Nowy Octane One OMG 29 jest zgrabny, sylwetką przypomina np. Revela Rascala (choć ma inny system zawieszenia)
Specyfikacja
- Rama: Custom formed and butted 6061 aluminum frame, 148×12 dropouts
- Damper: Manitou raidon Expert
- Widelec: Manitou Machete Comp 140mm
- Stery: FSA ZS tapered
- Mostek: Octane One Tone 45mm 31.8
- Kierownica: Octane One 760 mm, 31.8
- Gripy: Octane One Bolt-on
- Sztyca: X-Fusion Manic 125mm
- Siodło: Octane One Phoam, synthetic leather cover, cromo rails
- Hamulec przedni: Shimano BR-M315
- Hamulec tylny: Shimano BR-M315
- Klamki: Shimano BR-M315
- Obręcze: Octane One Solar Trail 29” 32h, tubeless ready
- Szprychy: Spokes w/14mm nipples
- Piasta przednia: Octane One 15×110 disc
- Piasta tylna: Octane One Cassette 148x12mm
- Opony: Schwalbe Nobby Nic 29×2.25 wire
- Korba: Suntour Zeron 1x
- Suport: Suntour Zeron 1x
- Pedały: –
- Łańcuch: KMC 11spd
- Napinacz: –
- Przerzutka tylna: Shimano SLX RD-M7000 11spd
- Manetka: Shimano SL-M7000
- Kaseta: Sunrace 11-46 11 sp
Waga: 14.8 kg (podawana w na oficjalnej stronie producenta)
Rower został zbudowany na zgrabnej ramie z aluminium – tu widać spawy przy główce sterowej i wewnętrzne prowadzenie przewodów
Wyposażono go w czterozawiasowe zawieszenie, mocowania asymetrycznego wahacza znajduje się na rurze podsiodłowej
Za głównym zawiasem znajduje się dodatkowa poprzeczka usztywniająca tył – a rurka łańcuchowa poprowadzona została zdecydowanie niżej niż z przeciwnej strony
Rower to klasyczny czterozawias z zawiasami na dolnych rurkach, tuż przed hakami tylnego koła. Seryjnie mocowanie hamulca przystosowane jest do tarcz 160 mm.
Od góry rurki podsiodłowa wahacza łączą się z tłumikiem za pośrednictwem dodatkowego, filigranowego linku
Sam link jest jednoczęściowy – i przy okazji zgrabny
Niskie poprowadzenie rury górnej wymusiło zastosowanie „zastrzału”, dodatkowej wstawki wzmacniającej podsiodłówkę
Z przodu tłumik mocowany jest klasycznie – nie jest to konstrukcja Trunion, co ma szereg zalet (nie grozi uszkodzenie gwintów)
Sam tłumik to Manitou Raidon Expert – model powietrzny, z regulacją tłumienia powrotu i blokadą dźwignią. Zawieszenie ma 130 mm skoku
Z przodu za kontakt koła z podłożem odpowiada Manitou Machete Comp, który ma 140 mm skoku
Widelec ma podstawowe opcje regulacji, tak jak tłumik – ciśnienia, tłumienia powrotu i blokady
Na dole goleni dolnych widać pokrętło tłumienia – golenie górna mają 32 mm średnicy
W rowerze seryjnie zamontowana jest też sztyca regulowana X-Fusion, o skoku 125 mm
Napęd to Shimano SLX 1×11 z trybem Sunrace 11-46 i korbą SR Suntour Zeron
Zębatka w korbie ma 32 zęby, a sam środek zgodny jest ze standardem BSA – to klasyczne, wkręcane miski
Tryb Sunrace to bardzo dobry wybór – ma lepsze stopniowanie niż zębatki Shimano o tej rozpiętości
W rowerze zastosowano też firmowe komponenty Octane One
Oprócz siodełka powyżej są to też mostek i kierownica Octane One
Kierownica ma 760 mm szerokości, mostek 45 mm, także chwyty to własne firmówki
W rowerze użyto też prostych hamulców Shimano BR-M315, z długimi dźwigniami hamulcowymi
Użyto też bardzo prostych tarczy Shimano, przód ma 180 mm, tył 160 mm
Także obręcze i piasty to produkty Octane One, Obręcze przystosowane są do opon bezdętkowych. Opony to Schwalbe Nobby Nic 29×2,25 z serii Performance
Rower zgodny jest ze wszystkimi współczesnymi standardami, typu Boost piast, także główka jest stożkowa
Zadbano też o poprowadzenie przewodów w ramie – by miały jak najmniej zgięć
Geometria
Oficjalna strona modelu w języku angielskim octane-one.com
Strona dystrybutora i informacje po polsku 7anna.pl