Home Testy Części Pierwsza jazda – Nowe Shimano XT M8100 vs SLX M7100!

Pierwsza jazda – Nowe Shimano XT M8100 vs SLX M7100!

0
4580
XT M8100 vs SLX M7100

Dostępność i ceny

Podstawowe pytanie, jakie się pojawia w waszych komentarzach brzmi – kiedy nowe grupy mają być dostępne? Shimano zapewnia – i to samo usłyszeliśmy w polskich sklepach! – że dostępność planowana jest już od 14 czerwca 2019 dla wariantów z jedną zębatką z przodu oraz od połowy lipca dla wersji z dwoma zębatkami. Co do cen, to te mają orientować się w przypadku Deore XT na dotychczasową grupę XT M8000, ale ze względu na dodatkową zębatkę i nowe technologie być wyższe o około dziesięć procent.

 

 

 Wagi Shimano XT/SLX 12 biegów 
Wagi (dane producenta) XT SLX
Korba 1 zębatka (32 z) 620 g 631 g
Korba 2 zębatki (26/36 z) 654 g 674 g
Kaseta 10-45 / 10-51 461 / 470 g 513 / 534 g
Łańcuch 252 g 252 g
Przerzutka tylna 284 g 316 g
Przerzutka przednia (e-Type) 106 g 166 g
Manetka prawa 120 g 121 g
Manetka lewa 73 g 73 g
Hamulce 2 tłoczki 392 g 425 g
Hamulce 4 tłoczki 410 g 444 g

 

Pierwsza jazda

Mieliśmy już możliwość by pojeździć na obydwu grupach w wersjach z jedną zębatką z przodu. W bezpośrednim porównaniu można zauważyć, że XT może lepiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem niż SLX. Także wrażenie wyczucia zmiany jest odrobinę bardziej zdefiniowane i bardziej precyzyjne. Największą różnicę czynią tu manetki wyższej jakości, za pomocą których można zmieniać o dwa biegi do góry na raz i o cztery w dół. Manetka SLX pozwala na zmianę o jedno przełożenia w górę i o trzy w dół. Zakres przełożeń wynoszący 510 procent wystarcza nawet na najbardziej strome podjazdy i najszybsze zjazdy. Obydwa napędy pracują na wysokim poziomie.

 

Na naszej endurowej wycieczce hamulce XT z czterema tłoczkami mogły podobać się dzięki dobrej modulacji, stabilnemu punktowi rozpoczęcia hamowania i dobrej sile hamowania. Także hamulce SLX z dwoma tłoczkami w czasie jazdy podobały nam się, w zasadzie trudno zauważyć różnicę w stosunku do XT.

 
Ciekawostka – sprzęgło XT wzbudziło najwięcej zamieszania, bo raz cicho tykało, a raz cichło zupełnie. Według konstruktorów Shimano tematyka jest jednak znana i w produkcji seryjnej nie powinno być problemów. Nie powinno to mieć też wpływu na samo działanie. Nie mogliśmy wypróbować piast SLX ani wariantów z dwoma zębatkami z przodu napędów.

 

XT M8100 vs SLX M7100

 

Pod obciążeniem XT zmienia przełożenia zauważalnie płynniej niż SLX

 

XT M8100 vs SLX M7100

 

Hamulce z czterema tłoczkami na naszej rundzie endurowej sprawdziły się dzięki dobremu dozowaniu i stabilnej pracy

 

Podsumowanie

Po długim oczekiwaniu Shimano w końcu przedstawia dwa napędy z dwunastoma zębatkami z tyłu w klasie średniej i w rozsądnych cenach, które powinny przekonać sprawdzoną jakością. Tym samym w przyszłości powinniśmy częściej spotykać napędy Shimano także w klasie średniej.

 

Prezentacja nowego Shimano Deore XT M8100 znajduje się tutaj

Prezentacja nowego Shimano SLX M7100 znajduje się zaś tutaj

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »