Home Nowości Prezentacja: Octane One OMG 29 – #bikeporn

Prezentacja: Octane One OMG 29 – #bikeporn

0
660
Octane One OMG 29

Octane One OMG 29

 

Nowy Octane One OMG 29 jest zgrabny, sylwetką przypomina np. Revela Rascala (choć ma inny system zawieszenia)

 

Specyfikacja

  • Rama: Custom formed and butted 6061 aluminum frame, 148×12 dropouts
  • Damper: Manitou raidon Expert
  • Widelec:  Manitou Machete Comp 140mm
  • Stery: FSA ZS tapered
  • Mostek: Octane One Tone 45mm 31.8
  • Kierownica: Octane One  760 mm, 31.8
  • Gripy: Octane One Bolt-on
  • Sztyca: X-Fusion Manic 125mm
  • Siodło: Octane One Phoam, synthetic leather cover, cromo rails
  • Hamulec przedni: Shimano BR-M315
  • Hamulec tylny: Shimano BR-M315
  • Klamki: Shimano BR-M315
  • Obręcze: Octane One Solar Trail 29” 32h, tubeless ready
  • Szprychy: Spokes w/14mm nipples
  • Piasta przednia:  Octane One 15×110 disc
  • Piasta tylna: Octane One Cassette 148x12mm
  • Opony: Schwalbe Nobby Nic 29×2.25 wire
  • Korba: Suntour Zeron 1x
  • Suport: Suntour Zeron 1x
  • Pedały: –
  • Łańcuch: KMC 11spd
  • Napinacz: –
  • Przerzutka tylna: Shimano SLX RD-M7000 11spd
  • Manetka: Shimano SL-M7000
  • Kaseta: Sunrace  11-46 11 sp

Waga: 14.8 kg (podawana w na oficjalnej stronie producenta)

 

 

Octane One OM

 

Rower został zbudowany na zgrabnej ramie z aluminium – tu widać spawy przy główce sterowej i wewnętrzne prowadzenie przewodów

 

Octane One OM

 

Wyposażono go w czterozawiasowe zawieszenie, mocowania asymetrycznego wahacza znajduje się na rurze podsiodłowej

 

Octane One OMG 29

 

Za głównym zawiasem znajduje się dodatkowa poprzeczka usztywniająca tył – a rurka łańcuchowa poprowadzona została zdecydowanie niżej niż z przeciwnej strony

 

Octane One OMG 29

 

Rower to klasyczny czterozawias z zawiasami na dolnych rurkach,  tuż przed hakami tylnego koła. Seryjnie mocowanie hamulca przystosowane jest do tarcz 160 mm.

 

Octane One OMG 29

 

Od góry rurki podsiodłowa wahacza łączą się z tłumikiem za pośrednictwem dodatkowego, filigranowego linku

 

 

Sam link jest jednoczęściowy – i przy okazji zgrabny

 

Octane One OMG 29

 

Niskie poprowadzenie rury górnej wymusiło zastosowanie „zastrzału”, dodatkowej wstawki wzmacniającej podsiodłówkę

 

Octane One OMG 29

 

Z przodu tłumik mocowany jest klasycznie – nie jest to konstrukcja Trunion, co ma szereg zalet (nie grozi uszkodzenie gwintów)

 

Octane One OMG 29

 

Sam tłumik to Manitou Raidon Expert – model powietrzny, z regulacją tłumienia powrotu i blokadą dźwignią. Zawieszenie ma 130 mm skoku

 

Octane One OMG 29

 

Z przodu za kontakt koła z podłożem odpowiada Manitou Machete Comp, który ma 140 mm skoku

 

Octane One OMG 29

 

Widelec ma podstawowe opcje regulacji, tak jak tłumik – ciśnienia, tłumienia powrotu i blokady

 

Octane One OMG 29

 

Na dole goleni dolnych widać pokrętło tłumienia – golenie górna mają 32 mm średnicy

 

Octane One OMG 29

 

W rowerze seryjnie zamontowana jest też sztyca regulowana X-Fusion, o skoku 125 mm

 

Octane One OMG 29

 

Napęd to Shimano SLX 1×11 z trybem Sunrace 11-46 i korbą SR Suntour Zeron

 

Octane One OMG 29

 

Zębatka w korbie ma 32 zęby, a sam środek zgodny jest ze standardem BSA – to klasyczne, wkręcane miski

 

Octane One OMG 29

 

Tryb Sunrace to bardzo dobry wybór – ma lepsze stopniowanie niż zębatki Shimano o tej rozpiętości

 

Octane One OMG 29

 

W rowerze zastosowano też firmowe komponenty Octane One

 

Octane One OMG 29

 

Oprócz siodełka powyżej są to też mostek i kierownica Octane One

 

Octane One OMG 29

 

Kierownica ma 760 mm szerokości, mostek 45 mm, także chwyty to własne firmówki

 

Octane One OMG 29

 

W rowerze użyto też prostych hamulców Shimano BR-M315, z długimi dźwigniami hamulcowymi

 

Octane One OMG 29

 

Użyto też bardzo prostych tarczy Shimano, przód ma 180 mm, tył 160 mm

 

Octane One OMG 29

 

Także obręcze i piasty to produkty Octane One, Obręcze przystosowane są do opon bezdętkowych. Opony to Schwalbe Nobby Nic 29×2,25 z serii Performance

 

Octane One OMG 29

 

Rower zgodny jest ze wszystkimi współczesnymi standardami, typu Boost piast, także główka jest stożkowa

 

Octane One OMG 29

 

Zadbano też o poprowadzenie przewodów w ramie – by miały jak najmniej zgięć

 

Geometria

 

 

Oficjalna strona modelu w języku angielskim octane-one.com

Strona dystrybutora i informacje po polsku 7anna.pl

 

Octane One OMG 29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »