Nowy Canyon Lux Trail więcej niż XC

Nazwa ta sama, ale Lux Trail to praktycznie nowy rower, który został całkowicie przeprojektowany niemal od podstaw. Ma wspólne DNA ze sprawdzonym w wyścigach modelem Lux World Cup, ale podczas gdy w tamtym rowerze chodzi o pogoń za zwycięstwami między taśmami, Lux Trail jest stworzony do pogoni za rekordami poza trasami imprez sportowych. W wersji 2.0 lekko urósł skok i dodano schowek w ramie.

Na papierze Lux Trail to twentyniner ze skokiem 120 mm z przodu i tylnym zawieszeniem o ugięciu 115 mm, ale to tylko liczby, nie oddające charakteru roweru. Nowa kinematyka roweru i konstrukcja tylnego zawieszenia ma zapewniać natychmiastową reakcję na podjazdach oraz wysoki poziom kontroli i zwrotności na zjazdach, co sprawi, że użytkownicy wybierą szybszą trasę.

Długodystansowa geometria

Geometria Luxa Trail ma kluczowe znaczenie dla wydajności i możliwości roweru, ponieważ zapewnia możliwie komfortową i zmniejszającą zmęczenie jazdę – jak podaje firma. Stroma rura podsiodłowa utrzymuje kolarza w mocnej pozycji do atakowania podjazdów, a płaski kąt główki ramy zapewnia mu pełną kontrolę podczas pokonywania technicznych zjazdów.

Zwiększenie kąta rury podsiodłowej o 1,5° do 76° zapewnia kierowcy bardziej wyprostowaną pozycję, co podnosi komfort długich jazd. Ta stroma rura podsiodłowa zapewnia również bardziej efektywną pozycję nad suportem, co pomaga poprawić przenoszenie mocy z pedałów. Utrzymanie ciężaru jeźdźca we właściwym miejscu utrzymuje przednie koło osadzone na ziemi. Zmniejszenie kąta główki ramy o 0,5° do 67° zapewnia kontrolę przy dużych prędkościach i na stromych zjazdach.

Tylko karbonowe ramy

Nowy Lux Trail oferuje wiele atrakcji, ale nowa rama jest z pewnością jedną z najważniejszych. Lux Trail to ultralekki rower XC z ramą CFR w rozmiarze M, który waży 1996 g i ramą CF ważącą 2164 g.

U podstaw tych liczb leży podejście Canyona do tworzenia ram z włókna węglowego. W konstrukcji ramy CFR cienkie warstwy węgla są strategicznie ułożone, aby zapewnić solidne wsparcie tam, gdzie jest ono potrzebne i zapewnić oszczędność masy w innych miejscach. To właśnie na tych ramach kolarze Canyona ścigają się by wspoczyć na podium. Modele CF są przeznaczone dla osób jeżdżących amatorsko, ponieważ dostarczają „esencję” ram CFR w bardziej przystępnej cenie.

Szczegóły robią różnicę

Im częściej ścigasz się, tym bardziej polegasz na swoim rowerze. Uszkodzenia mechaniczne i przebicia mogą w ciągu kilku sekund zrujnować miesiące treningów. Lux Trail jest odpowiednio wyposażony na każdą ewentualność. Mininarzędzie znajduje się na spodzie górnej rury, a pompka CO2 przymocowany jest do wewnętrznej strony osłony rury dolnej, zaś knoty do opon znajdują się w końcach kierownicy. Na większe wyzwania w rurze dolnej można schować opakowanie Canyon LOAD, który można dokupić jako wyposażenie dodatkowe.

Dostosowanie amortyzatorów do konkretnego rozmiaru, skok sztycy regulowanej i wymiary kokpitu sprawiają, że Lux Trail jest gotowy do wyścigu od razu po wyjęciu z pudełka. Modele Lux Trail CFR są wyposażone w zintegrowany kokpit Trail z włókna węglowego, a ramy XS mają ten element odpowiednio zmniejszony.

Kolarze muszą także dbać o siebie, aby móc osiągać najlepsze wyniki podczas epickich wypadów. W przeciwieństwie do wielu innych wielu w tej kategorii, każdy Lux Trail mieści w ramie dwa bidony, dzięki czemu rowerzyści mogą zostawić swoje plecaki w domu.

Regulowane zawieszenie

Użytkownik ma pełną kontrolę nad zawieszeniem. Manetka zamontowana na kierownicy umożliwia szybkie przełączanie pomiędzy trzema trybami zawieszenia: otwartym, pedałowania i zablokowanym. Tryb otwarty umożliwia wykorzystanie pełnego skoku przedniego i tylnego zawieszenia w celu uzyskania maksymalnej przyczepności. Tryb pedałowania utrzymuje rower wyżej podczas jazdy — idealny do przyspieszania i podjazdów przy mniejszym bujaniu. Tryb zablokowany całkowicie blokuje zawieszenie, zapewniając niesamowitą wydajność, pozwalając wyładować całą moc podczas sprintów i podjazdów po utwardzonej nawierzchni.

Całkowicie przeprojektowane zawieszenie z jednym punktu obrotu jest teraz podobne do tego z Luxa WC, ale dodano rocker, który poprawia wrażliwość na małe nierówności. To klucz do kinematyki Luxa Trail, który sprawia wrażenie roweru o znacznie większym skoku z tyłu. Dzięki tuningowi amortyzatorów dostosowanemu do rozmiaru dla rozmiarów XS do M oraz L i XL, Lux Trail zapewnia wydajność dla każdego.

Dostępność i specyfikacja

Lux Trail jest dostępny w sześciu wersjach – dwa modele CFR, czyli Lux Trail CFR LTD i Lux Trail CFR; oraz cztery modele CF: Lux Trail CF 9, 8, 7 i 6. Wszystkie są wyposażone w ramy z włókna węglowego, zdalną blokadę zawieszenia i regulowane sztyce. Nowy Lux Trail jest już dostępny na canyon.com.

Canyon Lux Trail CFR LTD: To najwyższej klasy, jedyna w swoim rodzaju konstrukcja, w której zastosowano wyłącznie najlepsze z najlepszych części RockShox i SRAM. Widelec RockShox SID Ultimate i amortyzator RockShox SIDLuxe Ultimate 3-Pos RMT zapewniają przyczepność i wsparcie w każdym miejscu. CFR LTD jest wyposażony w hamulce SRAM Level Ultimate Stealth i układ napędowy SRAM XX AXS Eagle Transmission zapewniający lekkość i osiągi, a zestaw kołowy DT Swiss XRC1200 dopełnia całości. Wykończony w kolorze Lightning Mauve, ten rower wygląda równie dobrze, jak jeździ. Lux Trail CFR LTD w rozmiarze M waży 11,66 kg i kosztuje 8499 euro.

Canyon Lux Trail CFR: Jeźdźcy XC, którzy chcą konstrukcji z częściami FOX i Shimano, wybiorą Lux Trail CFR. Wygodną jazdę zapewnia widelec FOX 34 SC Factory i amortyzator FOX Float SL Factory 3-Pos RMT, a opuszczana sztyca FOX Transfer SL Factory dopełnia pełną konfigurację FOX. Hamulce i układ napędowy Shimano XTR sprawiają, że jest to sprzęt gotowy do wyścigu. Lux Trail CFR kosztuje 6999 euro, waży 11,25 kg w rozmiarze M i jest wyposażony w brązowe opony Schwalbe Wicked Will i Racing Ralph na bokach w kolorze Burnt Orange.

Canyon Lux Trail CF 9: Model CF 9 z najwyższej półki w ofercie CF jest wyposażony w zawieszenie RockShox z widelcem RockShox SID Select+ o skoku 120 mm i amortyzatorem RockShox SIDLuxe Select+ 3-Pos RMT. Za hamulce, sztycę regulowaną i układ napędowy w tym modelu odpowiada SRAM, wykorzystując SRAM Level Silver Stealth, RockShox Reverb AXS i SRAM GX AXS Eagle Transmission, a zestaw kół DT Swiss XRC1501 zapewnia stabilność. Ważący 12,45 kg w rozmiarze M model CF 9 kosztuje 5699 euro i jest dostępny w wersjach kolorystycznych Chrome Leve 1 i Mirage Blue.

Canyon Lux Trail CF 8: Za zawieszenie Lux Trail CF 8 odpowiada widelec FOX 34 SC Performance Elite o skoku 120 mm z przodu i tłumik FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT o skoku 115 mm z tyłu. Sztyca opuszczana FOX Transfer SL Performance Elite, układ napędowy Shimano XT i hamulce Shimano XT są sterowane z kokpitu RaceFace. Dostępny w kolorach Chome Level 1, Late Sunset lub Mirage Blue, Lux Trail CF 8 w rozmiarze M przechyla szalę na 12,48 kg i kosztuje 4699 euro.

Canyon Lux Trail CF 7: Podobnie jak FOX i Shimano w przypadku Lux Trail CF 7, za zawieszenie w tym modelu odpowiada widelec FOX 34 SC Performance i tłumikr FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT. Hamulce i układ napędowy to Shimano SLX. Schwalbe Wicked Will 2.40 Addix SpdGrp z przodu i Schwalbe Racing Ralph 2.35 Addix Spd z tyłu zapewniają właściwą równowagę pomiędzy prędkością toczenia i przyczepnością. Gotowy do zakupu w wersji kolorystycznej Chrome Level 1 lub Late Sunset, Lux Trail CF 7 waży 12,9 kg w rozmiarze M i kosztuje 3699 euro.

Canyon Lux Trail CF 6: Dopełnieniem oferty Lux Trail jest CF 6. CF 6, ponownie wyposażony w części FOX i Shimano, ma z przodu widelec FOX 34 SC Performance i tłumik FOX Float SL Performance Elite 3-Pos RMT z tyłu. Hamulce i układ napędowy Shimano Deore sprawiają, że jest to najbardziej dostępny model dla rowerzystów XC. Dostępny w wersji kolorystycznej Chrome Level 1 lub Mirage Blue, rozmiar M CF 6 waży 13,1 kg i kosztuje 3299 euro.

Informacje o autorze

Autor tekstu: informacja prasowa, opracował Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Canyon

2 KOMENTARZE

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
jro
jro
5 miesięcy temu

Nowy Lux Trail ma wszystko czego brakowało poprzednikowi. Nawet wkręcany suport, który kiedyś był standardem się znalazł i jest znowu jako nowość 😛
Fajny rower ale nie podoba mi się wygląd ramy. No i ta cena? Model na Deorce za 16 koła?

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »