowych. W większości przypadków dodaje się materiał zwiększający sztywność ramy, zwiększając w ten sposób jej wagę. Wilier zapewnia, że w modelu Wilier 0 SLR, dzięki mieszance karbonów, unikalnemu ułożeniu włókien i technologii konstrukcyjnej, udało nam się osiągnąć najwyższy poziom lekkości i sztywności, przekraczając wartość STW poprzednich Zero.7 i Zero.6 o 24%.

Wilier 0 SLR jest też wyposażony w monolityczną, aerodynamiczną sztycę, specjalnie zaprojektowaną dla tego roweru. Jest dostępna w dwóch geometriach, jedna z cofnięciem 0 mm, a druga 15 mm, z których oba są kompatybilne z zaciskiem Ritchey 1-Bolt Postop. Sztyca jest przymocowana do ramy za pomocą ekspandera umieszczonego wewnątrz poziomej rury, co zapewnia najwyższą estetykę i aerodynamikę.

Wilier Zero SLR kosztuje od 9400 do 12500 Euro.

Wilier Filante SLR

To, jak podaje Wilier, naturalna ewolucja Cento10PRO, wysokiej klasy roweru aerodynamicznego używanego przez profesjonalistów. Filante SLR to lekki rower aerodynamiczny o znacznie poprawionym stosunku sztywności do masy. Zastosowano te same materiały i technologię, co przy konstrukcji Wilier 0 SLR. Rezultatem jest najwyższej klasy aerodynamiczna rama, która stanowi uzupełnienie roweru wspinaczkowego używanego przez zespół Astana Qazaqstan.

Filante SLR został zaprojektowany z myślą o maksymalizacji wydajności aerodynamicznej w rzeczywistych warunkach środowiskowych. Projekt oparto na danych zarejestrowanych w tunelu aerodynamicznym (gdzie wiatr jest kontrolowany, co pozwala uzyskać jednorodne wyniki empiryczne), uwzględniając jednocześnie świat rzeczywisty. W ten sposób nie tylko oceniono typowe dane z tunelu aerodynamicznego (kąt odchylenia od -20° do + 20°), ale także uwzględniono turbulencje środowiskowe, które z wielu różnych powodów wpływają na rower.

Dlatego przeprojektowano profile, zaczynając od standardowych profili NACA / ogona KAMM, które nie mają już ostrych krawędzi z tyłu. Zmiękczone kąty poprawiają wydajność nawet w przypadku zakłóceń przepływu powietrza.

Wnętrze przedniego widelca zostało poszerzone o 7 mm, dzięki czemu jest o 13,6% szerszy niż w Cento10PRO. Robiąc to, odsunięto ramiona widelca od koła, zmniejszając turbulencje i poprawiając aerodynamikę.

Ponieważ rura sterowa widelca nie jest już skośna, pod kierownicą można było zamontować podkładki dystansowe o wysokości do 35 mm. Łącząc rozmiary ram, rozmiary kierownic i elementów dystansowych, można uzyskać 240 różnych dopasowań, bez nakładania się kombinacji. Można to podwoić w przypadku dwóch dostępnych sztyc podsiodłowych z cofnięciem 15 mm lub 0 mm.

Nowe, zoptymalizowane aerodynamicznie profile pomogły wyeliminować dodatkowy ciężar w konstrukcji ramy. Kształt nie ma ostrych krawędzi, dlatego wymaga mniej materiału i mniej żywicy. Poprawia to jednorodność wnętrza, zmniejszając wagę ramy do zaledwie 870 gramów. Złożony rower o najwyższej specyfikacji waży 6,8 kg.

Kierownica monolitycznae Filante jest wykonana z tego samego węgla, którego użyto w Wilier 0 SLR. Dzięki różnym rodzajom węgla, które zastosowano w połączeniu z polimerem ciekłokrystalicznym, unikalnemu ułożeniu włókien i technologii konstrukcyjnej, osiągnięto absolutny poziom lekkości i sztywności – jak podaje Wilier.

Niższa masa całkowita w porównaniu do wyjątkowej sztywności zwiększa STW o 12,5%. Poprawę tę wyraźnie widać w precyzji kierowania i poczuciu bezpieczeństwa przy dużych prędkościach.

Oprócz tego, że jest lekka (350 gramów dla rozmiaru 101×42), nowa, zintegrowana kierownica Filante Bar z włókna węglowego, mieszcząca linki hamulca i przerzutki, kieruje je w stronę wnętrza ramy. Jej konstrukcja jest bardzo prosta, z krętymi i zaokrąglonymi liniami zapewniającymi maksymalną ergonomię chwytu.

Sześć rozmiarów, jedno uczucie. Sekcje rur o różnych rozmiarach zostały zaprojektowane tak, aby zachować stałą sztywność, jakość obsługi i komfort w każdym rozmiarze ramy.

Filante SLR kosztuje od 9400 do 12500 Euro.

Wilier Rave SLR

Wreszcie Rave SLR, czyli szosa allroad i gravel w jednym! Wilier: „Podróżowanie nowymi drogami to nie tylko nastawienie. Może stać się również celem dla kogoś, kto zajmuje się produkcją rowerów od ponad 116 lat. Dzięki Rave SLR postawiliśmy sobie za cel nowe horyzonty, tworząc produkt o dwóch odrębnych duszach, idealny na każdą drogę, idealny na szutr, ale te same niesamowite skłonności do wyścigów. Rave SLR będzie nowym doświadczeniem rowerowym, dla wielu nieoczekiwanym.”

Rave SLR można wyposażyć w najwyższej klasy akcesoria szosowe (Shimano Dura Ace Di2, Shimano Ultegra Di2, Sram Force AXS) lub wysokiej klasy akcesoria szutrowe (Campagnolo Ekar, Shimano GRX lub Sram Force AXS XPLR) z oponami szosowymi lub szutrowymi w górę do 42 mm.

Aby stworzyć możliwie najlepiej reagującą na polecenia użytkownika ramę, Wilier wykorzystał całe doświadczenie zdobyte podczas stosowania technopolimerów, mieszając węgiel ze specjalnymi włóknami lepkosprężystymi, takimi jak polimery ciekłokrystaliczne. Technologie budowlane zapożyczone od tych, które użyte są Filante SLR i Wilier 0 SLR.

Rave SLR kosztuje od 8000 do 11000 Euro.

Info: wilier.com

Zobacz także

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Informacja prasowa, opracował Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Wilier

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »