Shimano wraz z nową, dwunastobiegową grupą GRX wprowadziło także mechaniczną wersję napędu szosowego 105. Jak zapewniają Japończycy tym samym rowerzyści „mogą uchwycić naturalne wrażenia z jazdy bez martwienia się o poziom naładowania akumulatora – jednocześnie ciesząc się komfortem i zakresem przełożeń 12-rzędowej grupy osprzętu klasy premium.”

12-rzędowa grupa SHIMANO 105 w wersji mechanicznej jest wyposażona w przerzutkę tylną RD-R7100 wykorzystującą technologię SHIMANO SHADOW RD. Oferuje ona płaską konstrukcję z pojedynczym naciągiem, zapewniając rowerzystom płynne, wydajne i ciche działanie, podczas gdy przerzutka przednia FD-R7100 ma konstrukcję typu z dodatkowym ramieniem. Oznacza to, że rowerzyści mogą polegać na bezproblemowej zmianie przełożeń, niezależnie od tego, czy przechodzą na większą tarczę, czy schodzą na mniejszą.

SHIMANO 105: Wszechstronny układ napędowy
SHIMANO 105 R7100, wraz z przejściem na napęd dwunastobiegowy zapewnia twarde i miękkie przełożenia, których oczekują rowerzyści, wraz z inteligentnymi skokami przełożeń pomiędzy nimi. Jest to wynikiem optymalizacji komponentów układu napędowego, w tym kaset 11-34 z i 11-36z , podczas gdy 12-biegowe mechanizmy korbowe FC-R7100 HOLLOWTECH II mają tarcze 50-34 z i 52-36 z.
Zastosowanie tarcz 50-34 z z kasetą 11-34 z, a nawet 11-36 z, oznacza, że rowerzyści mogą wspinać się na strome wzniesienia, utrzymując wydajną i łatwą do utrzymania kadencję na długich podjazdach. Ponadto półkompaktowa konfiguracja 52-36 z SHIMANO 105 zmniejsza ryzyko odpadnięcia z grupy w połowie zjazdu lub podczas sprintu na płaskim terenie.



SHIMANO 105: większa ergonomia i kontrola
Zaprojektowane tak, aby pasowały do każdego rozmiaru i kształtu dłoni, dźwignie zmiany przełożeń/hamulców ST-R7120 zapewniają wygodną zmianę przełożeń dzięki ergonomicznym mechanicznym dźwigniom zmiany przełożeń nowej generacji, zapewniając większy komfort i kontrolę.
Zintegrowane linki SHIMANO 105 eliminują bałagan z kokpitu i zapewniają bardziej skoncentrowane wrażenia z jazdy – idealne na długie dni w siodle.

Układ hamulcowy został zoptymalizowany pod kątem współpracy z obecnymi zaciskami SHIMANO 105 BR-7170, dzięki czemu hamowanie jest łatwiejsze i bardziej wydajne. Przeprojektowane zaciski hamulcowe oferują o 10% większy prześwit względem tarczy hamulcowej, co oznacza mniejsze tarcie i cichą jazdę. System jest lekki, trwały i łatwy w konserwacji, a innowacyjne rozwiązania upraszczają proces odpowietrzania hamulców. SHIMANO 105 R7100 w wersji mechanicznej jest kompatybilne wyłącznie z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi.
Dzięki lżejszej, płynniej działającej dźwigni i rozszerzonemu obszarowi kontroli hamowania, zasięg – odległość od kierownicy do dźwigni – również został zmniejszony.

SHIMANO 105: najwyższej jakości mechaniczna zmiana przełożeń
Każdy element mechanizmu Shimano 105 Mechanical został zaprojektowany tak, aby działał w idealnej harmonii. Dzięki wyrafinowanemu 12-biegowemu systemowi przełożeń rowerzyści będą mogli cieszyć się najwyższą wydajnością i przyspieszeniem w każdej sytuacji na drodze.
Korba FC-R7100
- Zestaw korb HOLLOWTECH II
- 2 x 12 biegów
- Kombinacje tarcz: 50-34 z i 52-36 z
- Długość: 160 mm, 165 mm, 170 mm, 172,5 mm, 175 mm
- Waga: 765,6 g (50-34 z)
Kaseta CS-R7101-12
- HYPERGLIDE
- 12-biegowa
- Najmniejsza zebatka 11 z
- Kompatybilna z 11-biegowymi bębenkami
- Kombinacje kaset: 11-34 z i 11-36 z (CS-HG710-12)
- Waga: 361 g (11-34 z)
Przerzutka przednia FD-R7100
- Montaż do hak
- Szybka i precyzyjna zmiana przełożeń z przodu
- Waga: 96 g
Przerzutka tylna RD-7100
- SHIMANO SHADOW
- Bezpośrednie mocowanie
- Super niskoprofilowa konstrukcja z pojedynczym naciągiem
- Waga: 249 g
Zestaw manetek ST-R7120
- Dwa w jednym
- Nowy kształt zapewnia łatwiejsze sięgnęcie dźwigni
- Ulepszona ergonomia i kształt tworzą nową pozycję dźwigni
- Waga: 612 g / para
Tarcze hamulcowe SM-RT70
- Tarcze hamulcowe (160 / 140 mm)
- Waga: 285,6 g
Info: https://road.shimano.com/pl/
Zobacz także