Shimano SLX M7100 – premiera!

Podobnie jak DEORE XT M8100 nowa generacja Shimano SLX M7100 oferuje takie przełomowe rozwiązania, jak 12-rzędowa kaseta o zakresie przełożeń 10-45T lub 10-51T mocowana na bębenku MICRO SPLINE, jedno- i dwurzędowe korby wykonane w technologii HOLLOWTECH II, 12-rzędowy łańcuch, dwu- i czterotłoczkowe hamulce o potężnej mocy działania, manetki o w pełni regulowanym położeniu dzięki ISPEC-EV, nowe precyzyjne przerzutki przednie i tylne oraz zestawy piast kompatybilne z 12-rzędowym napędem, zapewniając wszystkim, którzy chcą poczuć ducha prawdziwego MTB, dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.



Shimano SLX M7100

 

Shimano SLX M7100 

 

Korby 

 

Nowa korba SLX 1x12 została wykonana przy użyciu technologii HOLLOWTECH II, co oznacza, że jej ramiona są puste w środku, a supersztywna oś zintegrowana jest z prawym ramieniem. Zęby tarczy są na przemian wąskie i szerokie, Dynamic Chain Engagement+, bo tak nazywa się ta konstrukcja, zapewnia doskonałe trzymanie łańcucha przy jednoczesnej płynnej i cichej pracy napędu. Tarcza mocowana jest bezpośrednio do ramienia w prosty i szybki sposób, przy użyciu jednej centralnie umieszczonej nakrętki i może mieć 30, 32, lub 34 zęby. Wymiennie stosować można również tarcze serii XTR i XT, a długość ramion wynosić może 165, 170 lub 175 mm.  

 

Korby SLX dostępne są w wersji z trzema liniami łańcucha:

-             52 mm (FC-M7100-1) do piast o szerokości (O.L.D.) 142 lub 148 mm, ta wersja ma najwęższy Q-factor o wartości 172 mm

-             55 mm (FC-M7120-1) do piast 148 mm, dla zapewnienia większego odstępu od dolnej rurki tylnego trójkąta ramy i większej przestrzeni na oponę (Q-factor 178 mm)

-             56,5 mm (FC-M7130-1) do piast 157 mm z Q-factor o wartości 181 mm

Waga: FC-M7100-1: 631 g, FC-M7120-1: 638 g, FC-M7130-1: 656 g (wagi z tarczą 32T; 175 mm, bez misek suportu). 

 

Korba SLX 2x12 HOLLOWTECH II 36-26T w połączeniu z kasetą 10-45T zapewnia niezrównany zakres przełożeń przy jednoczesnym zachowaniu ciasnego zestopniowania, zapewniającego utrzymanie efektywnej kadencji w każdym terenie.

 

Dostępne są dwie dwurzędowe korby, obie z lewym ramieniem mocowanym do osi za pomocą dwóch śrub, jak w poprzednich generacjach. Podobnie jak w DEORE XT, FC-M7100-2 o linii łańcucha 48,8 mm i Q-factor 172 mm przeznaczona jest do współpracy z piastą o szerokości O.L.D. 142 mm. FC-M7120-B2 o linii łańcucha 51.8mm i Q-factor 178 mm łączyć można z kolei z piastą o O.L.D. 148 mm.

 

Waga: FC-M7120-B2 (36-26T, 175 mm, bez misek suportu) - 682g, FC-M7100-2 (36-26T, 175 mm, bez misek suportu) – 674 gramy. 

 

 

Shimano SLX M7100

 

 

 

Kaseta 

 

12-rzędowe kasety SLX są kompatybilne z bębenkami piast MICRO SPLINE i występują w zapewniającej ciasne zestopniowanie przełożeń wersji 10-45T oraz 10-51T, oferującej maksymalną rozpiętość. Koronki kaset mają rampy wyfrezowane po obu stronach, zgodnie z technologią HYPERGLIDE+, dzięki czemu zmiany przełożeń wspomagane są w obu kierunkach, a całość działa wyjątkowo cicho. W obu przypadkach na aluminiowych pająkach osadzono jedenaście stalowych koronek, a największa, dwunasta, wykonana jest z aluminium, takie połączenie zapewnia optymalną wagę i wytrzymałość.

 

Kaseta CS-M7100-12 10-51T waży 534 g, a wersja 10-45T – 513 gramów. 

 

 

Shimano SLX M7100

 

 

Łańcuch 

 

Nowy 12-rzędowy łańcuch HG z grupy SLX to zupełnie nowa konstrukcja ze zmienionym wewnętrznym ogniwem, zapewniającym lepszą współpracę z tarczą mechanizmu korbowego i koronkami kasety. Ponadto wewnętrzna płytka pokryta jest specjalną powłoką SIL-TEC, zwiększającą trwałość i jakość zmiany przełożeń zarówno w górę, jak i w dół kasety.

 

Łańcuch CN-M7100 (113 ogniw + spinka Quick Link) waży 252 gramy. 

 

 

Shimano SLX M7100

 

 

Przerzutki 

 

Obie tylne przerzutki, przeznaczony do napędu 1x12 model RD-M7100-SGS oraz do 2x12 - RD-M7120-SGS, zapewniają szybką i precyzyjną zmianą przełożeń na całej rozpiętości kasety. Obie wersje skonstruowane w technologii SHIMANO SHADOW RD+ cechuje zoptymalizowany kąt prowadzenia łańcucha i sprzęgło stabilizatora, wbudowane odbojniki i kółeczka o 13 zębach, wyciszające niepożądane dźwięki, tym samym niezaprzeczalnie zwiększając przyjemność z jazdy.

 

Waga: RD-M7100-SGS: 316 g, RD-M7120-SGS: 322 gramy.

 

Przednia przerzutka SLX jest uniwersalna w kwestii linii łańcucha (48,8 i 51,8 mm), ale występuje w wersjach mocowania D-type, E-type i M-type.

 

Waga: FD-M7100-D: 135 g, FD-M7100-E: 166 g, FD-M7100-M: 114 gramów. 

 

 

Shimano SLX M7100

 

 

Manetki 

 

Dzięki technologii ISPEC-EV, pozwalającej na bezpośrednie mocowanie do dźwigni hamulca, ustawienie manetki można regulować na boki oraz obrotowo względem kierownicy. Dla zwolenników napędu 2x12 dostępna jest opcjonalna manetka MONO (SL-M7100-IL), która obsłuży dwie tarcze korby jedną dźwignią. Manetki DEORE XT M7100 są dostępne również w wersji mocowanej do kierownicy przy pomocy obejmy. Wagi manetek: SL-M7100-IR: 121 g, SL-M7100-IL: 73 gramy. 

 

Shimano SLX M7100

 

 

Hamulce 

 

Zaciski SLX dostępne są w przeznaczonej do XC wersji dwutłoczkowej, oraz czterotłoczkowej, stworzonej z myślą o Enduro i Trailu. Wersja dwutłoczkowa ma taką samą konstrukcję jak poprzednia wersja SLX M7000, co oznacza, że kompatybilne są te same klocki (żywiczne G02A/3A/J02A/3A lub metaliczne G04S/J04C), natomiast czterotłoczkowy zacisk to projekt dziedziczący rozwiązania z XTR M9100, tak więc można w nim zamontować te same klocki, co w wyższych grupach: chłodzone radiatorem żywiczne N03A lub metaliczne N04C oraz opcjonalnie D03s lub D02S, bez radiatora.

 

Dźwignie hamulcowe wyposażone w system SERVO WAVE, skracający jałowy skok i zwiększający siłę hamowania, można stosować do obu typów zacisków. Nowa konstrukcja opiera się o kierownicę w dwóch miejscach, co znacząco zwiększa sztywność ich mocowania. Tak jak w poprzedniej generacji, BL-M7100 posiada regulację odsunięcia dźwigni od kierownicy.

 

Gotowy zestaw do XC (BR-M7100-BL-M7100) na jedno koło waży wraz z tarczą 160 mm i klockami hamulcowymi 425 g, w wersji Enduro natomiast 444 g (BR-M7120-BL-M7100 z tarczą i klockami). 

 

 

Shimano SLX M7100

 

 

Tarcze hamulcowe 

 

Tarcze ICE TECHNOLOGIES z poziomu SLX (SM-RT70) mają zapewnić optymalne rozproszenie ciepła, skutkujące stałą jakością hamowania i większą żywotnością klocków. Tarcze jak zwykle wykonane są warstwowo: stalowa powierzchnia hamująca okrywa aluminiowy rdzeń. Dostępne rozmiary to 140 mm (121 g), 160 mm (133 g), 180 mm (159 g) oraz 203 mm (193 g).

 

 

Piasty 

 

Dostępne są również same piasty, przednie o szerokościach 100 i 110 mm oraz tylne o szerokościach 142, 148 i 157 mm, wyposażone w bębenek MICRO SPLINE.

Waga piast: HB-M7110: 142 g, HB-M7110-B: 147 g, FH-M7110: 350 g, FH-M7110-B: 354 g, FH-M7130-B: 359 gramów. 

 

Zdjęcia produktów z jazdy

 

Shimano SLX M7100

 

Shimano SLX M7100

 

Shimano SLX M7100

 

Shimano SLX M7100

 

Shimano SLX M7100

 

Czym się różni nowe Deore XT M8100 od SLX M7100?

 

Główne różnice w SLX w porównaniu do DEORE XT: brak regulacji free stroke na dźwigni hamulca, jedna koronka kasety aluminiowa (w DEORE XT dwie), brak zestawów kół w ofercie, brak funkcji multi release w prawej manetce, brak gumowego wykończenia dźwigni manetki, wewnętrzne płytki łańcucha wykończone w technologii SIL-TEC, brak tarcz hamulcowych z radiatorem FREEZA. Różnica w wadze całej grupy przy analogicznej specyfikacji wynosi 148 g na korzyść DEORE XT.

 

Główne różnice w DEORE XT względem XTR: zestawy kół w grupie DEORE XT, tarcza o rozmiarze 28T, brak tarczy w rozmiarze 38T, 20-stopniowy zakres regulacji obrotowej w I-SPEC EV w porównaniu z 60-stopniowym w XTR, brak dźwigni hamulca przeznaczonej do XC, brak grupowych łożysk suportu, mniej wariantów tylnej przerzutki, brak manetki sterującej do regulowanych sztyc. W analogicznej specyfikacji XTR jest lżejszy o 365 g.

 

 

Henry Bosch, koordynator produktów MTB w Shimano Europe

W momencie opracowywania XTR szybkość, koncentracja i kontrola były przewodnimi hasłami, w DEORE XT i SLX to jeszcze szerszy zakres pojęć, ze względu na dużo większą grupę docelową. Myśleliśmy o tym, jak i dlaczego ludzie jeżdżą na rowerach MTB. Odpowiedzieliśmy na te pytania, tworząc grupy komponentów dla właściwych grup przeznaczenia, od zaawansowanych amatorów o wyścigowych ambicjach, aż do szukających nowych wyzwań fanatyków górskich wypraw i przygód, przede wszystkim postaraliśmy się dostarczyć im rozwiązania trwałe i niezawodne, a jednocześnie zapewniające perfekcyjne działanie, żeby mogli wycisnąć ze swoich rowerów tak wiele zabawy i przyjemności, jak się da. 

 

Shimano DEORE XT i SLX znajdą się już wkrótce w rowerach wielu producentów! 
Wybrane sklepy rowerowe będą prowadzić sprzedaż komponentów od 14 czerwca.

Więcej informacji na stronie: shimano.com/makeyourmark