Home Nowości Nowy Canyon Lux Trail więcej niż XC

Nowy Canyon Lux Trail więcej niż XC

2
11

Nazwa ta sama, ale Lux Trail to praktycznie nowy rower, który został całkowicie przeprojektowany niemal od podstaw. Ma wspólne DNA ze sprawdzonym w wyścigach modelem Lux World Cup, ale podczas gdy w tamtym rowerze chodzi o pogoń za zwycięstwami między taśmami, Lux Trail jest stworzony do pogoni za rekordami poza trasami imprez sportowych. W wersji 2.0 lekko urósł skok i dodano schowek w ramie.

Na papierze Lux Trail to twentyniner ze skokiem 120 mm z przodu i tylnym zawieszeniem o ugięciu 115 mm, ale to tylko liczby, nie oddające charakteru roweru. Nowa kinematyka roweru i konstrukcja tylnego zawieszenia ma zapewniać natychmiastową reakcję na podjazdach oraz wysoki poziom kontroli i zwrotności na zjazdach, co sprawi, że użytkownicy wybierą szybszą trasę.

Długodystansowa geometria

Geometria Luxa Trail ma kluczowe znaczenie dla wydajności i możliwości roweru, ponieważ zapewnia możliwie komfortową i zmniejszającą zmęczenie jazdę – jak podaje firma. Stroma rura podsiodłowa utrzymuje kolarza w mocnej pozycji do atakowania podjazdów, a płaski kąt główki ramy zapewnia mu pełną kontrolę podczas pokonywania technicznych zjazdów.

Zwiększenie kąta rury podsiodłowej o 1,5° do 76° zapewnia kierowcy bardziej wyprostowaną pozycję, co podnosi komfort długich jazd. Ta stroma rura podsiodłowa zapewnia również bardziej efektywną pozycję nad suportem, co pomaga poprawić przenoszenie mocy z pedałów. Utrzymanie ciężaru jeźdźca we właściwym miejscu utrzymuje przednie koło osadzone na ziemi. Zmniejszenie kąta główki ramy o 0,5° do 67° zapewnia kontrolę przy dużych prędkościach i na stromych zjazdach.

Tylko karbonowe ramy

Nowy Lux Trail oferuje wiele atrakcji, ale nowa rama jest z pewnością jedną z najważniejszych. Lux Trail to ultralekki rower XC z ramą CFR w rozmiarze M, który waży 1996 g i ramą CF ważącą 2164 g.

U podstaw tych liczb leży podejście Canyona do tworzenia ram z włókna węglowego. W konstrukcji ramy CFR cienkie warstwy węgla są strategicznie ułożone, aby zapewnić solidne wsparcie tam, gdzie jest ono potrzebne i zapewnić oszczędność masy w innych miejscach. To właśnie na tych ramach kolarze Canyona ścigają się by wspoczyć na podium. Modele CF są przeznaczone dla osób jeżdżących amatorsko, ponieważ dostarczają „esencję” ram CFR w bardziej przystępnej cenie.

Szczegóły robią różnicę

Im częściej ścigasz się, tym bardziej polegasz na swoim rowerze. Uszkodzenia mechaniczne i przebicia mogą w ciągu kilku sekund zrujnować miesiące treningów. Lux Trail jest odpowiednio wyposażony na każdą ewentualność. Mininarzędzie znajduje się na spodzie górnej rury, a pompka CO2 przymocowany jest do wewnętrznej strony osłony rury dolnej, zaś knoty do opon znajdują się w końcach kierownicy. Na większe wyzwania w rurze dolnej można schować opakowanie Canyon LOAD, który można dokupić jako wyposażenie dodatkowe.

Dostosowanie amortyzatorów do konkretnego rozmiaru, skok sztycy regulowanej i wymiary kokpitu sprawiają, że Lux Trail jest gotowy do wyścigu od razu po wyjęciu z pudełka. Modele Lux Trail CFR są wyposażone w zintegrowany kokpit Trail z włókna węglowego, a ramy XS mają ten element odpowiednio zmniejszony.

Kolarze muszą także dbać o siebie, aby móc osiągać najlepsze wyniki podczas epickich wypadów. W przeciwieństwie do wielu innych wielu w tej kategorii, każdy Lux Trail mieści w ramie dwa bidony, dzięki czemu rowerzyści mogą zostawić swoje plecaki w domu.

Regulowane zawieszenie

Użytkownik ma pełną kontrolę nad zawieszeniem. Manetka zamontowana na kierownicy umożliwia szybkie przełączanie pomiędzy trzema trybami zawieszenia: otwartym, pedałowania i zablokowanym. Tryb otwarty umożliwia wykorzystanie pełnego skoku przedniego i tylnego zawieszenia w celu uzyskania maksymalnej przyczepności. Tryb pedałowania utrzymuje rower wyżej podczas jazdy — idealny do przyspieszania i podjazdów przy mniejszym bujaniu. Tryb zablokowany całkowicie blokuje zawieszenie, zapewniając niesamowitą wydajność, pozwalając wyładować całą moc podczas sprintów i podjazdów po utwardzonej nawierzchni.

Całkowicie przeprojektowane zawieszenie z jednym punktu obrotu jest teraz podobne do tego z Luxa WC, ale dodano rocker, który poprawia wrażliwość na małe nierówności. To klucz do kinematyki Luxa Trail, który sprawia wrażenie roweru o znacznie większym skoku z tyłu. Dzięki tuningowi amortyzatorów dostosowanemu do rozmiaru dla rozmiarów XS do M oraz L i XL, Lux Trail zapewnia wydajność dla każdego.

Dostępność i specyfikacja

Lux Trail jest dostępny w sześciu wersjach – dwa modele CFR, czyli Lux Trail CFR LTD i Lux Trail CFR; oraz cztery modele CF: Lux Trail CF 9, 8, 7 i 6. Wszystkie są wyposażone w ramy z włókna węglowego, zdalną blokadę zawieszenia i regulowane sztyce. Nowy Lux Trail jest już dostępny na canyon.com.

Canyon Lux Trail CFR LTD: To najwyższej klasy, jedyna w swoim rodzaju konstrukcja, w której zastosowano wyłącznie najlepsze z najlepszych części RockShox i SRAM. Widelec RockShox SID Ultimate i amortyzator RockShox SIDLuxe Ultimate 3-Pos RMT zapewniają przyczepność i wsparcie w każdym miejscu. CFR LTD jest wyposażony w hamulce SRAM Level Ultimate Stealth i układ napędowy SRAM XX AXS Eagle Transmission zapewniający lekkość i osiągi, a zestaw kołowy DT Swiss XRC1200 dopełnia całości. Wykończony w kolorze Lightning Mauve, ten rower wygląda równie dobrze, jak jeździ. Lux Trail CFR LTD w rozmiarze M waży 11,66 kg i kosztuje 8499 euro.

Canyon Lux Trail CFR: Jeźdźcy XC, którzy chcą konstrukcji z częściami FOX i Shimano, wybiorą Lux Trail CFR. Wygodną jazdę zapewnia widelec FOX 34 SC Factory i amortyzator FOX Float SL Factory 3-Pos RMT, a opuszczana sztyca FOX Transfer SL Factory dopełnia pełną konfigurację FOX. Hamulce i układ napędowy Shimano XTR sprawiają, że jest to sprzęt gotowy do wyścigu. Lux Trail CFR kosztuje 6999 euro, waży 11,25 kg w rozmiarze M i jest wyposażony w brązowe opony Schwalbe Wicked Will i Racing Ralph na bokach w kolorze Burnt Orange.

Canyon Lux Trail CF 9: Model CF 9 z najwyższej półki w ofercie CF jest wyposażony w zawieszenie RockShox z widelcem RockShox SID Select+ o skoku 120 mm i amortyzatorem RockShox SIDLuxe Select+ 3-Pos RMT. Za hamulce, sztycę regulowaną i układ napędowy w tym modelu odpowiada SRAM, wykorzystując SRAM Level Silver Stealth, RockShox Reverb AXS i SRAM GX AXS Eagle Transmission, a zestaw kół DT Swiss XRC1501 zapewnia stabilność. Ważący 12,45 kg w rozmiarze M model CF 9 kosztuje 5699 euro i jest dostępny w wersjach kolorystycznych Chrome Leve 1 i Mirage Blue.

Canyon Lux Trail CF 8: Za zawieszenie Lux Trail CF 8 odpowiada widelec FOX 34 SC Performance Elite o skoku 120 mm z przodu i tłumik FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT o skoku 115 mm z tyłu. Sztyca opuszczana FOX Transfer SL Performance Elite, układ napędowy Shimano XT i hamulce Shimano XT są sterowane z kokpitu RaceFace. Dostępny w kolorach Chome Level 1, Late Sunset lub Mirage Blue, Lux Trail CF 8 w rozmiarze M przechyla szalę na 12,48 kg i kosztuje 4699 euro.

Canyon Lux Trail CF 7: Podobnie jak FOX i Shimano w przypadku Lux Trail CF 7, za zawieszenie w tym modelu odpowiada widelec FOX 34 SC Performance i tłumikr FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT. Hamulce i układ napędowy to Shimano SLX. Schwalbe Wicked Will 2.40 Addix SpdGrp z przodu i Schwalbe Racing Ralph 2.35 Addix Spd z tyłu zapewniają właściwą równowagę pomiędzy prędkością toczenia i przyczepnością. Gotowy do zakupu w wersji kolorystycznej Chrome Level 1 lub Late Sunset, Lux Trail CF 7 waży 12,9 kg w rozmiarze M i kosztuje 3699 euro.

Canyon Lux Trail CF 6: Dopełnieniem oferty Lux Trail jest CF 6. CF 6, ponownie wyposażony w części FOX i Shimano, ma z przodu widelec FOX 34 SC Performance i tłumik FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT z tyłu. Hamulce i układ napędowy Shimano Deore sprawiają, że jest to najbardziej dostępny model dla rowerzystów XC. Dostępny w wersji kolorystycznej Chrome Level 1 lub Mirage Blue, rozmiar M CF 6 waży 13,1 kg i kosztuje 3299 euro.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
jro
jro
20 dni temu

Nowy Lux Trail ma wszystko czego brakowało poprzednikowi. Nawet wkręcany suport, który kiedyś był standardem się znalazł i jest znowu jako nowość 😛
Fajny rower ale nie podoba mi się wygląd ramy. No i ta cena? Model na Deorce za 16 koła?

Translate »