Testówka nowego Shimano Deore Octane One OMG 129

Skąd nazwa? Skojarzenie było proste. Seryjny nazywa się OMG 29, a skoro dodaliśmy mu oktanów…. powiedzmy 100, wyszedł sprzęt dopakowany energetycznie, powiedzmy na sterydach. Testy sprzętu już trwają, a poniżej moście zobaczyć jego prezentację. Dla przypomnienia – seryjny Octane One OMG 29 w naszej prezentacji i teście.

 

 

Cały projekt przeszedł ewolucję. O ile pierwotnie od razu co do zawieszenia miała to być mieszanka tłumika Foxa i widelca Marzocchi, to już napęd miał być kosmiczny – Shimano XTR Di2, wzbogacony o kit 1×11 Wolftootha. Ale w tzw. międzyczasie prezentacja kolejnych napędów 1×12 spowodowała, że XTR gwałtownie się postarzał, tym samym zapadła decyzja, by projekt zmodyfikować.

 

 

W ten sposób do roweru trafił pełen zestaw Shimano Deore M6100, uzupełniony o czterotłoczkowe hamulce i kola na tym samym poziomie

 

 

O samym Deore M6100, możecie poczytać w naszym artykule z maja, gdy grupa została oficjalnie zaprezentowana. Cecha charakterystyczna nowej grupy to oczywiście przede wszystkim zębatka 10-51 z 

 

 

W napędzie znalazła się też nowa korba z tylko jedną zębatką. Nasz egzemplarz ma 30 zębów. Ciekawostka, do korby zamontowaliśmy platformy XT, pasujące do charakteru trailówki

 

 

Choć to poziom „tylko” Deore rozwiązania techniczne mogą się podobać – wystarczy zobaczyć np. zgrabny pająk, na którym zamontowano stalowe zębatki

 

 

Nowa manetka Deore M6100 może być zamontowana na wspólnej obejmie z hamulcami – tak jak w naszej testowe

 

 

Obydwie wersje hamulców mają takie same dźwignie BL-M6100 – bez względu na to, czy zacisk kryje dwa, czy cztery tłoczki 

 

 

Akurat nasze hamulce mają cztery tłoczki – tarcze z przodu 180 i z tyłu 160 mm. To pierwsze oficjalne hamulce Deore z 4 tłoczkami – noszą oznaczenie BR-M6120

 

 

Do roweru trafiły też koła na poziomie Deore, model WH-MT601, w wersji Boost, z osiami 15/12 mm i sprzęgłem Microsline

 

 

Oraz najnowsza wersja opon Schwalbe Nobby Nic, we wzmacnianej wersji Super Trail, z miękką mieszanką z przodu i średnią z tyłu

 

 

Przy okazji powiększyliśmy skok roweru, nasz ma 150 mm z przodu. Także tłumik ma minimalnie większy skok, by zrównoważyć użycie dłuższego widelca, ma długość 200 mm, jak seryjny Manitou, ale też 51 mm ugięcia a nie 50. Teoretycznie powinien też mieć kilka mm więcej ugięcia niż 130 mm (to jeszcze sprawdzimy). Przód to oczywiście najnowsze Marzocchi Z2. Powietrzne, proste i skuteczne.

 

 

Z tyłu znalazł się klasyk Fox Float CTD w wersji Factory na Kashimie. Sprawdzaliśmy, czy nie zmieściłby się dłuższy tłumik (205 mm), by eksperymentować z geometrią. Nie da się! Tłumik został ustawiony pod względem tune przez Spider Suspensions

 

 

Jak się powiedziało A to wypada powiedzieć B – sztyca Fox Transfer z Kashimą oczywiście. Pasuje do tłumika

 

 

Siodło firmowe Ocena One do Octana – a jakże!

 

 

Konsekwentnie podeszliśmy do tematu wyposażenia. Race Face należy do Foxa, więc mostek i kierownica pochodzą z tej marki 

 

 

Połączenie kokpitu ma średnicę 35 mm. Mostek to Turbine R o długości 35 mm, kierownica to także Next R 35 o szerokości 800 mm

 

 

Do zestawu dobraliśmy przykręcane chwyty TAG, z którymi mamy dobre doświadczenia 

 

 

W rowerze celowo jest tylko jedna podkładka pod mostkiem, bo główka ramy już w testowanym rozmiarze M jest wysoka

 

 

Rama oczywiście jest odpowiednio podpisana, żeby nie było wątpliwości. Część napisów jest złota, stąd i pomysł z Kashimą

 

 

OMG to oczywiście Oh My God – a góra to góra!

 

 

Rower już lata, nie tylko w górach. Swoją drogą – pomysł na napis od dołu był genialny. Nie ma co do tego wątpliwości.

 

W naszym projekcie udział wzięli: 

Octane One – octane-one.com

Shimano – bike.shimano.com

Marzocchi – marzocchi.com

Fox – foxforks.com

Race Face – raceface.com / polski dystrybutor Gregorio – gregorio.pl

Schwalbe – schwalbe.com / polski dystrybutor Unibike unibike.pl

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »