Home Nowości Wilier przedstawia amortyzowany rower wyścigowy Granturismo SLR

Wilier przedstawia amortyzowany rower wyścigowy Granturismo SLR

0
35

Nowy model wyposażony jest w specjalny system ACTIFLEX 2.0 i szereg cech wywodzących się z roweru Filante SLR, używanego wcześniej przez Astana Qazaqstan.

Wilier oficjalnie zaprezentowałrower szosowy Granturismo SLR, plasujący się na szczycie kolekcji długodystansowych maszyn wyścigowych Wiliera. Został zaprojektowany tak, aby zapewnić „najwyższą wydajność i komfort” dzięki systemowi ACTIFLEX 2.0. To zmodernizowana wersja tylnego mikroamortyzatora opracowanego w 2017 roku dla Cento10 NDR.

Mieliśmy możliwość zapoznać się z nim przedpremierowo w ramach imprezy Road Bike Connection 2022 w Toskanii, ponad pół roku przed premierą. Stąd i na zdjęciach wersja, która nie ma jeszcze finalnego malowania.

ACTIFLEX 2.0

„Płynna i wygodna jazda” – to zapewnienie, które towarzyszy wprowadzeniu system tłumienia drgań Wiliera. Różni producenci stosują tu odmienne rozwiązania, wystarczy wspomnieć IsoSpeed Treka. W przypadku Wiliera umożliwiono ruch osi koła o 5 mm, tłumienie zapewnia elastomer.

Działa poprzez umożliwienie tylnemu kołu uzyskania ruchu pionowego do 5 mm, tworząc w razie potrzeby „ruch „skok” regulowany elastomerem. W przypadku Wiliera Cento10 NDR Actiflex był umieszczony na górze rurek podsiodłowych, ale w Granturismo SLR ma mostek pomiędzy tymi rurkami, aby zagwarantować „sztywność skrętną i szybkość reakcji”.

Nowe umiejscowienie Actiflexu znajduje się blisko miejsca przecięcia rury podsiodłowej i rury górnej, aby osiągnąć maksymalną integrację ramy, co według Wiliera ma na celu względy estetyczne, ale także zwiększenie funkcjonalności.

Aerodynamika

Willier uważa, że ​​aerodynamika jest nadal ważna w świecie wyścigów długodystansowychh, mimo że Granturismo SLR nie zapewnia maksymalnych osiągów podczas zawodów. Jak usłyszeliśmy: „Jazda na rowerze na długich dystansach oznacza spędzanie długich godzin na siodełku”, więc drobne ulepszenia mogą zmniejszyć zmęczenie. W związku z tym Wilier dodał cechy charakterystyczne dla Filante SLR, lekkiego aerodynamicznego modelu, używanego wcześniej przez zespół Astana-Qazaqstan.

Należą do nich szeroka korona widelca, zintegrowany kokpit i całkowita integracja linek, dzięki czemu „Granturismo SLR ma czyste i czyste linie, które charakteryzują wysokiej klasy produkty Wiliera Triestiny”. Kokpity z włókna węglowego są zwykle stosowane w rowerze Wilier 0 SLR, używanej przez Astana-Qazaqstan. Mają ergonomiczny uchwyt, który jest „wygodniejszy” niż kierownica aero Filante Wiliera, a Granturismo SLR jest również kompatybilna ze wszystkimi modułowymi kierownicami Wilier Triestina.

Granturismo SLR ma szeroką koronę widelca, która „poprawia aerodynamikę” i mieści opon o maksymalnej szerokości 32 mm.

Geometria

Granturismo SLR jest dostępny w sześciu rozmiarach (XS – XXL), a Wilier twierdzi, że nowy rower ma mniejszy zasięg (Reach) i jest wyższy (Stack) w porównaniu z tradycyjnymi geometriami wyścigowymi. Liczby to potwierdzają i mają pozwolić na „wygodniejszą pozycję” przy „zachowaniu wyścigowego charakteru”.

Wilier twierdzi, że geometria ramy odgrywa zasadniczą rolę w rowerach długodystansowych, ponieważ gwarantuje najwyższy poziom komfortu.

Wersje i ceny

Granturismo SLR jest dostępny w trzech kolorach z pięcioma wersjami wyposażenia, zaczynając od 7400 euro z Sram Force AXS lub Shimano Ultegra Di2.

Sram FORCE AXS 2×12 – 8400 euro

Shimano ULTEGRA Di2 – 8400 euro

Shimano DURA ACE Di2 – 10 300 EUR

Sram RED AXS 2×12 – 11 200 EUR

Campagnolo SUPER REKORD EPS – 11 700 euro

Rowery te są również wyposażone w zdemontowane haki, podobnie jak w Rave SLR Wiliera. Firma chce by rowery były gotowe na napędy 1x, zachowując czystą linię. Miejsce po przedniej przerzutce można zakryć specjalną płytką.

Info: wilier.com

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »